اخبار اخبار عمومی

آمار حاجی‌های ایرانی فوت شده اعلام شد/ جزئیات

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، رئیس جمعیت هلال احمر کشور تعداد زائران فوت شده از ابتدای حج تا آخرین روز را به 7 زائر رساند و گفت: تعدادی از این زائران بر اثر تابش آفتاب جان باختند. .

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، تعداد جان باختگان حج امسال را نصف جان باختگان حج سال گذشته اعلام کرد و افزود: از ابتدای مراسم حج تا روز یکشنبه. 7 خرداد 7 زائر ایرانی جان باختند. او درگذشت.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر تعدادی از این زائران به بیماری های زمینه ای مبتلا بودند اما برخی دیگر بر اثر تابش آفتاب جان باختند.

او اضافه کرد: تنها در اولین روز حضور حجاج در منا که عید قربان در عربستان بود و حجاج گرم ترین روز را در این کشور سپری کردند و اعمال زیادی انجام دادند، 3 زائر ایرانی جان باختند.

کولیوند گفت: حدود 5 هزار زائر ایرانی نیز از 9 بیمارستان صحرایی و موکب های عرفات بازدید کردند که به دلیل تمرکز پزشکان در 9 منطقه، ازدحام جمعیت در این مناطق ایجاد نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: با هماهنگی هلال احمر و مسئولان بهداشتی مکه، یک فروند بالگرد فقط برای روز عرفه به ایران اختصاص یافت که البته نیازی به آن نبود. هماهنگی خوبی با سعودی ها در زمینه پزشکی و بهداشت صورت گرفته است و تجهیزات و امکانات بیمارستانی در اختیار داریم.

کولیوند بیان کرد: بیمارستان های صحرایی دارای بخش ویژه آزمایشگاه، سونوگرافی، امداد و کمک به مفقودین و بخش ویژه بانوان هستند و امسال از راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی استفاده شد و توانستیم بسیاری از بیماران را در درمانگاه های سرپایی درمان کنیم. . .

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هلال احمر در عرفات و روز اول منا (عید قربان) بیشتر از سال گذشته بود، اما شرایط مساعد است. کاروان اورژانس اوقاف شامل زائران بیمار و زائران بستری شده در بیمارستان ها با حمایت جمعیت هلال احمر و پزشکان علاوه بر احیای یک زائر مصری که هیچ گونه علائم حیاتی نداشت، به انجام وظایف خود پرداخت و وی را به عربستانی منتقل کرد. بیمارستان بیمارستان

کولیوند تایید کرد: مراکز درمانی هلال احمر شهرستان منا محدودیتی برای پذیرش بیماران سایر کشورها ندارند.

19 زائر بر اثر تابش آفتاب جان باختندخ

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که دست کم 19 اردنی و ایرانی در گرما هنگام انجام مراسم حج در عربستان سعودی جان خود را از دست دادند.

وزارت امور خارجه اردن از فوت حجاج بر اثر گرمای شدید و مفقود شدن 17 تن دیگر خبر داد.

این به روز رسانی پس از آن منتشر شد که سی ان ان در روز یکشنبه 16 ژوئن 27 گزارش داد که شش نفر در جریان زیارت حج در مکه بر اثر گرمازدگی جان باختند.

دمای هوا در عربستان سعودی در این هفته از 46 درجه سانتیگراد فراتر رفت و انجام مناسک در فضای باز را مخصوصاً برای سالمندان دشوار می کند، به خصوص که بسیاری از مناسک حج در خارج از منزل و پیاده روی انجام می شود.

الجزیره نیوز همچنین گزارش داد که سال گذشته حداقل 240 نفر که بسیاری از اندونزی بودند در مراسم حج جان باختند، اما علت آن مشخص نشد. یک مقام سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از 10000 بیمار در اثر گرما ثبت شده است که 10 درصد آنها دچار گرمازدگی شده اند.

امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار زائر در موسم حج شرکت می کنند که به گفته مقامات سعودی یکی از بزرگترین تجمعات در جهان است. منطقه منا، جایی که زائران در حال حاضر به مناسک حج می پردازند، در گذشته شاهد حوادث مرگباری مانند شلوغی بیش از حد و آتش سوزی بوده است که چالش اصلی در بیشتر سال ها گرمای شدید بوده است.

47236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *