اخبار اخبار فرهنگی

از تلاش برای آوردن نصرالله معین تا کنسرت زانکو/ خواننده‌هایی که از زیرزمین روی زمین آمدند

تبلیغات بنری


پریسا ساسانی: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، پس از دریافت رای اعتماد و روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، با برگزاری کنسرت هایی برای هنرمندانی از جمله تلاش کرد تا کنسرت های دولت دوازدهم را به صورت آنلاین برگزار کند. کیهان کلهر در خرداد 1398 و علیرضا قربانی در عید نوروز 1400. وی ادامه داد و در اولین اظهارات خود به مناسبت تصدی این سمت وزیری بر تداوم کنسرت های آنلاین تاکید کرد. اما کار نکرد.

به گزارش رابو، وی از برگزاری کنسرت های رسمی، از اعطای مجوز 40 کنسرت گرفته تا لغو کنسرت های مجاز و صدور مجوز برای 25 تک آهنگ، چهار آلبوم موسیقی و هشت اثر تجسمی در تیرماه 1401 تا تلاش برای برگزاری کنسرت با موسیقی گروهی در پاییز و زمستان 1401 هجری شمسی و صدور مجوز اجرای گروه‌های موسیقی زیرزمینی در سالن‌های باشکوه پایتخت، تصویب سند ملی موسیقی، اعلام سفر بدون مانع نصرالله معین به ایران و برگزاری کنسرت برای این خواننده از مهم‌ترین تلاش‌ها است. محمدمهدی اسماعیلی برای نشان دادن اینکه فعالیت های وزارت فرهنگ رونق داشت و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بود.

موسیقی هاوس به وزیری که همچنان گزینه بود واکنش نشان داد

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای حضور خود به عنوان یکی از گزینه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ای 83 صفحه ای ارائه کرد که با واکنش ها و نظرات بسیاری از سوی هنرمندان مواجه شد که یکی از آنها مربوط به خانه سینما بود. ملت موسیقی به این ترتیب در یکی از قسمت های این برنامه به پیشنهاد وزیر دولت سیزدهم، خانه موسیقی به عنوان مرکز تولید بحران مطرح شد و خانه موسیقی نیز در پاسخ به این موضوع مطرح شد. وی این ادبیات را اتهامی بی سابقه به اتحادیه عنوان کرد.

پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و در دست گرفتن محمدمهدی اسماعیلی در امور مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزیر از هنرمندان موسیقی دعوت کرد تا کنسرت برگزار کنند و در امور هنری مرتبط با حوزه موسیقی شرکت کنند و برای ایجاد فضای تعاملی برای گسترش فعالیت ها در این زمینه کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت ابراهیم رئیسی بود که حاصل این تلاش برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از 22 تا 26 بهمن 1400 بود. حسن الریاحی در بخش رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی.

صدور مجوز، تولید و انتشار آلبوم های «زخم کاری»، «راه جنون»، «مبهم فر»، «در مزرعه»، «در دریا»، «در جنگل» و سایر فعالیت های وزارت ارشاد در کشور دوره 1400-1401.

زانکو با آهنگ “Rom Zoom, Boom Boom” به رونق موسیقی آمد.

با آغاز تحولات اجتماعی و مطالبات مردمی از شهریور سال 1401 در ایران، رنگ و چهره هنر به ویژه هنر موسیقی دگرگون شد و در این راستا و برای آشتی دادن مردم با دولت سیزدهم، کار آسان‌تر شد. برای صدور مجوز برگزاری کنسرت به ویژه موسیقی پاپ و پرکردن سالن ها با حضور جوانان و در پاییز 1401 خواننده پاپ زانکو که در آن زمان به خاطر «روم زوم کنی» معروف بود. بوم» موسیقی، ظاهر شد. «بوم کنی» با تغییر نگاه دولت به یکباره از موسیقی زیرزمینی بیرون آمد و کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه برگزار کرد.

آنچه جالب توجه است مشارکت رسانه های اصولگرا در بازتاب رسانه ای این موسیقی جدید در آن روزها است که گویی مخاطب پای یکی از هنرهای اصیل موسیقی نشسته است. ناگفته نماند پس از این اجرا، زانکو مجوز اجرای هیچ کنسرتی را دریافت نکرد.

در این مدت دفتر موسیقی وزارت ارشاد از آغاز فعالیت ها و کنسرت های هنری خبر داد و بار دیگر با تایید سخنان محمدمهدی الاسماعیلی، محدودیتی برای فعالیت های هنری وجود ندارد و از هنرمندان به ویژه هنرمندان درخواست کرد. نوازندگان، فعالیت های خود را متوقف کنند.

به منظور رونق فعالیت های وزارت ارشاد در نیمه دوم سال 1401 هجری قمری، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مهرماه همان سال مجوز 154 تک آهنگ و 16 آلبوم موسیقی را صادر کرد. برای 9 استودیو ضبط صدا و مرکز تولید برای رونویسی آثار صوتی و تصویری صادر شد.

روند صدور مجوز فعالیت های موسیقایی بر خلاف سال های گذشته سرعت بیشتری گرفت. ژانر موسیقی: 13 اثر در ژانر موسیقی دستگاهی، 9 اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، 3 اثر در ژانر موسیقی نواحی، 2 اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و 1 اثر در ژانر موسیقی الکترونیک. در بخش آلبوم ها، 14 آلبوم موسیقی دستگاهی، 4 آلبوم موسیقی پاپ، 3 آلبوم موسیقی کلاسیک، 2 آلبوم موسیقی نواحی و 2 آلبوم موسیقی تلفیقی در آبان ماه مجوز گرفتند.

در بخش موزیک ویدیو 1 نماهنگ در ژانر موسیقی دستگاهی، 4 نماهنگ در ژانر موسیقی پاپ، موسیقی محلی و موسیقی تلفیقی وجود دارد و در دسامبر 1401، 161 تک آهنگ، 27 آلبوم موسیقی، 6 موسیقی وجود دارد. ویدئو و 197 شعر، 7 کتاب صوتی شامل تک آهنگ مجاز، 128 اثر در ژانر موسیقی پاپ، 10 اثر در ژانر موسیقی سنتی، 9 اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، 6 اثر در ژانر موسیقی نواحی، 4 اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و 4 اثر که در ژانر موسیقی الکترونیک بودند.

محمد معتمدی سرود ملی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی را خواند

حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی فرصت خوبی برای انتشار چند تک آهنگ و شاید برای بهبود فضای موسیقی بود. اما این اتفاق نیفتاد و موج انتقادات به حدی بود که برخی از خوانندگان موسیقی ای را که برای تیم ملی خوانده بودند خواندند. او نپذیرفت اما انجمن موسیقی ایران تک آهنگی به نام «تا پای جان برای ایران» را به عنوان یکی از جدیدترین آثار موسیقایی خود با موضوع حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی با آهنگی از احسان افشاری و آهنگسازی علیرضا منتشر کرد. ماریا آور محمد معتمدی.

جشنواره موسیقی فجر با تنظیمی جدید

جشنواره موسیقی فجر در بهمن ماه سال 1401 با ترکیب جدیدی از خوانندگان پاپ برگزار شد. در این تنظیم خوانندگانی چون مسعود صدیقلو، میثم ابراهیمی، بهنام بانی، علی یاسینی و مجید ردوی در این جشنواره حضور داشتند.

– تداوم دخالت نهادهای غیرمسئول در برگزاری کنسرت

– دخالت نهادهای غیرمسئول در برگزاری کنسرت با توجه به محدود بودن کنسرت ها در دوران وزارت محمد مهدی اسماعیلی. وی ادامه داد، از جمله با ممانعت از شرکت زنان در کنسرت بزرگ علی رضا قربانی در اصفهان مخالفت شد و این کنسرت با دخالت وزیر در اصفهان برگزار شد.

اما محمدمهدی اسماعیلی به این مداخلات پاسخ داد و اعلام کرد که مسئولیت شناسایی و صدور مجوز برای برنامه های موسیقی وابسته به وزارت ارشاد را بر عهده دارد. در نتیجه شورای تامین کشور نامه ای به شوراهای جیره بندی در استانداری ها ارسال کرد و در آن اعلام کرد که از این پس هیچ حزبی به جز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ورود به موضوع صدور مجوز موسیقی را ندارد. برنامه ها

از تلاش برای آوردن فلان نصرالله به کنسرت زانکو/خوانندگانی که از زیرزمین به زیرزمین آمدند.

شناخت سفر و انجام مراسم خاص بدون مانع

یکی از بحث برانگیزترین موضوعاتی که توسط ابراهیم رئیسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مطرح شد و با واکنش های زیادی مواجه شد، عدم وجود موانع برای سفر نصرالله معین خواننده ایرانی به ایران و برگزاری کنسرت در ایران بود. که موانع زیادی برای اسماعیلیان ایجاد کرد.

موسیقی ایرانی ضبط شد

پیش نویس سند ملی موسیقی ایران در مرداد 1402 توسط محمدمهدی اسماعیلی در حوزه هنری مطرح شد و بر اساس اظهارات وزیر فرهنگ که در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، این سند ملی باید بر اساس دستور العمل تنظیم شود. نظام اسلامی در عرصه اندیشه و تمدن انقلابی اسلامی که لازمه تمامی شئون موسیقی اصیل و نواحی ایران است. از جمله حمایت از صنعت موسیقی و اقتصاد مرتبط با این حوزه باید در نظر گرفته شود.

اهداف سند ملی موسیقی شامل تبیین نظری و عملی وضعیت واقعی موسیقی در جمهوری اسلامی ایران، ترویج سیاست و سیاست نهادی یکپارچه و مؤثر در عرصه موسیقی و ترویج و تقویت تمدن سازی و تساهل است. . موسیقی، حمایت از حقوق هنرمندان موسیقی، حمایت از حقوق هنرمندان و تولیدکنندگان در فرآیندها و ساختار قانونی حوزه موسیقی و همچنین آراستگی عرصه موسیقی، به آسیب های سیاسی، متعادل و متوازن اشاره کرد. سازماندهی دقیق رابطه سیاست و موسیقی.

در همین راستا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران در 22 اسفند 1402 ابلاغ شد و موسیقی ایرانی ضبط شد.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *