اخبار اخبار اقتصادی

آمار عجیب بانک مرکزی/ کارمندان بانک چند هزار میلیارد تسهیلات بانکی گرفتند؟

تبلیغات بنری


به گزارش -، در اقتصادهای تورم زا اخذ وام از شبکه بانکی با نرخ سود کمتر از تورم واقعی یکی از خدماتی است که همه آرزوی آن را دارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند و جان خود را نجات دهند. اما در کشور ما این خدمات بانکی فقط روی کاغذ راحت به نظر می رسد و زمانی که کسب و کار شما به شعب بانک منتقل می شود، شرایط به قدری پیچیده و دشوار می شود که بسیاری از افراد ترجیح می دهند منصرف شده و بانک را ترک کنند.
تابناک نوشت: نمونه عینی از موانع و مشکلات فراوانی که برای دریافت تسهیلات از بانک ها وجود دارد، وام ازدواج است. به گفته عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی، 300 هزار نفر در نوبت دریافت وام هستند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است، زیرا بانک ها به جوانان وام به صورت درصدی اعطا می کنند.

پیام های کوتاه بانکی جذاب برای بهترین ما!
اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی در شرایطی است که همه این محدودیت ها فقط برای مردم عادی است و شرایط برای کسانی که پشت دفاتر بانکی می نشینند کاملا متفاوت است. به طوری که کارکنان بانکی که در محیطی مناسب با دمای مناسب و در مدت زمان کوتاه تری نسبت به بسیاری از کارگران مانند کارگران و رانندگان و حتی در گرم ترین روزهای سال و اوج مصرف برق کار می کنند، حدود چهار سال کار می کنند. ساعت ها بدون حرکت از پشت صندلی و بدون نیاز به التماس ضامن، صدای اس ام اس واریز تسهیلات مانند وام مسکن را می شنوند و خوشحال می شوند. این داستانی است که اغلب در جلسات کارکنان بانک شنیده می شود. این در حالی است که کارکنان بانک ها علاوه بر صدها میلیون اعتبار در طول سال از مزایای دیگری مانند مزایای انجمن بانک ها نیز بهره مند می شوند.
کارمندان بانک چقدر وام گرفتند؟
این سوالی است که این روزها ده ها هزار جوان تازه ازدواج کرده در صف دریافت وام های معوقه از سوی مسئولان مطرح می کنند. اکنون بانک مرکزی در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که در دوازده ماهه سال 1402 هجری شمسی مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسات اعتباری بالغ بر 91.598 میلیارد تومان بوده است. ، که معادل بیش از 91.598 میلیارد تومان می باشد. این تقریباً معادل کل مبلغ وام ازدواج است. 300 هزار نفر هستند که ماه هاست در صف ایستاده اند و بانک مرکزی پاسخی به آنها نمی دهد.

الفاما رقم مذکور فقط مختص کارمندان بانک است و شنیده ها حاکی از آن است که به نظر می رسد بانک ها وام های بلندمدت را با سود پایین به کارکنان شرکت های تابعه و املاک وابسته پرداخت می کنند تا از آن برخوردار شوند.

نرخ سود وام برای کارمندان بانک چقدر است؟

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، حداکثر نرخ سود تسهیلات در شبکه بانکی 23 درصد است. این در حالی است که کارکنان بانک سقف سود تسهیلات را پرداخت نمی کنند. همتی وزیر اقتصاد نیز در این خصوص گفت: بانک ها به کارکنان خود وام نمی دهند اما نرخ سود این وام ها 10 درصد است.

بنابراین با توجه به چنین اظهارنظری و با در نظر گرفتن بازه زمانی بلندمدت بازپرداخت این وام ها و نرخ تورم بالایی که داریم، تسهیلات بیش از 91 هزار میلیارد تومانی برای کارکنان بانک ها در سال گذشته جذاب به نظر می رسید. رانتی که به افرادی داده می شود که به نظر می رسد خونشان رنگین تر است! در عین حال شفاف سازی وزیر اقتصاد در خصوص چرایی پرداخت این تسهیلات قابل تامل است.

همتی در این باره گفت: بالاخره کارمندان پرتلاش بانک از حقوق و حقوق یکسانی برخوردارند. ساعت شش صبح سر کار می آیند، باید تا پایان تعطیلات، برف و سرما سر کار بمانند، حتی یک دقیقه هم نمی توانند بیکار باشند و باید پشت پیشخوان باشند و کار کنند. چند سالی است که نرخ تورم ما 40 درصد است و حقوق آنها نیز به اندازه سایر کارمندان 20 تا 22 درصد افزایش یافته است.

خون کارمندان بانک ها رنگین تر است/ پرداخت وام بلاعوض 91598000000 تومان به بانکداران/پرداخت وام ازدواج 300000 جوان شاید در زمانی دیگر!

هفتخوان رستم با وام 50 میلیونی!

سخنان وزیر اقتصاد: در حالی که کارگران، کارمندان، رانندگان و سایر کارمندان نه به همان اندازه که نه بیشتر، بلکه کمتر از کارکنان بانک فعال هستند، از سایر مزایای کارکنان بانک مانند سود کلان انجمن نیز محروم هستند. و پاداش سالانه و بسیاری از آنها شغلی نیز ندارند. اما اگر همین افراد درخواست وام پنجاه میلیون تومانی بدهند باید توسط هفت خوان رستم دستگیر شوند.

223228

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *