آماده باش پنتاگون با حضور بمب‌افکن مرموز چین در میدان نبرد!
اخبار اخبار تکنولوژی

آماده باش پنتاگون با حضور بمب‌افکن مرموز چین در میدان نبرد!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، B-21 Raider نیروی هوایی آمریکا که قرار است تا پایان دهه وارد خدمت شود، آماده است تا مزیت فناوری خود را نسبت به بمب افکن رادارگریز H-20 چین حفظ کند.

با این حال، یک چیز 100٪ مسلم است، Northrop Grumman B-21 Raider USAF تا پایان دهه وارد خدمت خواهد شد. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد هواپیمای چینی شیان H-20 نداریم. اگرچه پکن به طور گسترده توانایی های خود را تبلیغ کرده است، پنتاگون معتقد است که هواپیماهای آمریکایی برتری خود را حفظ خواهند کرد.

بمب افکن رادارگریز آینده چین حداقل از سال 2016 در حال توسعه بوده است و اگرچه یک مقام نظامی چین در ماه مارس گفت که “به زودی” از آن رونمایی خواهد شد، جزئیات کمی فاش شده است.

نکته ای که در مورد H-20 وجود دارد این است که وقتی واقعاً به طراحی سیستم نگاه می کنید، احتمالاً به خوبی پلت فرم های آمریکایی نیست. یک مقام اطلاعاتی وزارت دفاع که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: «چالش‌هایی در طراحی مهندسی وجود دارد، از نظر اینکه چگونه می‌توان سیستم را به شیوه‌ای مشابه B-2 یا B-21 عمل کرد».

H-20 در کجای میدان جنگ ایستاده است؟

چین سال ها پیش اعلام کرد که H-20 «به زودی» در دسترس خواهد بود، اما تاکنون هیچ جزئیاتی درباره این بمب افکن فاش نشده است – از جمله اینکه چند کارخانه پکن آن را تولید خواهند کرد.

توسعه B-21 Raider ادامه دارد

Northrop Grumman B-21 Raider اولین پرواز خود را در نوامبر گذشته انجام داد و آزمایش پرواز تا امروز ادامه دارد و حداقل شش نمونه اولیه در حال حاضر در مراحل مختلف تولید هستند.

آیا بمب افکن مرموز چین به سلطه نظامی آمریکا پایان می دهد؟

مقامات USAF علاوه بر ساخت B-21 Raider با فناوری و قابلیت های پیشرفته، بر تمرکز بر مهار هزینه ها و در عین حال افزایش انعطاف پذیری تاکید کردند. B-21 به دلیل طراحی با معماری سیستم های باز شناخته شده است که امکان ادغام سریع قابلیت های آینده را برای همگام شدن با یک محیط تهدید بسیار مورد مناقشه فراهم می کند.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد حدود 100 بمب افکن بسازد که جایگزین بمب افکن های قدیمی B-1B Lancer و B-2 Spirit خواهد شد که در حال حاضر در خدمت هستند.

پکن گام های بلندی در توسعه تجهیزات نظامی مدرن برداشته است، با این حال، پنتاگون همیشه برتری تجهیزات نظامی چین را انکار کرده است. از جمله چنگدو J-20 “اژدهای توانا” نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF) که یک جنگنده رادارگریز نسل پنجم دو موتوره در همه حال و هوا بود.

علاوه بر این، حتی اگر J-20 به خوبی لاکهید مارتین F-22 Raptor بود، نیروی انسانی همچنان یک چالش بسیار جدی برای چین خواهد بود. با این حال، تا زمانی که چین بمب افکن مرموز خود را وارد میدان نکند، نمی توان گفت که چگونه عمل خواهد کرد.

منبع: نشنال اینترست

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *