اخبار اخبار تکنولوژی

ابلاغیه شاد: استفاده مدارس از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی ممنوع است

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، بر اساس گزارش زومیت، شورای عالی فضای مجازی بخشنامه اجرای صحیح سند الزامات سامانه های آموزش الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) و علی رضا کاظمی وزیر امور خارجه را ابلاغ کرد. آموزش و پرورش، اخیرا اطلاعیه خود را اعلام کرده است.

این تعمیم شبکه «شاد» با پنج سال سابقه، فرصتی ارزشمند است که امکان ارائه خدمات جامع تر و باکیفیت تر را به تمامی دانش آموزان به ویژه در شرایطی که امکان آموزش حضوری وجود ندارد، فراهم می کند. .

با احراز شرایط و دستورات مندرج در سند الزامات سیستم های آموزش الکترونیکی و شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) می توان به این هدف دست یافت. بر این اساس کلیه واحدهای اجرایی در سراسر کشور موظفند جهت اطلاع رسانی موارد زیر را مد نظر قرار داده و اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از موارد مطرح شده در این بخشنامه در زیر آمده است.

شاد همیشه یک بستر آموزشی رایگان برای ارائه فرصت تحصیل به همه دانش آموزان بدون توجه به نگرانی های مالی بوده است. در این بخشنامه تاکید می کنیم که این بستر رایگان است: استفاده از خدمات آموزشی پایه در چارچوب برنامه مصوب رسمی، توسط دانش آموزان، معلمان، مدیران، مربیان و حتی خانواده ها رایگان است و کاربران هزینه ای برای تردد پرداخت نخواهند کرد. مصرف بدیهی است خدمات تکمیلی بر اساس تعرفه تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات تکمیلی در شاد انجام می شود.

حفظ اطلاعات و داده های کاربر یکی دیگر از الزامات شاد است: «تیم فنی، اجرایی و پشتیبانی شاد از هیچ کاربری اطلاعات شخصی درخواست نخواهد کرد.»

همچنین در این بخش ذکر شده است که مدارس باید به معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطلاع دهند که از ارائه اطلاعات شخصی افراد به هر آدرسی که در قسمت پیام‌رسانی این پلتفرم هستند، خودداری کنند. در ادامه این وضعیت همچنین آمده است: «حفاظت از حساب کاربری بر عهده هر کاربر است، مجدداً تاکید می کنیم ملاحظات امنیتی اعلام شده توسط تیم فنی، پشتیبانی و عملیاتی در کانال @shadban منتشر شده است.

اگرچه در سال های اخیر به ویژه در دوران کرونا که آموزش به صورت حضوری شد، شاهدیم که مدارس به دلایل مختلف ترجیح دادند از پیام رسان استفاده کنند یا از طریق پلتفرم های جایگزین «سعید» خدمات آموزشی ارائه دهند، اما در بخشنامه جدید استفاده از هر پیام رسان دیگری ممنوع بود و ممنوع است: شاد وسیله اصلی تربیت است. بر این اساس، انجام امور اداری و آموزشی توسط واحدهای سازمانی و مدارس در سایر پیام رسان های داخلی و خارجی غیر از شاد ممنوع است.

بر اساس دستور شورای عالی فضای مجازی در این بخشنامه، تمامی دستگاه ها، سازمان ها، مراکز و ادارات عمومی آموزش و پرورش در استانداری و شهرستان متعهد به برگزاری جلسات صوتی و تصویری منحصرا در بستر شاد هستند.

سرویس کلاس مجازی به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد

از مدت ها قبل اعلام شده بود که کلاس های مجازی به عنوان یک سرویس جدید به شبکه شاد اضافه می شود تا معلمان و دانش آموزان بتوانند این نوع کلاس ها را برگزار کنند. با توجه به آنچه در این بخشنامه گردآوری شد، این سرویس هنوز ارائه نشده است و به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد: سرویس کلاس مجازی هم اکنون در حال تکمیل است و اکنون با آماده شدن نسخه جدید، به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در قالب خدمات تکمیلی و کلیه مدیران، معلمان و دانش آموزان پس از احراز هویت شماره تلفن همراه ثبت شده در سیدا و بهره مندی از تکالیف، امتحانات و سایر خدمات مدرسه ای در طول سال تحصیلی می توانند به کلاس های گروهی دسترسی داشته باشند.

این بخشنامه مدارس را ملزم می کند که یک کارگاه آموزشی در مورد نحوه استفاده از SHAAD برای همکاران خود ترتیب دهند. همچنین عنوان شده است که محتوای آموزشی مورد نیاز این کارگاه نیز در کانال shadamouz@ قرار گرفته است.

نظارت بر اجرای این بخشنامه بر عهده مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر شبکه شاد است که مسئولیت پاسخگویی به درخواست های استانداری ها و واحدهای ستادی و ارزیابی عملکرد رده های بالا و میانی را بر عهده دارند. مدیران .

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *