اخبار اخبار فرهنگی

از ممنوعیت پرواز سازها تا دفاعِ اهالی موسیقی از جزایر سه‌گانه ایران/ پایان شایعه قهر محسن چاوشی با ترانه سرایش

تبلیغات بنری


به گزارش -، اوایل هفته گذشته کلیپی در اینترنت منتشر شد که نشان می داد یک نوازنده در حالی که آلات موسیقی در دست دارد روی باند فرودگاه ایستاده است و اعلام می کند که ورود این ساز به داخل هواپیما ممنوع است. یک ابزار جداگانه خریداری کرد. بلیط برای این ساز، سوالات دیگری از جمله تعیین قوانین جدید برای ورود و خروج از هواپیما را ایجاد می کند.

برای سازهای بزرگتر باید بلیط تهیه کرد!

در همین رابطه مقصود اسدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا ورود به هواپیما ممنوع است؟ وی به ایسنا گفت: ممنوعیتی برای ورود آلات موسیقی قابل نصب در قفسه بالای صندلی مسافر وجود ندارد، به جز اینکه سازهای بزرگی که برای ایمنی پرواز جلوی پای مسافر قرار نمی گیرند و نمی توان آنها را گذاشت. از طرف دیگر، اگر مسافر بخواهد به قسمت بار هواپیما تحویل داده نشود، طبق مقررات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) به دلایل ایمنی انجام نخواهد شد. مجاز به حمل در کابین هواپیما. هواپیما، مگر در مواردی که بلیط دیگری خریداری و روی یکی از صندلی ها قرار گیرد.

اما مهمترین سوال این است که آیا طی روزهای اخیر بخشنامه جدیدی در خصوص جلوگیری از استفاده از ابزار در کابین هواپیما صادر شده است؟ پاسخ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به این سوال منفی بود.

حسین علیزاده با گروه «هاماوایان» در اروپا

حسین علیزاده آهنگساز مشهور ایرانی تور کنسرت خود را در اروپا با گروه «همافایان» آغاز می کند و قطعات موسیقی ایرانی به خوانندگی مهدی امامی و زهرا قالی پور را در شهرهای مختلف اروپا اجرا می کند.

واکنش اهالی موسیقی به اغراق و ادعای مالکیت اتحادیه اروپا بر جزایر سه گانه ایرانی

پس از اغراق اتحادیه اروپا و ادعای مالکیت امارات بر سه جزیره، هنرمندان موسیقی به مواضع اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند. در همین راستا گروه موسیقی «رنگی نجما دور» به سرپرستی حمید جابر با اجرای موسیقی محلی زاگرس، نام ایران را زنده نگه داشت. حمید جلیلی مدیر دفتر نشید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پستی به این موضوع واکنش نشان داد.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان یک شایعه عصبانیت محسن چاووشی از ترانه سرایی

برای حفظ دوستی از محسن چاوشی دوری کن

حسین صفا یکی از شاعران و ترانه سرایانی است که در روندی تقریبا طولانی مدت به طور مستمر با محسن چاوشی خواننده سرشناس موسیقی پاپ همکاری داشته است. این همکاری که تقریباً در مقطعی متوقف شد، این سال ها جنجال زیادی را در بین طرفداران این خواننده محبوب به راه انداخت.

این شایعات ادامه داشت تا اینکه طی چند روز گذشته حسین صفا مطلبی را در استوری منتشر کرد که تا حدودی می توانست وضعیت همکاری این دو را در عرصه موسیقی توضیح دهد.

حسین صفا نوشت:

نه، امروز فقط تو را می شناسم چون تو را از رویای کودکی ام می شناسم (حسین منزوی)

من چند دوست دارم (کمتر از انگشتان یک دست) که محسن چاوشی قدیمی ترین، رازدارترین و محترم ترین آنهاست. بارها پیش آمده که سکوت ما (چه کنیم که هر دو ساکت و منزوی هستیم) این شبهه را ایجاد کرده که بین ما اختلاف است!

محسن چاوشی (این مرد جوان و شجاع) تنها کسی است که هر روز مرا همراهی می کند. انگار مدت زیادی با هم بودیم. حتی اگر یک روز هم آنجا نبودیم. ما دوباره با هم خواهیم بود.

چند وقت پیش هر دوی ما با انگیزه دوری از حاشیه و عمیق نگه داشتن دوستی (چه روزگار بی رحمانه ای) تصمیم گرفتیم واسطه ای که بین خودمان یعنی همکاری هنری داشتیم را کنار بگذاریم تا از قضاوت دور بمانیم. ، مداخلات، نقل قول های مغرضانه و غیره تصمیم نه بود. این تمام داستان است.”

«سیمرغ» با حضور 100 نوازنده ایرانی در «قاف» زنده می‌شود.

فرهاد فخرالدینی پس از یک دهه دوری از صحنه، آذرماه آینده قطعه «سیمرغ منظومی» (قاف) را روی صحنه می برد. فخرالدینی این اثر موسیقایی را بر اساس «پرنده» (شاهکار ماندگار عطار نیشابوری) در پنج موومان ساخته و قرار است با ارکستری متشکل از حدود 100 نوازنده سرشناس موسیقی کلاسیک ایران اجرا کند.

کنسرت «سیمرغ (قاف)» از 9 آبان 1403 در تالار الوحدت برگزار می شود.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان یک شایعه عصبانیت محسن چاووشی از ترانه سرایی

آهنگ هم قاف علی رضا قربانی منتشر شد.

آهنگ هم قفس به خوانندگی علی رضا قربانی به عنوان جدیدترین ساخته موسیقایی این هنرمند منتشر شد.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان یک شایعه عصبانیت محسن چاووشی از ترانه سرایی

در این آهنگ غلام رضا تاریکی شاعر و حسام ناصری آهنگساز حضور دارند.

24357

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *