از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»
اخبار اخبار تکنولوژی

از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، دومین بسته خبری تیرماه 1403 هجری قمری به مهم ترین رویدادهای علمی و فناوری که کشور در این روز شاهد آن است، می پردازد:

  • اختراع فناوری تولید گیره های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • سایت های اینترنتی 5G در دولت سیزدهم بیش از 200 برابر افزایش یافت
  • با صدور فراخوان مشترک از طرح‌های تحول در حوزه استخراج دیجیتال حمایت کنید
  • معاونت علمی دولت سیزدهم رویکرد فعالی را در خصوص ارجاع به مجموعه های دانش در پیش گرفت
  • انعقاد تفاهم نامه برای تشکیل اتحادیه تبادل دانش در حوزه علوم شناختی با چین
  • ترویج برنامه های توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین ضروری بوده است

اختراع فناوری تولید گیره های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

این شرکت آگاه در سال 1383 فعالیت خود را در شهر صنعتی نجف آباد استان اصفهان با هدف تولید قطعات ساختمانی از UPVC، PVC و چوب پلاستیک آغاز کرد و هم اکنون با مساحتی بیش از 120 هزار متر مربع و با استفاده از بزرگترین گروه خطوط اکستروژن و با استخدام بیش از 300 پرسنل و به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده قطعات پلیمری ساختمانی در کشور شناخته می شود.

از برجسته ترین محصولاتی که هم اکنون در این مجموعه تولید می شود می توان به پانل های سقفی و دیواری و کلیه ابزار نصب آنها از UPVC و همچنین قرنیزها و مقاطع درب و پنجره های یو پی وی سی در دسته بندی های مختلف اشاره کرد که در رنگ سفید و رنگی برند Sea Four تولید می شود و همچنین درب های داخلی ساختمان و کلیه قطعات و فریم های برند آن Sea Door از چوب پلاستیک در این مجموعه تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد.

این شرکت برای اولین بار در جهان لایه ای به نام ذوب داغ را بر روی سطح مقاطع اعمال کرد و از مقاومت دائمی آنها در برابر نور خورشید اطمینان حاصل کرد.

سایت های اینترنتی 5G در دولت سیزدهم بیش از 200 برابر افزایش یافت

عیسی زرپور روز شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه سایت های 5G از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد، اظهار کرد: قبل از دولت کمتر از 10 سایت 5G به صورت آزمایشی در کشور فعال بود و اکنون بیش از آن وجود دارد. 1900 سایت سایت های 5G فعال هستند.

از جانب

با صدور فراخوان مشترک از طرح‌های تحول در حوزه استخراج دیجیتال حمایت کنید

با هدف حمایت از طرح‌های تحول دیجیتال در صنایع معدنی و متالورژی با محوریت هوش مصنوعی، فراخوان مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.

این همکاری در راستای توسعه و کاربرد فناوری های تحول آفرین و با محوریت توسعه فناوری هوش مصنوعی در صنایع معدنی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران انجام می شود. . در نظر دارد طرح ها، پروژه ها و گروه های فعال و علاقمند را برای حمایت از شرکت های توانمند در این زمینه شناسایی کند.

از شرکت ها و گروه های متقاضی دعوت شد تا برای بهره مندی از این حمایت ها، فرم ها را تکمیل و ثبت نام کنند. بر اساس این فراخوان تنها شرکت هایی می توانند در مرحله دوم ارسال پروپوزال شرکت کنند که در مرحله اول فراخوان شرکت کرده باشند. تاریخ ارسال طرح ها تا 24 تیر ماه جاری اعلام شده است.

معاونت علمی دولت سیزدهم رویکرد فعالی را در خصوص ارجاع به مجموعه های دانش در پیش گرفت

معاون علمی رئیس جمهور در جلسه توافقنامه برش در استان قزوین با بیان اینکه یکی از اهداف معاونت علمی در برنامه علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برش استان، هم افزایی بین بخش های مختلف اکوسیستم علم و فناوری است، گفت: و تاکید کرد: توجه به هم افزایی هزینه ها و اقدامات حفاظتی، پارک های علم و فناوری وزارت علوم و بخش خصوصی، نماینده مجلس را بر آن داشت تا برنامه برش استانی را فعال کند.

از جانب

انعقاد تفاهم نامه برای تشکیل اتحادیه تبادل دانش در حوزه علوم شناختی با چین

با هدف توسعه هدفمند و گسترش همکاری های علمی و فناوری، انتقال و تبادل دانش و تجارت مبتنی بر محصولات فناورانه و پیشرفته در حوزه سلامت و علوم شناختی با جمهوری چین، تفاهم نامه ای برای تشکیل یک اتحاد سه جانبه منعقد شد. برای همکاری های علمی و فناوری در حوزه سلامت و علوم شناختی در حوزه بین المللی بین دو موسسه حمایتی و یک مرکز دانشگاهی در کشورمان امضا شد.

ترویج برنامه های توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین ضروری بوده است

امروز 11 تیرماه به جای این معاونت، تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و استانداری قزوین با هدف حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان منعقد شد.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *