اخبار اخبار تکنولوژی

آسمان فردا شب را از دست ندهید؛ ماه دیدنی‌تر از هر زمان دیگری!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، رصدگران اقیانوسیه در 20 ژوئن شاهد عبور ماه تقریبا کامل از مقابل ستاره آنتارس، درخشان ترین ستاره صورت فلکی عقرب خواهند بود. ماه کامل یک روز پس از انقلاب تابستانی رخ می دهد که طولانی ترین روز سال است. ماه کامل هر 19 تا 20 سال پس از انقلاب تابستانی رخ می دهد. ماه یک روز قبل از ماه کامل خود از مقابل ستاره آنتارس می گذرد.

اگرچه این ماه شبیه توت فرنگی نخواهد بود و ممکن است فقط کمی طلایی رنگ باشد، دلیل انتخاب این نام همزمانی این پدیده با فصل برداشت توت فرنگی در شمال شرقی ایالات متحده است. قبایل بومی آمریکا از ماه توت فرنگی برای تعیین زمان مناسب برای برداشت توت فرنگی استفاده کردند.

ماه کامل زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در مقابل خورشید باشد و زمین بین آنها باشد. در سمت شب زمین، بینندگان می توانند ماه را کاملاً روشن ببینند. ماه کامل نسبت به موقعیت ماه و زمین محاسبه می شود. زمان ماه کامل در سراسر جهان یکسان است، به این معنی که هر تفاوت محسوس در این زمان صرفاً به دلیل منطقه زمانی است.

به گفته ناسا، این ماه پایین ترین ماه کامل سال خواهد بود.

از آنجایی که زمان طلوع این ماه کامل 21:08 به وقت شرق و 04:38 بامداد به وقت ایران و نزدیک به طلوع خورشید است، ممکن است ماه در این زمان برای مدت طولانی قابل مشاهده نباشد.

سیارات قابل مشاهده

سیاراتی مانند زحل، مریخ و مشتری نیز قبل از طلوع ماه در آسمان قابل مشاهده خواهند بود. عطارد، زهره و مشتری برای کسانی که در عرض‌های جغرافیایی وسط شمالی زندگی می‌کنند تا حد زیادی در برابر نور خورشید گم می‌شوند.

زحل اولین سیاره ای خواهد بود که قابل مشاهده می شود و پس از آن مریخ. برای کسانی که آسمان را در جنوب خط استوا مشاهده می کنند، زحل و مریخ در هنگام طلوع خورشید در آسمان ظاهر می شوند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *