اخبار اخبار تکنولوژی

اف۳۵ ارتقا block4 را دریافت کرد/ پیشرفته‌ترین جنگنده آمریکا قدرتمندتر شد!

تبلیغات بنری


به گزارش -. هواپیمای رادارگریز F-35 این جنگنده به زودی به یکی از پیشرفته ترین جت های جنگنده با ارتقای برد وسیعی به نام بلوک 4 تبدیل خواهد شد. لاکهید مارتین اعلام کرد که این ارتقا شامل بیش از 75 پیشرفت عمده برای سه نوع مختلف جنگنده F-35 است.

مهندسی سیستم های ماموریت باز جدید F-35 Stealth Jet

پیشرفت‌های کلیدی شامل افزایش ظرفیت حمل موشک، افزایش قابلیت‌های جنگ الکترونیک و بهبود سیستم‌های شناسایی هدف است. این ارتقاء یکی از بزرگترین پیشرفت ها در قابلیت های F-35 در نظر گرفته می شود.

در قلب این ارتقاء سیستم Tech Refresh-3 (TR-3) قرار دارد که شامل معماری سیستم های ماموریت باز جدید، یک پردازنده مرکزی یکپارچه با قدرت محاسباتی بیشتر، یک صفحه نمایش کابین خلبان بهبود یافته و یک ماژول حافظه بزرگتر است.

این ارتقاء برای بهبود عملکرد هواپیما در سناریوهای عملیاتی مختلف طراحی شده است. ژنرال مایکل اشمیت، مجری برنامه F-35، بر اهمیت این ارتقاها تاکید کرد و گفت: “ارتقای Block 4 قابلیت های جدید و بهبود یافته ای را اضافه می کند تا اطمینان حاصل شود که پلت فرم ما در برابر تهدیدات به سرعت در حال تغییر رقابتی باقی می ماند.”

سیستم TR-3 با به‌روزرسانی‌هایی که در فناوری مصرف‌کننده می‌بینیم، مانند تلفن‌های همراه جدید یا رایانه‌هایی که برای ویژگی‌های جدید به زیرساخت قوی‌تری نیاز دارند، مقایسه می‌شود.

1000 جنگنده F-35 در 19 کشور

خبر دیگر، برنامه جهانی F-35 به بیش از 1000 هواپیما در 19 کشور رسیده است. سازندگان این هواپیما بر این باورند که F-35 به یکی از اجزای اصلی امنیت در قرن بیست و یکم تبدیل شده است و قابلیت‌های پیشرفته و متقابل آن باعث افزایش بازدارندگی و افزایش همکاری‌های نظامی بین کشورهای متحد می‌شود.

برنامه F-35 به گسترش خود ادامه می دهد و انتظار می رود در سال های آینده هواپیماهای بیشتری تحویل داده شود. موفقیت این برنامه بستگی به نیروی کار متعهد مسئول تولید، تحویل و پشتیبانی جنگنده های نسل پنجم دارد.

به عنوان پیمانکار اصلی، لاکهید مارتین با 1650 تامین کننده فناوری پیشرفته در سراسر جهان برای ارائه قابلیت های F-35 به ایالات متحده و متحدانش همکاری می کند. یکی از همکاری های قابل توجه در این برنامه با BAE Systems است که اخیراً به نقطه عطف قابل توجهی رسیده و هزارمین بدنه دم F-35 را تحویل داده است. این بدنه‌های هواپیما در تاسیسات BAE Systems در Samlesbury، Lancashire تولید می‌شوند و جزء حیاتی هر F-35 در ناوگان جهانی هستند.

منبع: Oakdefense Journal

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *