اخبار اخبار اقتصادی

الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است/ جدول قیمت‌ها را ببینید

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در خصوص قیمت گذاری میوه و تره بار، درباره درصد سود اضافه شده به محصولات گفت: سود مصوب 35 درصد است اما بر اساس محاسبات فقط 9 درصد است. از این 35 درصد سود است و برای خرده فروشان باقی می ماند زیرا ضایعات میوه ها و محصولاتی از این دست زیاد است و در بسیاری از موارد فقط نیمی از محصول فروخته می شود و مابقی هدر می رود و از این مقدار سود است. حقوق و بیمه کارگران را هم محاسبه می کنند.

وی درباره الگوی خرید میوه گفت: به طور کلی از دو سال پیش روال خرید میوه تغییر کرد. در گذشته مردم برخی چیزها را رعایت نمی کردند. میوه، مانند بسیاری از کالاهای دیگر، فراوان و ارزان بود. از زمان افزایش قیمت میوه، مردم متوجه این مشکل شده اند و میزان خرید آنها کاهش یافته و میزان بازدید آنها افزایش یافته است در نتیجه ضایعات محصولات نیز کاهش یافته و این مشکل مدیریت شده است.

کارگر در خصوص تغییر در بازار میوه و تره بار طی یکی دو سال گذشته گفت: طی یکی دو سال گذشته هیچ مشکلی از جمله تگرگ و آفات نداشتیم و این موضوع باعث ارتقای کیفیت محصولات ما نیز شده است. محصولات و آسیب کمتر.

وی ادامه داد: درست است که در زمان خشکسالی با مشکلاتی از جمله کم آبی مواجه هستیم اما سختی کار خلاقیت را به دنبال دارد به عنوان مثال در زمان خشکسالی مدیریت آب به گونه ای است که کشاورزان بتوانند آب را به روستاها برسانند. قبلاً آبیاری قطره‌ای بود، اما در بازدیدهای اخیر شاهد بودیم که مزارع لوله‌کشی شده‌اند، هدررفت آب تقریباً به صفر رسیده است و اگر باز هم بخواهیم آبیاری کنیم در روش سنتی مشکلات بزرگی وجود خواهد داشت، بنابراین این خشکسالی باعث عدم دسترسی به محصولات کشاورزی نشد و با خلاقیت مدیریت شد.

رئیس اتحادیه صنف سبزی و میوه فروشان درباره گرانی برخی کالاهای مصرفی گفت: گاهی کیفیت بالایی دارند و در نتیجه قیمت آن بالا می رود. اما در واقع کیفیت بسیار مهم است. اما گاهی افرادی هستند که محصولات گران قیمت را به نام محصولات باکیفیت می فروشند. به عنوان مثال خیار و گوجه فرنگی با قیمت هایی از 24 هزار تومان تا 35 هزار تومان در بازار موجود است. گاهی از 100% 2% همکاران ما رعایت نمی کنند و با قیمتی بالاتر از حد معمول می فروشند و اینجا همان 2% به نظر می رسد که همه گران می فروشند در حالی که اصلا اینطور نیست.

وی درباره محصولات پرفروش گفت: محصولاتی مانند خیار، پیاز، گوجه فرنگی همیشه پرفروش ترین محصولات هستند. اما بسته به فصل، محصولاتی مانند هندوانه، انگور و میوه های تابستانی در حال حاضر فروش بسیار خوبی دارند. با توجه به اینکه ایران چهار فصل دارد، تابستان از نظر تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.

در جدول زیر قیمت مصوب محصولات و کالاهای پرطرفدار را ذکر می کنیم:

217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *