اخبار اخبار تکنولوژی

ارسال پیام‌های ماهواره‌ای با گوشی‌های سامسونگ ممکن می‌شود!

تبلیغات بنری


به گزارش – و به نقل از گجت نیوز، به نظر می رسد انتظارات کاربران گوشی های گلکسی سامسونگ برای بهره مندی از امکان تماس و ارسال پیام از طریق ماهواره به پایان رسیده است و رابط کاربری ONE UI 7 قرار است امسال این ویژگی را به برخی از دستگاه های خاص بیاورد. این خبر جدید بر اساس هشدارهای موجود در کد اپلیکیشن های توسعه یافته برای گوشی های گلکسی سامسونگ منتشر شده است.

ارتباط و ارسال پیام های ماهواره ای؛ هدیه ONE UI 7 برای گوشی های سامسونگ گلکسی

بر اساس رمزگشایی سایت مذکور بدنه ربات از طریق برنامه های انحصاری سامسونگ، کلمات کلیدی مانند “حالت ماهواره ای” یا “ارسال پیام فوری از طریق ماهواره” در برخی از آنها ظاهر شد. البته وجود این قابلیت در گوشی های گلکسی در سال 2024 تنها بر اساس این مشکل قابل تایید نیست. اما می توان مطمئن بود که با عرضه اندروید 15، کاربران گوشی های سامسونگ از طریق رابط کاربری One UI 7 تماس ها و پیام های ماهواره ای را نیز دریافت خواهند کرد.

بد نیست بدانید که سامسونگ در این زمینه به میزان قابل توجهی از رقیب دیرینه خود اپل عقب است و تمایلی به عقب افتادن بیشتر در این زمینه ندارد. سال گذشته یکی از مقامات سامسونگ قول داده بود که در سال 2024 ارتباطات ماهواره ای دو طرفه را در گوشی های گلکسی نصب کند، اما نه خانواده گلکسی اس 24، نه گلکسی زد فولد 6 و نه گلکسی زد فلیپ 6 به این ویژگی مجهز نیستند.

این در حالی است که شایعه اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای برای گوشی های اندرویدی به سیستم عامل اندروید 15 نیز از ماه ها قبل مطرح شده است البته هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است. اما این می‌تواند نشانه دیگری از گنجاندن ویژگی‌های پیشرفته ماهواره‌ای در ONE UI 7 باشد. سامسونگ همچنین ممکن است با ارائه قابلیت ارسال پیام‌های ماهواره‌ای در برنامه‌های مختلف، گوی سبقت را از اپل و دیگر سازندگان تلفن در این بخش ربوده باشد.

طبیعتا پهنای باند موجود اینترنت ماهواره ای آنقدر زیاد نیست که بتوان انتظار داشت اپلیکیشن های مختلف اندرویدی به این شبکه متصل شوند و عملکرد مطلوبی داشته باشند. اما این قابلیت ارائه شده توسط سامسونگ حداقل می تواند امکان ارسال پیام یا ارسال اطلاعات محدود به دیگران را در برنامه های مختلف فراهم کند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *