آقای جلیلی با این‌ همه دیدار مردمی یا قدرت اقناع ندارید یا سولی‌لوگ می‌کنید
اخبار اخبار فرهنگی

آقای جلیلی با این‌ همه دیدار مردمی یا قدرت اقناع ندارید یا سولی‌لوگ می‌کنید

تبلیغات بنری

حسین قره: سوال اول از سعید جلیلی است و مشکلی است که باید بیشتر روی آن کار کند. آقای جلیلی در این مناظره و قبل از آن بارها گفت که همه جا حضور داشت و به حرف های مردم گوش می داد و البته سعی می کرد آنها را قانع کند و به گفته خودش مثلا در برخی از دانشگاه ها نتوانسته و موفق هم نشده است. مهم نیست چرا این کلمات گفته شده است. و باز هم به حساب خودش ساعت ها با مردم صحبت می کند.

جلیلی مستقیماً اشاره کرد که با 22 یا 24 اتحادیه صنفی در ایران جلسات زیادی داشته و مشکلات بازار را برشمرد. هزاران ساعت گفتگو با کارشناسان و حتی ساعت ها ملاقات با دانشجویان. در صحت سخنان او تردیدی وجود ندارد، زیرا او از سال 2012 که در انتخابات شکست خورد، دولت سایه را تشکیل داد و در همه بحران ها به روسای جمهور نامه نوشت و اسناد آن موجود است. این هم هوشیار است. اما فایده آن چیست؟ حاصل همه این گفتگوهای قانع کننده ده سال بعد، 9 میلیون رای به سبد او انداخته شد. نه در انتخابات عادی و بر اساس روند روز، بلکه بعد از حادثه ای که در هلیکوپتر رئیس جمهور فقید ابراهیم رئیسی رخ داد و با توجه به موجی که در جامعه به ویژه جامعه مذهبی ایران به وجود آمد و ادبیات سازمان یافته در ایران به وجود آمد. همه نهادهای رسمی، دولتی و ادبی از جمله شهید خمیت، کاظم الرضا و… تشکیل شد. خوشبختانه جامعه ایران جامعه ای عاطفی است و شما از این حس نهایت استفاده را برده اید. حتی معاون اجرایی رئیس جمهور که نقش مهمی در روزهای سقوط هلیکوپتر داشت، رئیس ستاد انتخاباتی شما شد تا از عکس ها استفاده کنید، باز هم شما و حتی کل جبهه انقلاب نتوانستید 18 میلیون را به طور کامل ثبت کنید. . صدای ابراهیم رئیسی. شما حتی نتوانستید طرفداران خود را متقاعد کنید. مشکل اینجاست. اتفاقاً شما ده سال در ایران گذراندید و مخالفت با دولت ها جذاب ترین کار بود و از مخالفان سرسخت اکثر دولت ها هستید و باید می توانستید متقاعد می شدید.

سوال اینجاست که آیا مطمئن هستید که در حال گفتگو هستید؟ در مفهوم دیالوگ، در ادبیات نمایشی، دیالوگ مفهوم آمدن و رفتن است یا درام یعنی نمایش و نمایش با این مناظره من و شما پیش می رود. در ادبیات نمایشی جنبه دیگری از گفتار وجود دارد به نام تک گویی که تک گویی است و نقالی، تا اینجا این دو مفهوم به ادبیات سیاسی رسیده است، شخصی روایتی برای خودش دارد. اما هنوز کنش در آن وجود دارد، شما انعکاس اعمال دیگران را در مونولوگ می بینید. برعکس، در ادبیات سیاسی مونولوگ ها مونولوگ ظالمان تلقی می شود و در ادبیات نمایشی برخی مونولوگ ها شگفت انگیز هستند و روایتی از یک شخص از هر آنچه برای او اتفاق افتاده است. اما شکل دیگری در ادبیات نمایشی وجود دارد که تک گویی است. (تک خوانی) در اینجا یک تک گویی بدون تماشاگر است و برای مثال در نمایشنامه های باستانی و قرون وسطایی مهم نیست در نمایشنامه «اتللو» شخصیتی به نام «یاگو» وجود دارد که با همه حرف می‌زند، اما در مونولوگ‌هایش برنامه و نظر دیگری دارد تو هم از خودت حرف میزنی

بالاخره 60 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و حداقل 5 میلیون رای دهنده به شهید رئیسی و کل جریان انقلابی شما رای ندادند. در انتخابات شورای اسلامی که دولت قبلی که شما در آن می‌جنگید هیچ نقشی نداشت، هنوز مشارکت شورای اسلامی حدود 30 درصد بود صحنه، حماسه 8 درصد از شرکت کنندگان این یک تک گویی است. آقای جلیلی یعنی خودگویی یعنی خودگویی، من با حرف خودم حرف می زنم و حالا دیگران هر کاری می خواهند می کنند.

خوشبختانه محل کار ضعیف است یا توانایی اقناع ندارید، البته با توجه به صحبت ها و نکاتی که بارها اشاره کردید بارها گفته اید که در بین مردم، در بین اتحادیه ها، بازاریان، کشاورزان، دانشجویان، زنان، هنرمندان و غیره. شما صحبت های زیادی کرده اید و در نهایت بدون لکنت صحبت کرده اید، زیرا هیچکس مانع صحبت شما و یارانتان نمی شود و اتفاقاً بسیاری از رسانه های داخلی از شما حمایت می کنند و ناگفته نماند که چهار رسانه شکسته اصلاح طلب، شما در تریبون هستید. شوراها و تریبون هایی که رسانه های اصلی کشور هستند، شما نفوذ دارید و حرف شما را منعکس می کنند، حداقل 18 میلیون نفری که به آقای رئیسی رای داده اند که تحت سرکوب هستند. تاثیر این رسانه ها حداقل با توجه به آرای شمارش شده، نیمی از آن آرا را با تمام شرایط موجود اختصاص دادید، در حالی که رسانه های اصولگرا از این عدد 9 میلیونی شوکه شده بودند، از جمله روزنامه الجوان که تیتر یک ظهور سعید و با حیرت بود. و شگفتی نوشت که مردم ایران غیرقابل پیش بینی هستند و عجیب است که به شما 9 میلیون رای دادند.

جلوی مردم ظاهر می‌شوی، در حرف‌هایت شکی نیست، اما حرف‌هایت را در حالی که آنها حرف می‌زنند می‌گویی و این خودگویی و تک‌گویی را دیالوگ می‌دانی. من دیشب چندین بار به مسعود مازیکیان گفتم که دشمن ما را تحریم کرده است و شما مردم را متهم می کنید و اینها در واقع شما هستید. شما و طیف شما اینها که شما می گویید کجا هستند، کی هستند، خیلی ها هستند. آقای جلیلی، شاید دوستانی که شما را به دانشگاه و جلسات می برند، افرادی را انتخاب می کنند و می نشینند که همفکر شما هستند، شاید عوامل دیگری وجود داشته باشد، هر چند ساعت وقت بگذارید، زمان دانشگاه، اتحادیه و. طبقات مختلف اجتماعی خرج می شود و نتیجه آن نه میلیون رأی است و 60 درصد خشم نباید باشد.

جناب جلیلی شما در این همه جلسات عمومی توان اقناع ندارید یا به انزوا راضی هستید / آقای مدزیکیان می توانید فیلتر خلاصه را بردارید یا به پروتکل های جهانی ادامه دهید.

چه مدت می توانید با استفاده از پروتکل های جهانی به فیلترینگ ادامه دهید؟

سوال آقای مدزیکیان و کارکنانش روشن است، یک روز شما می گویید اینترنت بدون فیلتر را تضمین می کنیم، یک روز امضا و انگشت نگاری می کنید و بعد در شبانه روز بحث در پروتکل های جهانی، این جهانی دخالت می کنید. پروتکل هایی که بسیار گسترده هستند و هر فیلتری را می توان در آنجا قرار داد و البته هر فیلتر شکنی. اگر واقعاً تظاهرات مردم در سراسر جهان انحلال می شود، پس کیهان این همه خبر بدبختی و آتش زدن پایتخت های اروپایی در اعتراضات مردمی را از کجا می آورد؟ وقتی حامیان ترامپ در حیاط بودند و هنوز از دیوار کاپیتول بالا نمی‌رفتند، سیدیواسیما، کاهان و بقیه رسانه‌های محلی اخبار خود را از کجا دریافت کردند؟ اگر فیلتری در اخبار، رسانه ها و اینترنت وجود دارد، از کجا می آید؟ رسانه های ایرانی در آخرین قسمت، حمله پلیس آمریکا به دانشگاه ها برای دستگیری حامیان خونین غزه که مانع از انتشار این خبر شد. کاهان همین امروز تیتر و تصویر خود را به ناآرامی های پاریس و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی در ماجرای جلیقه زردها که ماه ها دولت مکرون را به چالش می کشید اختصاص داد.

در تهران، شهرهای بزرگ و کوچک، کافی است یک ماشین زباله سه چرخ آتش بگیرد، سکوها یک ماه منحل شود و ما سرعت اینترنت را کم کرده ایم؟ زیرا با پروتکل های جهانی توجیه می شود. آقای جلیلی صاحب عمق استراتژیک شما چطور؟

در اینجا هیچ پروتکل جهانی وجود ندارد، مثلاً در مورد پلتفرم TikTok که اتفاقاً یکی از معروف ترین پلتفرم های آمریکاست و افراد مشهور و آمریکایی در آن حضور دارند، تنش وجود دارد. به تاریخچه آن نگاه کنید، برای اینکه رئیس جمهور ایالات متحده این پلاتفرم را منحل کند یا محدود کند، سال هاست در کنگره و جنبش های فکری صحبت می شود. علاوه بر این، کمپین های حمایتی در شهرهای آمریکا و… کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت از حقوق شهروندان و اقتصاد خود قوانینی نوشتند و شرکت های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل را مجبور کردند به حقوق شهروندان خود احترام بگذارند منتسب به پروتکل های جهانی و بدون آن صدای مخالفان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی مشخص است، سکوت می کنم.

جناب جلیلی شما در این همه جلسات عمومی توانایی اقناع ندارید یا تنها نشسته اید/آقای مدزیکیان می توانید فیلتر خلاصه را بردارید یا با پروتکل های جهانی ادامه دهید.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *