اخبار اخبار عمومی

احضار دختران بدون حجاب در دسته عزاداری و لغو مجوز هیأت/ مراعات مراسم مذهبی لازم است/ این سخت‌گیری‌ها چه نتایجی در دین‌دار شدن جامعه داشته

تبلیغات بنری


به گزارش رابو؛ همه چیز با انتشار کلیپی آغاز شد که دست به دست هم داد و فیلم دختران بدون حجاب در دسته عزاداری پربازدیدترین فیلم شد، اما زمانی که رئیس پلیس و یک یکی از ساکنان استان البرز اولین واکنش رسمی را در مورد آنها انجام داد و گفت: همه این افراد شناسایی و احضار شده اند.

پلیس تحمل بی احترامی را ندارد

سردار حمید هداوند درباره پربیننده ترین کلیپ و محتوای آن گفت: با توجه به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دختر بی حجاب در هیئت عزاداری روز عاشورا و تجاوز به احساسات عزاداران حسینی در طول سال. ” ملت؛ پیگیری این پرونده در دستور کار ماموران انتظامی استانداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمامی این افراد پس از شناسایی به پلیس آگاهی استان البرز احضار شدند که پلیس هیچ گونه اهانتی به مصلی امام اطهار (علیه السلام) نخواهد داشت و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد. “

برنامه ریزی شده برای کار / مجوز آنها لغو شده است

اما موضوع بی حجابی بسیاری از دختران به این اقدام پلیس ختم نشد. اجازه هیئتی که این دختران را در دسته عزاداری خود بسته بودند نیز لغو شد.

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی با بیان اینکه فیلم منتشر شده حول محور هیئتی در شهر کرج می گذرد که متأسفانه سابقه چنین رفتاری را داشته است، گفت: این فیلم در حال بررسی است. به همین دلیل قبل از ماه محرم به این پیکر از حضور آهنگر در خیابان مجلس خبر داده شد. این فیلم به مناسبت روز عاشورا منتشر شد و بلافاصله با همکاری نیروی انتظامی مسئولیت شورای احضار را برعهده گرفت و مراحل قانونی در خصوص برخورد با آن همچنان ادامه دارد.

رئیس شورا و سازمان تشکل های مذهبی کشور گفت: متاسفانه اقدام این نهاد با برنامه این فیلم برنامه ریزی، تهیه و اکران شد و به همین دلیل پروانه نمایش این هیئت لغو شد. تیم رسانه ای شرکت کننده در پخش این فیلم و نمایندگی خارج از کشور طبق برنامه عمل کردند و توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و با آنها برخورد می شود.

واکنش فعالان اجتماعی

یکی از جامعه شناسان که خبر بی حجابی و البته احضار دختران را منتشر کرده، در این شبکه اجتماعی نوشت.

محمدرضا جوادی یگانه ادامه داد: تفاوت درک جامعه و درک تندروها از تحولات اجتماعی در جامعه ایران. از نظر تخطی از احکام شرع چه فرقی بین زن بی حجاب شرکت کننده در هیئت با مرد ریش تراشیده که در حالت عزاداری است چیست؟ هر دوی آنها احکام شرعی را نقض کردند. اما آداب و رسوم مذهبی با مردان مدارا بیشتری دارد.

همانطور که آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات و فعال سیاسی اجتماعی در سایت اجتماعی ایرانیان نوشت، آخرین بررسی نگرش ها و ارزش های ایرانیان را با دقت بخوانید.

رعایت شعائر دینی ضروری است

جوادی یگانه در ادامه درباره محتوای ویدئوی منتشر شده تصریح کرد: من در فیلم آزاداری کرج از اعتقادات مذهبی دختران زنجیردار بدون حجاب دفاع کردم و نوشت: زنان محجبه که دارای اعتقادات مذهبی هستند نیز در این راهپیمایی و زنجیر شرکت کردند. این بدان معنا نیست که آنها حجاب را در نقاشی کشف کردند. تفاوت زیادی بین این دو توصیف از فیلم منتشر شده وجود دارد: تفاوت درک جامعه و درک تندروها از تحولات اجتماعی جامعه ایران. اما باید به این دختران گفت که باید آداب مراکز و مراسم مذهبی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همانطور که شما در مقابل پدر و مادرتان مانند دوستانتان رفتار نمی کنید، ما نیز باید در مراسم تشییع جنازه خود را رعایت کنید لوازم آرایشی نپوشیم و ریش نگذاریم رعایت این آداب و رسوم و ریزه کاری ها باعث تمایز ایرانیان می شود و این را هم باید بدانید که در 150 سال گذشته هر زمان که اصلاحات در ایران آغاز شد، برخی از حامیان اصلاح طلبان تندرو دست به عمل زدند و اظهار نظر کردند. اقشار مذهبی و محافظه کار جامعه از دامنه و اساس اصلاحات هراس داشتند و به دلیل بیزاری و ترس، کل پروژه اصلاحات متوقف شد.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *