اخبار اخبار تکنولوژی

کدام راننده بهتری است، انسان یا هوش مصنوعی؟

تبلیغات بنری

امیر مسعود عابدینمطالعه بیش از 37000 تصادف اتومبیل نشان داد که احتمال تصادف انسان ها در اطراف پیچ ها یا در شرایط کم نور نسبت به فناوری خودران کمتر است. نکته جالب اینجاست که قابلیت های سیستم های خودران حتی به توانایی های انسان هم نمی رسد!

به گزارش وبسایت رابو، مطالعه ای که به تازگی در مجله Nature Communications منتشر شده است نشان می دهد که خودروهای مجهز به سیستم های خودران 5 برابر بیشتر از انسان ها در هنگام طلوع یا غروب خورشید در معرض تصادفات هستند. در مقابل، این درصد در مقایسه با وسایل نقلیه انسانی دو برابر بیشتر بود.

با توجه به شرایط کم نور، این مطالعه به وضوح محدودیت های دوربین ها و سنسورها و ناتوانی در انطباق با شرایط را نشان می دهد. برای مثال، سایه‌های صبح زود یا اواخر بعد از ظهر ممکن است با یک شی اشتباه گرفته شوند. از سوی دیگر، اشیاء در سایه ممکن است به هیچ وجه تشخیص داده نشوند. این با آزمایش‌های تصادف تأیید می‌شود، که همیشه نشان می‌دهد اتومبیل‌ها دیر ترمز می‌کنند یا اصلاً برای عابران پیاده یا حیوانات شبیه‌سازی شده توقف نمی‌کنند.

آگاهی موقعیتی سریع به عنوان یک مشکل بالقوه برای سیستم های خودکار فعلی ذکر شده است. سنسورها و دوربین ها ممکن است به درستی همه موانع را در یک مکان تشخیص ندهند. در حالی که ممکن است انسان در چند صد متری مه غلیظ را ببیند و اقدامات احتیاطی را انجام دهد، خودرویی که تحت کنترل خودکار و خودکار است به حرکت خود ادامه می دهد.

شواهدی برای اثبات این موضوع وجود دارد. با بررسی اقدامات انجام شده قبل از برخورد، اکثر وسایل نقلیه خودران قبل از انجام مانورهای اضطراری مستقیم با سرعت ثابت حرکت می کردند. خودروهای انسان محور قبل از برخورد کاهش سرعت و تغییر مسیر بیشتری را نشان دادند.

این مطالعه برای رسیدن به این نتایج متغیرهای زیادی را در نظر می گیرد، اما نکته اساسی کاملاً روشن است. قبل از اینکه رانندگی با هندزفری سطح 4 به واقعیت تبدیل شود، باید داده های بیشتری جمع آوری و مطالعه شود.

منبع: موتور 1

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *