اعلام جزییات تازه درباره فروش ارز اربعین/ قیمت دینار عراق مشخص شد
اخبار اخبار اقتصادی

اعلام جزییات تازه درباره فروش ارز اربعین/ قیمت دینار عراق مشخص شد

تبلیغات بنری


به گزارش -، با اعلام قبلی بانک مرکزی، قرار بود فروش ارز اربعین امسال از امروز یکشنبه 16 مردادماه تا 12 شهریورماه از طریق 7 بانک آغاز شود. اما با توجه به تعطیلی اضطراری ادارات دولتی و بانک ها امروز، روند آغاز فروش سکه اربعین با تغییراتی همراه شده است.

با توجه به تعطیلی امروز بانک ها، فروش حضوری سکه اربعین با یک روز تاخیر و با توجه به افتتاح دفاتر در روز بعد، فروش حضوری سکه اربعین نیز عملیاتی می شود. بانک ها از فردا

اما از آنجایی که امسال امکان فروش غیرحضوری سکه اربعین از سوی بانک های عامل فراهم شده است، متقاضیان می توانند از امروز از طریق بسترهای آفلاین ارائه شده توسط بانک ها، فرآیند خرید غیر حضوری سکه اربعین را تکمیل و به موقع به بانک ها مراجعه کنند. برای دریافت ارزش های خود اقدام لازم را انجام دهید.

فروش سکه اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود. از این رو سکه اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایرانیان، شعب 1386 و باجه های بانک پستی، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه به زائرین اربعین حسینی (ع) عرضه می شود. بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان خواهد بود.

تسنیم نوشت: زائران می توانند از طریق 6 پلتفرم فعال نیز اقدام به خرید ارز کنند. بر این اساس، از بین هفت بانک ارائه دهنده ارز اربعین، چهار بانک سازوکار مناسبی برای ارائه خدمات غیرشخصی به متقاضیان ارز اربعین ایجاد کرده اند، چرا که بانک صادرات خدمات غیرحضوری را برای متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می کند. اپلیکیشن سپینو” (آدرس SEPINO.BSI.IR).

بانک پارسیان همچنین قرار است خدمات آفلاین عرضه سکه اربعین را از طریق برنامه های پیام رسان آی گپ ارائه دهد که پس از اتمام از طریق سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است؛ بانک تجارت خدمات آفلاین خود را در این زمینه در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد کرد و متقاضیان می توانند نحوه دریافت این خدمات را از طریق سامانه بانک تجارت پیگیری کنند. لازم به توضیح است بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات آفلاین ارائه نخواهد کرد.

جزئیات جدیدی از فروش سکه اربعین/ قیمت دینار عراق اعلام شد

واحد پول اربعین امسال نیز مانند سال گذشته دینار است. نرخ ارز بستگی به نرخ ارز ایران و مرکز مبادلات طلا خواهد داشت و 7 بانک ملی، صباح، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک وظیفه فروش ارز را بر عهده دارند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی، فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی زیارت اربعین حسینی به ازای هر زائر حداکثر 200 هزار دینار عراقی با نرخ فروش اسکناس مرکز طلا و صرافی ایران (ETS) خواهد بود. . ضمناً دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه به مبلغ ریالی ارز مورد نیاز (براساس نرخ مرکز مبادلات) از متقاضی ممنوع است.

بانک مرکزی تایید کرد که دریافت این ارز منافاتی با سهم ارز مسافرتی ندارد و زائران می توانند پس از بازگشت از سهم ارز مسافرتی 500 یورویی استفاده کنند.

کسب اطلاعات از بانک مرکزی از قیمت فروش دینار اربعین حکایت از آن دارد که زائران اربعین امسال می توانند دینار عراقی را با قیمتی بین 34 تا 35 تومان از بانک های عامل تهیه کنند. بنابراین زائرین اربعین باید حدود ۷ میلیون تومان به عنوان هزینه دریافت سکه اربعین پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی نیز با نوسانات روزانه مرتبط است و بنابراین نمی توان عدد دقیقی را به عنوان قیمت ثابت برای فروش ارز اربعین اعلام کرد.

متقاضیان خرید سکه اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و با موفقیت ثبت نام کنند. ثبت نام در این سامانه از 26 تیرماه همزمان با اولین روز ماه محرم الحرام آغاز شد.

سکه اربعین به افراد بالای 5 سال داده می شود و زائران برای دریافت سکه باید مدارک و گذرنامه داشته باشند. افراد بالای 18 سال باید سیم کارت داشته باشند.

مردم برای خرید حضوری سکه اربعین باید به شعب منتخب بانک های عامل مراجعه کنند اما اعلام شده است که امسال نیازی به افتتاح حساب برای دریافت سکه نیست.

در صورت خرید آنلاین ارز، متقاضیان پس از احراز هویت، مبلغ ریالی را واریز و با مراجعه به شعبه ارز مورد نیاز خود را در همان روز دریافت می کنند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین زیارت عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران 5 تا 15 سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانواده هایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده برای خرید ارز اربعین به شعب بانک ها مراجعه کنند.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *