اخبار اخبار تکنولوژی

اختراع دانشمند ایرانی دنیای پزشکی را دگرگون کرد!

تبلیغات بنری


به گزارش -، بر اساس گزارش دیجیاتو، دکتر امیر فرجی جراح مغز و اعصاب ایرانی با همکاری محققان موسسه تحقیقاتی هیوستون متدیست در تگزاس آمریکا روشی ابداع کردند که از طریق آن می توان درمان های دارویی نجات دهنده را با دقت بیشتری ارائه کرد. . به مغز. این روش می تواند زمینه ای برای درمان موثرتر تومورهای مغزی و سایر بیماری های عصبی فراهم کند. در این روش، برای اهدافی خاص، محققان از یک میدان الکتریکی برای تزریق دارو از یک مخزن خارجی به مغز استفاده کردند.

بر اساس گزارش ScienceDaily، محققان روشی دقیق برای رساندن درمان‌های دارویی به مغز ایجاد کرده‌اند. قبلاً از روشی به نام CED برای رساندن مواد درمانی به مغز استفاده می شد که در آن مایعی حاوی مواد درمانی با فشار ثابت به مغز تزریق می شد. با این حال، داروهایی که با CED وارد مغز می شوند همیشه به هدف مورد نظر نمی رسند و درمان عملاً بی اثر می ماند.

ابداع روشی جدید برای رساندن دارو با دقت بیشتر به مغز

بر اساس مقاله منتشر شده در ژورنال نیچر، روش جدید که «تحویل الکتروکینتیکی تقویت‌شده با همرفت» یا ECED نامیده می‌شود، می‌تواند مسیر زایمانی ایجاد کند که از طریق آن ضایعات و تومورهای مغزی بهتر مورد هدف قرار گیرند.

دکتر امیر فرجی، محقق ایرانی این مطالعه و جراح مغز و اعصاب در بیمارستان متدیست هیوستون می گوید: درمان ECED کاربردهای زیادی دارد. این روش جدید از پتانسیل بهبود ژن درمانی و درمان تومورها، آسیب های مغزی و بیماری های دژنراتیو بهره می برد. به طور کلی در مواردی که نیاز به تحویل داروهای حیاتی به صورت هدفمندتر باشد از این روش استفاده می شود.

رساندن دوز مناسب دارو به مکان مناسب در مغز مدت هاست که برای پزشکیان یک چالش بوده است. مغز دارای یک سد خونی است که از ورود سموم و عوامل بیماری زا جلوگیری می کند، اما این مانع ارائه درمان های پزشکی مهم را نیز دشوار می کند. در مطالعه دیگری، محققان یک انگل خاص را به صورت مهندسی ژنتیکی مهندسی کردند تا به عنوان حامل پروتئین درمانی عمل کند.

در روش ECED از یک مخزن هیدروژل برای تزریق مولکول های بزرگ به مغز استفاده می شود. مغز، که می تواند به عنوان یک داربست متخلخل باردار دیده شود، پتانسیل الکترواسموز را با میدان الکتریکی فراهم می کند و جریان سیال را در یک محیط متخلخل ایجاد می کند. با استفاده از این میدان الکتریکی امکان انتقال داروهای درمانی از مخزن هیدروژل وجود دارد.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *