اخبار اخبار اقتصادی

آخرین آمار تورم تولید صنعتی اعلام شد/ جدول

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص بهای تولیدکننده در بخش صنعت در پایان تیرماه گذشته نسبت به ماه قبل، خرداد ماه سال جاری، 1.4 درصد بوده است. . در عین حال در مقایسه با نرخ تورم ماهانه ثبت شده در پایان ربیع 1403 هجری قمری، این شاخص حدود 2.6 درصد برآورد شده است. به این ترتیب نرخ تورم ماهانه محصولات صنعتی نسبت به خردادماه 1.2 واحد درصد کاهش یافت.

در ماه مورد بحث، بیشترین تورم ماهانه با افزایش 2.8 درصدی در گروه «مبلمان‌سازی» و «ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی شده در جاهای دیگر» و کمترین تورم ماهانه در گروه «خودروسازی» با 0.2 درصد بوده است. گروه ترکیب تریلر و نیمه تریلر. در این ماه تورم ماهانه گروه «تولید تنباکو و فرآورده‌های دخانی» صفر، گروه «تولید کک و فرآورده‌های پالایشی روغن» ۰.۴ درصد و گروه «چرم و فرآورده‌های وابسته» ۰.۱ درصد بوده است.

شاخص تورم نقطه به نقطه بخش صنعت در اولین ماه تابستان امسال برابر با 19.5 درصد است. تورم نقطه به نقطه پایان خردادماه 26.1 درصد محاسبه شد که بر این اساس می توان از کاهش 6.6 درصدی تورم نقطه به نقطه صنعت در ابتدای تیرماه خبر داد.

در تیرماه سال جاری، تورم سالانه که درصد تغییرات شاخص بهای تولیدکننده در بخش صنعت در 12 ماه منتهی به ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است، حدود 27.3 درصد برآورد شده است. این شاخص نسبت به خرداد ماه 1.6 واحد درصد کاهش داشته است.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *