آمریکا کشتی رزمی خود را حرکت داد!/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

آمریکا کشتی رزمی خود را حرکت داد!/ عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ در اوایل دهه 2000، نیروی دریایی ایالات متحده با معرفی کشتی رزمی ساحلی (LCS) به دنبال افزایش کنترل دریاها بود. این کشتی دارای طراحی مدولار و اتوماسیون پیشرفته برای کاهش اندازه و هزینه بود. با این حال، این برنامه با مشکلات عمده ای از جمله تامین مالی بیش از حد مواجه شد. با اتکای نیروی دریایی به پیمانکاران، هزینه های تعمیر و نگهداری افزایش یافت و آمادگی کشتی را کاهش داد.

با وجود امیدهای اولیه، LCS برای نقش های مورد نظر خود مناسب نبود. در نتیجه، نیروی دریایی قصد دارد 9 کشتی از 35 کشتی ساخته شده را بازنشسته کند. ویژگی اصلی این طراحی این بود که به عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوری های جدید استفاده شود که به طراحی های آینده مانند ناوچه های کلاس FFG (X) کمک کند.

آمریکا ناو جنگی خود را به حرکت در می آورد!/عکس

برنامه LCS از دو طرح مختلف تشکیل شده است: کلاس Freedom با بدنه فولادی طراحی شده توسط لاکهید مارتین، و کلاس Independence با بدنه آلومینیومی توسط General Dynamics. این دو کلاس حول یک طراحی مدولار ساخته شده اند. به لطف ادغام فناوری های رباتیک جدید، نیروی دریایی می تواند تعداد خدمه را به 40 نفر کاهش دهد، در مقایسه با حدود 350 خدمه یک ناوشکن کلاس آرلی برک.

آمریکا ناو جنگی خود را به حرکت در می آورد!/عکس

تلاش های قابل توجهی برای حفظ این برنامه در اوایل دهه 2000 انجام شد، اما مشکلات آن در نهایت آشکار شد. بودجه محدود اولین و مهمترین مشکل بود. سری Independence در نهایت حدود 500 میلیون دلار برای هر کشتی هزینه داشت.

در ابتدا، نیروی دریایی امیدوار بود که LCS بتواند نقش هایی مانند جنگ ضد زیردریایی، اقدامات متقابل مین و جنگ ضد سطحی را ایفا کند. تقریباً همه واحدها از ابتدا با مشکل مواجه بودند. علاوه بر این، هزینه و لجستیک مورد نیاز برای حمل و نصب واحدها بسیار بیشتر از حد انتظار بود. شاید جدی ترین مشکل پیش روی استقلال در سال 2022 ظاهر شد. بدن های این گروه زیر فشار ترک می خورد!

پس از نزدیک به دو دهه، به نظر می رسد که نیروی دریایی بالاخره متوجه شکست این کشتی ها شده است. در چند سال آینده، رهبران قصد دارند 9 کشتی از 35 کشتی ساخته شده را بازنشسته کنند.

منبع: منافع ملی

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *