اخبار اخبار تکنولوژی

اختراع کدهای QR خوراکی!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و بر اساس گزارش زومت، محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) موفق به چاپ یک کد QR خوراکی به صورت سه بعدی شدند. این شاهکار با استفاده از طراحی خلاقانه سیستم اکستروژن به دست آمد که به چاپگر سه بعدی غذا اجازه می دهد به راحتی بین رشته های مختلف حرکت کند.

دستگاه ساخته شده توسط محققان SUTD اولین چاپگر مواد غذایی سه بعدی نیست، اما جذابیت آن در استفاده از طیف گسترده ای از انواع رشته های غذایی است.

فیلامنت به رشته نازکی گفته می شود که به عنوان ورودی برای چاپگرهای سه بعدی استفاده می شود. اگرچه این ویژگی بسیار جالب به نظر می رسد، اما مشکل اینجاست که برای استفاده از ترکیب های مختلف رزوه، نازل دستگاه باید دائماً بین آنها تغییر کند.

به گزارش وب سایت Science Direct، محققان SUTD برای حل مشکل جابجایی نازل چاپگر سه بعدی، نازل مخصوصی را برای حرکت بین رشته هایی با فشارهای مورد نیاز متفاوت طراحی کردند. یکی دیگر از مزایای استفاده از یک نازل به جای تغییر مداوم آن، امکان انتقال روان است و این ویژگی به چاپ دقیق تر طرح ها نیز کمک می کند.

برای نشان دادن قابلیت های نازل، تیم تحقیقاتی SUTD توانست چندین مورد را با مواد مختلف چاپ کند که یکی از آنها یک کد QR قابل اسکن بود که البته خوراکی بود. نتایج مربوط به تحقیق و توسعه این نازل اخیراً در مجله Future Foods منتشر شده است.

دکتر لی کاربردهای بالقوه فناوری کد QR خوراکی را به عنوان ابزاری برای کمک به مردم برای برآوردن نیازهای غذایی خاص خود توضیح داد. روش دیگر، همانطور که در مثال QR خوراکی دیدیم، می توان از آن برای مقاصد سرگرم کننده تر یا برای طراحی های تعاملی دیگر استفاده کرد. این فناوری واقعاً درها را به روی آزادی های هنری خوشمزه باز می کند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *