اخبار اخبار جهان

افشای جزئیات تمرین نظامی اسرائیل برای حمله به ایران

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: سایت‌های «اکسیوس»، «سی‌ان‌ان» و «آسوشیتدپرس» تأیید کردند که دو سند محرمانه اطلاعاتی آمریکا در مورد جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران که پیش از این در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده بود، صحت و حقیقت دارند.

این اسناد دارای مهر فوق محرمانه بوده و تاریخ درج شده بر روی آنها 24 و 25 ماه می باشد. اسناد فوق محرمانه فاش شده جزئیات آمادگی ارتش اسرائیل برای حمله به ایران را نشان می دهد. گفته می شود که این اسناد کاملا محرمانه بوده و با توجه به علائم روی آنها نشان داده شده است که این اسناد فقط باید توسط ایالات متحده و متحدانش در “پنج چشم” یعنی استرالیا، کانادا، نیو دیده شود. نیوزلند و نیوزلند. انگلستان

در این اسناد ادعا شده است که اسرائیل از 8 اکتبر حداقل 16 موشک بالستیک هوا پرتاب Golden Horizon و 40 موشک هوا پرتاب ROCKS برای استفاده در عملیات احتمالی علیه ایران در پایگاه هوایی هاتزاریم آماده کرده است.

همچنین در 15 و 16 اکتبر، ارتش اسرائیل تمرینات سوخت گیری هوایی را با استفاده از حداقل سه هواپیمای KC-707 و بیش از 15 جنگنده F-15 انجام داد. در 13 و 16 اکتبر، اسرائیل همچنین با استفاده از هواپیماهای G-550 در پایگاه‌های رامات دیوید و رامون، عملیات نظارت و جمع‌آوری اطلاعات با پهپادهای پنهانی (SIGINT) را انجام داد.

بعلاوه، ظاهراً نیروی هوایی ارتش در 15 اکتبر تمرینات مربوط به سوخت گیری هوایی و عملیات جستجو و نجات جنگی را با شرکت تعداد زیادی از هواپیماهایش انجام داد. این اسناد همچنین مدعی هستند که نیروی هوایی اسرائیل در حال تدارک حمله پهپادی به ایران است.

در همین حال، مدیران این کانال در تلگرام نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که این کانال به ایران مرتبط نیست، بلکه توسط «تیمی نزدیک از خبرنگاران کاملاً مستقل» اداره می‌شود. آنها همچنین در واکنش به گزارش های رسانه های مختلف مبنی بر نقش این کانال در افشای این اسناد، هرگونه نقشی را تکذیب کردند و مدعی شدند که هیچ ارتباطی با منبع اصلی افشای این اطلاعات که به اعتقاد آنها منبعی در این شبکه است، ندارند. پنتاگون

افشای جزئیات مانور نظامی اسرائیل برای حمله به ایران

در همین حال، سی ان ان به نقل از یک منبع آمریکایی صحت این اسناد را تایید کرد. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به این اسناد آگاه است، اما جزئیاتی در مورد آنها ارائه نکرد.

اما نگرانی مقامات بلندپایه آمریکا نشان می دهد که افشای این اسناد به منزله درز اطلاعاتی شناخته شده و نگران کننده است. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نگرانی خود را از افشای اسناد محرمانه سیا در مورد آنچه گفته می‌شود برنامه‌های اسرائیل برای پاسخ به عملیات وعده واقعی 2 علیه اسرائیل است، ابراز کرد و گفت که تحقیقات ادامه دارد و او این کار را انجام خواهد داد. در مورد نحوه انتشار این اسناد توضیحات محرمانه دریافت کنید.

در این میان، چهار فرضیه برای توضیح علت افشای این اطلاعات در بین ناظران سیاسی مطرح شده است.

فرضیه اول این است که دولت جو بایدن با افشای این اطلاعات درخواست کرده است که حمله اسرائیل به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حدود دو هفته دیگر برگزار می شود موکول شود تا شانس پیروزی کامالا هریس کاهش نیابد. دونالد ترامپ. بیشتر از آن. استدلال این فرضیه این است که حمله شدید به ایران منجر به موفقیت کمپین تبلیغاتی ترامپ خواهد شد.

فرضیه دوم بر این اساس است که افشای این اطلاعات پس از حمله هکری هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی صورت گرفته است و نشان می دهد که اطلاعات اشرافی ایران برای جلوگیری از حمله اسرائیل بر ساختارهای نظامی آمریکا غلبه کرده است.

فرضیه سوم نیز می گوید که این درز اطلاعات کاملا هوشمندانه توسط سیستم اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است تا ایران در مواجهه با حمله اسرائیل دچار خطای ریاضی شود. انتشار این اطلاعات به عنوان سطحی از بازدارندگی نظامی اسرائیل علیه ایران نیز عمل خواهد کرد.

فرضیه چهارم همچنین این استدلال را مطرح می کند که افشای این اطلاعات می تواند نشان دهنده تلاش مشترک اسرائیل و ایالات متحده برای پاسخ به این سوال بخشی از افکار عمومی باشد که از حمله به ایران در اسرائیل حمایت می کنند: چرا اسرائیل به این حمله پاسخ داد. حمله ایران؟ به تعویق افتاد و فشارها بر نتانیاهو برای پاسخ به ایران افزایش یافت.

ناظران سیاسی می گویند گذر زمان به نفع نتانیاهو است تا او بتواند تجهیز اسرائیل به سامانه TAD را کامل کند و بیش از هر زمان دیگری منتظر نتایج انتخابات آمریکا باشد. زیرا اگر نتانیاهو به این نتیجه برسد که ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد، علاوه بر برنامه ریزی برای تشدید حمله به ایران، حمله را به انتخابات موکول می کند. باید دید چه کسی پیروزی در رای گیری را تضمین می کند!

311213

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *