اخبار اخبار عمومی

آبروریزی آموزشی/ معدل های ۹.۳ ، ۱۰.۸۹ و ۱۱.۸۲ نشان می دهد، وضعیت آموزشی بسامان نیست

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: وزارت معارف می گوید که میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال نسبت به سال قبل 55 درصد بهبود یافته است. البته فکر نکنید با این افزایش میانگین تجمعی با نمرات عالی روبرو می شوید حتماً علاقه مند هستید که بدانید معدل دانش آموزان در پایان امتحانات امسال چگونه بوده است، پس اجازه دهید آن را مرور کنیم.

پیشرفت 55 درصدی
در این زمینه رئیس مرکز سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی می گوید که میانگین معدل تجمعی در سه رشته تخصصی از 10.23 به 10.89 درصد افزایش یافته و در سه رشته تخصصی 55 درصد ارتقا یافته است.

شرم تحصیلی/ معدل 9.3، 10.89 و 11.82 نشان دهنده ناپایدار بودن وضعیت آموزشی است.

دهمی کوشاتر بود
این مسئول گفت: مطلوبیت این نمرات به دلیل مراجعه به کتاب درسی و معلم است و این امر باید ادامه یابد. خیلی ها نگران کلاس دهم بودند، اما دانش آموزان کلاس دهم بهتر از کلاس های یازدهم و دوازدهم عمل کردند.
اما اکنون که در مورد ریز نمرات دانش آموزان سال دوم دبیرستان نظر داده ایم، بهتر است نمرات هر پایه را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. متأسفانه به هر دلیلی، آموزشی و غیره، باید گفت که این مدارک ناپلئونی نشان می دهد که نتایج و محصولات آموزش کنونی در سیستم آموزشی پشتیبانی نمی شود. در جداول ضمیمه گزارش به بررسی میانگین تجمعی در 3 رشته تحصیلی پرداختیم.
شرم تحصیلی/ معدل 9.3، 10.89 و 11.82 نشان دهنده ناپایدار بودن وضعیت آموزشی است.
سازمان‌های غیردولتی ضعیف‌تر از دولت‌ها هستند
واضح است که این نرخ ها و نتایج در مدارس غیردولتی بهتر نیست و زایی، رئیس مرکز سنجش و ارزیابی کیفیت آموزشی، نتایج مدارس غیردولتی را ضعیف تر از مدارس دولتی عنوان کرد. به طور کلی میزان مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی در هر سه پایه کمتر از مدارس دولتی است. دلیل آن هم این است که مدارس غیردولتی همچنان بر مهارت های تست زنی و مهارت های حافظه محور تمرکز دارند، در حالی که باید به کتاب های درسی معلم محور مراجعه کنند.

شرم تحصیلی/ معدل 9.3، 10.89 و 11.82 نشان دهنده ناپایدار بودن وضعیت آموزشی است.

وزیر جدید قول داد که کیفیت را تضمین کند
بگذارید بر این همه درد غلبه کنیم اما امروز وزیری بر صندلی وزارت آموزش و پرورش تکیه زده است که در روز رای گیری در مجلس نمایندگان قول مهمی برای حل این چالش داد. کاظمی که با رای مهم مجلس نمایندگان نیز وارد این وزارتخانه شد، در ردیف دوم لیست وعده های خود به نمایندگان و مردم، «تضمین کیفیت آموزش در مدارس دولتی» را پیشنهاد کرد. باید بنشینیم و منتظر بمانیم تا ببینیم او برای فرزندانمان چه می گذارد. در عین حال، اینکه ارتقای کیفیت آموزش یکی از اولین موارد در راهبرد وزیر است نشان می دهد که وی درک کاملی از کاهش محسوس آموزش دانش آموزان در مدارس دولتی دارد، به طوری که در اصل اول برنامه خود “توسعه برابری و برابری در آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان” به وضوح ذکر شد. دو موضوع در کنار اصل 30 قانون اساسی (حق تحصیل رایگان در کشور) می تواند گره های کور نظام آموزشی فعلی را بگشاید.

2323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *