اخبار اخبار تکنولوژی

آیا تویوتا، هیدروژن را جایگزین بنزین خواهد کرد؟ /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدیندر حالی که بیشتر توجه به خودروهای الکتریکی معطوف شده است، تویوتا بی سر و صدا در حال توسعه یک نوآوری دیگر است: موتورهای احتراقی برای خودروهای هیدروژنی. اخیراً تویوتا کانسپت کرولا کراس هیدروژنی را معرفی کرده است که تفکر این شرکت را در این راستا ثابت می کند و پتانسیل هیدروژن را به عنوان سوخت خالص برای خودروهای احتراق داخلی (احتراق داخلی) درک می کند.

این شرکت در بسیاری از وسایل نقلیه مانند خودروهای الکتریکی، هیبریدی و سلول سوختی سرمایه گذاری می کند. این همچنین به تویوتا اجازه می دهد تا به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند تقاضای مشتری و تغییرات بازار جهانی را برآورده کند.

استراتژی جدید این شرکت فناوری احتراق هیدروژن است که یکی دیگر از حوزه‌های تلاش آن برای خنثی‌سازی کربن است. مهندسان تویوتا کرولا GR را به موتور هیدروژنی مجهز کردند و آن را در مسابقه استقامتی Super Taikyu در ژاپن آزمایش کردند. در طول فصل مسابقه، خودرو شاهد افزایش 24 درصدی قدرت موتور و 33 درصدی گشتاور بود، در حالی که برد خودرو 30 درصد افزایش یافت و زمان سوخت گیری از 5 دقیقه به 90 ثانیه کاهش یافت. این دستاورد یک نتیجه موفق در زمین است زیرا راه را برای توسعه تجاری فناوری احتراق هیدروژن هموار می کند.

تویوتا علاوه بر گسترش تلاش‌های مسابقه‌ای خود، از کرولا کراس هیدروژن کانسپت، یک خودروی مفهومی واقعی که فناوری احتراق هیدروژن را به نمایش می‌گذارد و از یک موتور 6 لیتری توربو سه سیلندر جدید با تزریق مستقیم هیدروژن استفاده می‌کند، رونمایی کرد. محصول نهایی یک وسیله نقلیه پنج سرنشین است که بسیار کاربردی است و قدرت یک موتور بنزینی استاندارد با آلایندگی صفر را ارائه می دهد.

کانسپت کرولا کراس H2 یک گام مهم رو به جلو در داستان احتراق هیدروژن تویوتا است. این واقعیت که تویوتا از وسایل نقلیه موجود استفاده می کند، تطبیق پذیری و کاربرد جهانی احتراق هیدروژن در صنعت خودرو را نشان می دهد. از مزایای اصلی احتراق هیدروژن می‌توان به سوخت‌گیری سریع، عدم نیاز به تغییر تکنولوژی موتور و عدم استفاده از عناصر در عرضه محدود مانند لیتیوم و نیکل اشاره کرد.

منبع: ecoticias

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *