اخبار اخبار سیاسی

احمد توکلی: در کلاس برای ندیدن دختران بی‌حجاب روی صندلی جلو می‌نشستم

تبلیغات بنری


به گزارش -، احمد التواکلی که تحصیلات دانشگاهی وی مرتبط با دوره پهلوی دوم است، چالش برخی روحانیون را برای مقابله با دانشجویان و اساتید بی حجاب دختر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این فعال سیاسی در خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، چگونگی اجتناب از رویارویی با همکلاسی های بی حجاب خود را بیان می کند.

احمد التواکلی که در سال 1348 در رشته برق و الکترونیک دانشگاه شیراز (دانشگاه پهلوی) پذیرفته شده است، می گوید که دانشگاه قبل از شروع ترم کلاس زبان برای دانشجویان برگزار می کرد و او مانند بقیه در این کلاس ها شرکت می کرد. از دانش آموزان

بقیه خاطره از زبان خودش چنین است:

در این کلاس روی صندلی جلو نشسته بودم تا دخترهای بی حجاب و معلم بی حجاب را نبینم و چشمم فقط به تخته سیاه بیفتد. وقتی خانم از من پرسید در حالی که من جواب می دادم، مراقب بودم به خارجی نگاه نکنم.

یک روز به کتابخانه دانشگاه رفتم. مرد جوانی بود که متوجه شدم ریش خود را با تیغ نتراشیده و فقط ریشش را تراشیده است. چهره ای معصوم و آرام داشت. او با من احوالپرسی کرد و بعد از مدتی صحبت گرمی با هم داشتیم. او همکلاسی من بود. بعداً متوجه شدم که سر کلاس نشسته و سرش را از ابتدای زنگ تا انتها روی بازوی صندلیش گذاشته و آن را بلند نکرده است. با خود گفتم: این از من مقدس تر است.

یک روز در حال تفریح ​​رفتم پیشش و گفتم: «آقای صمیمی، چرا سرت را روی صندلی نگه می‌داری؟» او گفت: احساس خواب آلودگی می کنم. گفتم: یک روز، دو روز، سه روز می خوابی و یک روز دیگر نمی خوابی. لبخند میزنم گفتم: می دانم چرا هر روز خودت را می خوابی. و برای اینکه احساس راحتی کنیم، بیا و مثل من جلو بنشین.

احمد توکلی: سر کلاس رو صندلی جلو می نشستم تا دخترای بی حجاب نبینم.

بعداً فهمیدم که او فرزند خانواده ای تحسین کننده است. پدرش یک مهندس برجسته شرکت نفت بود و خانواده نسبتاً ثروتمندی بودند. این همکار من استادی به نام آقای حقیقی داشت که با تأثیر آن استاد گرایشات مذهبی پیدا کرد و بر اعتقادات مادر و پدر و برادرش تأثیر گذاشت.

به طوری که همگی مردمانی خوب و اهل نماز بودند. با وجود این، از مسائل اجتماعی اسلام اطلاع چندانی نداشت و حساسیتی نشان نمی داد. او به نماز، تلاوت قرآن، واجبات و نواهی علاقه داشت و برعکس، من نسبت به مسائل اجتماعی اسلام حساس بودم و بیشتر آیات جهاد و آیات دیگر را حفظ بودم، بنابراین همیشه در حال بحث و جدل بودم. با او.

29219

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *