اخبار اخبار تکنولوژی

افشاگری بزرگ: تلوزیون‌های سامسونگ و ال جی جاسوسی می‌کنند!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از گجت نیوز، دو شرکت غول پیکر فناوری سامسونگ و ال جی به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون در جهان شناخته می شوند و بسیاری از محصولات این دو شرکت نیز در ایران طرفداران بی شماری دارند. با این حال، فناوری جدید در داخل این محصولات می تواند به مهمان ناخوانده خانه های ما تبدیل شود و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد.

به تازگی، محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس مادرید و دانشگاه کالیفرنیا، ایالات متحده، تجزیه و تحلیل گسترده ای از فناوری تشخیص خودکار محتوا (ACR) برای درک عادات تماشای کاربران در تلویزیون های هوشمند انجام داده اند. اما چگونه این فناوری می تواند از مردم جاسوسی کند؟

از تلویزیون های سامسونگ و ال جی با فناوری ACR جاسوسی کنید

بر اساس یافته‌های محققان، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال‌جی و همچنین سایر دستگاه‌ها و نمایشگرهای مجهز به فناوری «تشخیص خودکار محتوا» (ACR) داده‌هایی را درباره محتوایی که کاربران تماشا می‌کنند، جمع‌آوری می‌کنند، صرف نظر از اینکه برنامه مورد نظر متعلق به آن باشد یا خیر. به… یا نه. برای سیستم ها، آنها پخش محتوا یا دستگاه های خارجی متصل شده از طریق پورت HDMI را نظارت می کنند.

اکثر مدل‌های محبوب تلویزیون از ACR استفاده می‌کنند، نوعی فناوری نظارت بر تبلیغات که اطلاعات هر چیزی را که تماشا می‌کنید جمع‌آوری می‌کند و به پایگاه داده مرکزی منتقل می‌کند. سپس تولیدکنندگان از داده‌های به‌دست‌آمده برای تعیین اولویت‌های مشاهده کاربران استفاده می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد تا تبلیغات بسیار هدفمند ارائه دهند.

این تحقیق نشان داد که تمامی تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی از این فناوری استفاده می کنند. این فناوری حتی زمانی که صفحه نمایش در حالت Smart Mode استفاده نمی شود فعال است و فعال کردن گزینه Do Not Track همیشه جمع آوری داده ها را متوقف نمی کند. جاسوسی از تلویزیون‌های سامسونگ، ال‌جی و سایر سازندگان نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده است، زیرا ممکن است کاربران ندانند که عادات تماشای محتوای آن‌ها نظارت می‌شود و برای هدف‌یابی تبلیغات استفاده می‌شود.

به گفته شرکت تحقیقات بازار eMarketer، در سال 2022، تبلیغ کنندگان حدود 18.6 میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیون هوشمند هزینه خواهند کرد و این اعداد در سال 2023 افزایش خواهد یافت.

فناوری تشخیص خودکار محتوا چگونه کار می کند؟

فناوری تشخیص خودکار محتوا (ACR) تمام محتوای نمایش داده شده در تلویزیون را تشخیص می دهد. ACR این کار را با گرفتن اسکرین شات های مداوم و ارجاع متقابل آنها به پایگاه داده وسیعی از رسانه ها و محتوای تبلیغاتی انجام می دهد. این فناوری می تواند تا 7200 تصویر در ساعت یا تقریباً دو تصویر در ثانیه ثبت و شناسایی کند. این فناوری با ردیابی محتوای مورد علاقه کاربران در مقیاس، بینش کسب درآمد را به بازاریابان و توزیع کنندگان محتوا ارائه می دهد، زیرا می تواند پیوندهایی را بین اطلاعات شخصی بینندگان و محتوای مورد علاقه آنها آشکار کند.

با درک محتوایی که کاربران دوست دارند و آنها را جالب می دانند، بازاریابان می توانند توصیه های محتوایی را برای ایجاد تبلیغات شخصی سازی شده ارائه دهند. با این حال، اطلاعات حساس جمع آوری شده از طریق ACR می تواند مورد سوء استفاده یا سوء استفاده قرار گیرد، که ممکن است منجر به خطرات امنیتی یا حتی سرقت هویت شود.

از آنجایی که ACR به صورت مخفیانه در پس زمینه کار می کند، اکثر ما هر بار که از برنامه های مورد علاقه خود لذت می بریم از حضور فعال آن آگاه نیستیم. اشتراک‌گذاری بی‌درنگ عادت‌ها و ترجیحات مشاهده محتوا، ما را در معرض خطرات بالقوه حریم خصوصی قرار می‌دهد. انصراف از ACR پیچیده و گاهی دشوار است. حتی فعال کردن Do Not Track همیشه جمع آوری داده ها را متوقف نمی کند.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *