اخبار اخبار سیاسی

امیری فر: احمدی‌نژاد بدنبال برکناری جلیلی بود /تندروها از قالیباف کینه دارند چون کل کابینه پزشکیان رأی آورد /خالص رأی جلیلی ۴ میلیون است

تبلیغات بنری


فیریشتا سامی: همین چند روز پیش بود که قالیباف در قالب جمله ای گفت: «برخی از موفقیت دعوت راضی نیستند». ابراز تاسف کرد. عباس امیری فر فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرگزاری رابو، اگرچه چیزی بیش از این نگفت، اما منظور قالیباف تندروهای مجلس بود که خود قالیباف را کتک زدند و نخواستند این کار را انجام دهند. قالیباف برای ورود به مجلس چه برسد به تکیه بر صندلی رئیس جمهور

وی می گوید: نان تندروها افراط گرایی است و در زمانی که مشارکت کم بود با 3 درصد رای وارد مجلس شدند و حتی برخی از این تندروها در دادگاه ویژه محکومیت دارند، بنابراین نمی دانم چگونه و با چه چیزی. ترتیبی که آنها تصویب شد.»

امیریور همچنین به ادعاهایی مبنی بر شباهت تندروهای فعلی به جریان های انحرافی اشاره می کند و می گوید: تندروها همان راهی را دنبال می کنند که احمدی نژاد را به اینجا رساند، هرچند احمدی نژاد نسبت به جلیلی این ویژگی را داشت که مشغله داشت و سابقه داشت داشت.» او در شهرداری نقش اجرایی دارد و از نظر عملکرد اجرایی خودش را نشان داده است اما جلیلی اینطور نیست.

این چهره سیاسی که زمانی در دولت احمدی نژاد بوده و اکنون یکی از منتقدان وی است، خالص آرای جلیلی را 4 میلیون می داند و به رابو تائید می کند: «اگر انتخابات الان برگزار می شد، 13 میلیون رای نمی آورد زیرا بخشی از این آرا مربوط به حاکمیت بوده و تعدادی نیز به دلیل دخالت استانداران و وفاداران و دخالت مستقیم معاونین رئیس جمهور و وزرا در انتخابات به نفع جلیلی داده شده و همین امر باعث شده تا وی این مبلغ را به دست آورد. رای خود جلیلی صدای بخشی از تداوم، بخشی از انجمن اصیل و این گونه های متحجر است، پس هیچکس رای نمی داد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری الخبر آنلاین با عباس امیری فر فعال سیاسی اصولگرا می نویسد:

***

*آقای امیریور! به نظر می رسد نوع اصولگرایان رادیکال با آنچه قبلا بوده متفاوت شده است، طیفی که فقط خود را حق و دیگران را ناعادل می بینند، آیا به نظر شما شیوخ اصولگرایی توانایی مدیریت این طیف را دارند؟

بله، اصولگرایان می توانند این مسائل را مدیریت کنند، در حالی که مردم هم آن را کنار می گذارند، زیرا افراط گرایی عاقبت خوبی ندارد و خودشان در حال عقب نشینی هستند. از قدیم گفته اند که باران به زودی متوقف خواهد شد و این بدان معناست که عاقبت افراطیون این است که خود را منزوی خواهند کرد.

امثال رسایی و طبیعتی و غضنفری با اینکه خود را اصولگرا می دانند اما نانشان در تندروی است. حتی تندروها هم قالیباف را قبول دارند که شخصیت منحصر به فردی است و در پست هایی مانند شهرداری فرامرزی خدمت کرده است، بخشی از اصولگرایان او را قبول دارند و بخش بزرگی از اصلاح طلبان او را قبول دارند و از سوی دیگر قالیباف 20 نفره شده است. -سردار جنگ سالار که در صورت محاکمه مناصب می شود کامران غضنفری که با 3 درصد آرا بازیگر شده است، اخیرا در بیانیه ای قالیباف را زیر سوال برده، در واقع می گوید چرا قالیباف با تهران همکاری می کند. دولت

تندروها به جایی رسیده اند که علیه رهبری موضع گرفته اند

تندروها در مقابل رهبر انقلاب موضع خواهند گرفت. مگر رهبران نگفتند با پزشکیان همکاری کنید تا کار دولت به نتیجه برسد؟

دولت چهاردهم دولت خوبی است، وقتی یک پزشک صحبت می کند، مردم از صداقت و سادگی او لذت می برند.

به گفته سایر پزشکیان او هیچ وعده ای نمی دهد و برای حفظ آن چیزی نمی گوید و به طور کلی نان تندروها در افراط گرایی است و زمانی که مشارکت کم بود 3 درصد حتی چند رای وارد مجلس شدند. این افراط گرایان در دادگاه ویژه محکوم شدند، بنابراین من نمی دانم چگونه و به چه ترتیبی تایید شدند.

پیش بینی های مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد تندروها

به نظر من هم خود ویرانگر هستند و هم مردم این طیف را دوست ندارند. الان وقت کار و حل مشکلات مردم است و این نظر رهبری است. یادم هست می گفتند مرحوم هاشمی رفسنجانی به یکی از مقامات ارشد گفته این تندرویی که احمدی نژاد می کند به مقامات ارشد هم می رسد. این چیزی است که اکنون اتفاق افتاده است. اما ما از تندروها می خواهیم کمی اصلاح کنند، حرف رهبری را بشنوند و اگر مدعی اصولگرایی هستند، عمل کنند و خودشان اصلاح کنند وگرنه خود مردم آنها را رها می کنند.

برخی از تندروها در مجلس احکام قضایی دارند اما…

*اسامی این افراد را به خاطر دارید؟

با توجه به این که اگر بگویم ممکن است آبروی مردم به خطر بیفتد، رجوع به عاقل کافی است و دوستان می دانند منظورم کیست. آنها چندین دوره کنار گذاشته شده بودند و به یکباره در این انتخابات تایید صلاحیت شدند و جای سوال بود که چگونه کسانی که در دوره های قبل به دلیل محکومیت های کیفری یا حقوقی حذف شده بودند در این دوره تایید صلاحیت شدند، بنابراین مسئولان شورای نگهبان باید تعجب کرده اند: این آقایان با چه دلیلی موافقت کردند که ناگهان این تصمیم را گرفتند؟

تندروها می خواستند کنترل انتخابات سی ام را در دست بگیرند تا او را در هم بکوبند

*آیا این بدان معناست که در سایر نهادهای خارج از مجلس نیز شاهد حضور افراطیون هستیم؟

بله، سوال این است که تندروها با اصلاح طلبان اختلاف دارند، اما چرا با مداخله گرها اختلاف دارند؟ او قالی بافی است که در جنگ شرکت کرده و کارهای اجرایی انجام داده است. تندروها ابتدا تلاش کردند قالیباف را از رای دادن در انتخابات مجلس منع کنند، اما سپس سعی کردند او را به عنوان رئیس مجلس منصوب کنند. می خواستند مثل هاشمی نفر سی ساله شود و او را له کنند، نتوانستند و بعد به مجلس رفتند و سعی کردند از رئیس مجلس شدنش جلوگیری کنند.

مسلم است که مقامات بالاتر با تندروها برخورد خواهند کرد و در صورت ادامه این رفتارها قطعا رهبری را به اسم خطاب خواهند کرد.

پزشکیان گفتند که من کابینه وزیران را هماهنگ کردم که رهبری هم تایید کردند

*البته به نظر می رسد خط قرمزی برای تندروها وجود ندارد، البته طبیتی در جلسه رای اعتماد از عبارت «آن شخص» استفاده کرد…

بله توهین آمیزتر از این؟ اگر اصلاح طلب این کار را می کرد او را نابود می کردند اما ببینید این شخص یعنی چه؟ علاوه بر این، رهبری گفتند که در مورد هیات وزیران با من هماهنگ کردند، یعنی وقتی پزشکیان می گویند که هماهنگ کرده اند، در واقع پزشکیان به دلیل صداقت و مردمی بودنشان دروغ نمی گویند رهبری هم تایید کردند که بله، با من هماهنگ کردند.

البته نگفتند که برخی از وزرا با من هماهنگی نکرده اند، بلکه گفته اند من از آنها اطلاع چندانی ندارم. بنابراین در نهایت با تندروها برخورد می شود و مردم خود به خود آنها را فراموش می کنند و به تاریخ می روند.

تندروها با همسران و فرزندان خود به شدت برخورد می کنند

آیا این به معنای حذف افراطیون از طریق بی تفاوتی مردم است؟

بله، مردم در دوره های بعدی به آنها رای نخواهند داد. آنها در مجلس کارهای نامناسبی انجام می دهند و اگر قبلاً این اتفاق بیفتد، خود مجلس با آنها برخورد خواهد کرد. مردم قاضی بهتری خواهند بود. البته افراطی ها در تمام زندگی خود افراطی هستند، یعنی بررسی تاریخچه زندگی آنها حاکی از این است که آنها افراطی شده اند، یعنی با زن و بچه خود به شدت برخورد می کنند و همین موضوع را در جامعه گسترش می دهند.

تندروها هم مسیر احمدی نژاد هستند

*این روزها برخی بر این باورند که جریان سریع جریان به سمتی در حرکت است که جریان انحرافی قبل از آن حرکت می کرد و…

تندروها همان راهی را می روند که احمدی نژاد را به اینجا رساند البته احمدی نژاد نسبت به جلیلی این کیفیت را داشت که در شهرداری مشغول بود و سابقه اجرایی داشت و از نظر عملکرد اجرایی خودش را نشان داد، اما جلیلی اینطور نیست. مثلا بگویند جلیلی کجا معاون وزیر یا مدیر سازمان بوده یا وزارتخانه را به دست گرفته است؟

احمدی نژاد منصوری را برکنار کرد اما در دولت سیزدهم معاون شد

هیچ جا در جریان حرف زدن خود را نشان نداد. جلیلی خود را در اختیار ثبات گذاشت. از سوی دیگر فردی نالایق مانند محسن منصوری در دولت قبل یک شبه به سلطنت رسید و معاون رئیس جمهور شد و او فردی است که حتی احمدی نژاد به دلیل نداشتن توانایی مدیریت دولت از ورامین کنار گذاشته شد. و حتی فرماندار منطقه چگونه می تواند معاون اجرایی شود؟ این شخص همه چیز را خراب کرد. اگر جلیلی فکر درستی می کرد آیا چنین فردی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب می کرد؟ نتیجه داشتن چنین شخصی این است که فردی درستکار و درستکار مانند پزشکیان می تواند گالیله را شکست دهد، همانطور که مردم می دانند.

جلیلی از احمدی نژاد آسیب پذیرتر است

در نتیجه جلیلی نسبت به احمدی نژاد آسیب پذیرتر است، زیرا آنها نه از روی وفاداری، بلکه از طریق سیاست از احمدی نژاد حمایت می کنند، زیرا می خواهند حامیان احمدی نژاد را به سمت خود جذب کنند وگرنه با هم مشکل ایجاد می شود.

درست مانند کاری که رئیس جمهور با جمع کردن همه افراد احمدی نژاد و استفاده از اعتبار آنها انجام داد، اما آنها این کار را با سرعت بیشتری انجام می دهند. اما جلیلی به خاطر انتصاباتی که انجام داد در تاریخ ماندگار شد و البته قالیباف هم اشتباه کرد چون اگر به جای نکزاد فرد قابل اعتمادتری را به عنوان رئیس دفترش انتخاب می کرد نتایج بهتری می گرفت. انتخابات اما متأسفانه نیکزاد که در اردبیل هم بود فردی نامحبوب را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد که این بزرگترین اشتباه او بود. امیدواریم در جلسات آینده این اشتباه صورت نگیرد.

آرای جلیلی 4 میلیون بیشتر نیست

اما به هر حال جلیلی ضعیف است و اگر الان انتخابات برگزار می شد، 13 میلیون رای نمی آورد، زیرا بخشی از این آرا به دولت پیوند خورده بود و بخشی از آرا به دلیل دخالت های استانداران بود. هجوم فرمانداران منطقه و دخالت مستقیم معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرا در انتخابات به نفع جلیلی و همین امر باعث شد که او این همه رای بیاورد.

اگر در دولت نبودند، رای جلیلی بیشتر از 4 میلیون نمی شد، یعنی رای جلیلی جزء تداعی اصالت و این گونه های متحجر است، پس جز اینها هیچکس به او رای نمی داد. مردم

* ماموریت 9 میلیون رای باقی مانده گالیله چه خواهد بود؟

برخی از آنها حامی احمدی نژاد، تعدادی از آنها حامی رئیسی، برخی از آنها حامی او و برخی نیز در زمان عدم حضور قالیباف به او رای دادند. در مجموع طبق دوره های قبل آرای جلیلی از 4 میلیون فراتر نمی رود و خالص آرای او نیز تقریباً به همین میزان است.

البته به غیر از دخالت دولت در انتخابات، گاهی تقلب نیز رخ داده است و نمونه هایی از آن وجود داشته است. گفتند در شهرستان چند رای به جلیلی داده‌اند و در سایت‌ها اعلام شده بود که به نام او شناسنامه چاپ کرده‌اند، اما به دلیل پیروزی دکتر پیگیر این موضوع نشدند زیرا تاثیری در انتخابات نداشت. نتایج

آیا می توان چنین روندی را در انتخابات بعدی نیز تکرار کرد؟

خیر، چون نیروهایی که رئیس جمهور به کار گرفت نیروهای جلیلی بودند و چون نیروهای جلیلی در وزارت کشور و تقریباً همه تشکل ها حضور داشتند، طبیعی است که از جهات مختلف بر انتخابات تأثیر می گذاشتند تا جلیلی رأی بیاورد. که خوشبختانه به دست نیاوردند. موفق شدن

احمدی نژاد و جلیلی بر سر مشایی اختلاف نظر دارند

* در بخشی از صحبت هایتان به رابطه جلیلی و احمدی نژاد اشاره کردید؟

هیچ نسبتی بین احمدی نژاد و جلیلی وجود ندارد، زیرا آنها در دولت بر سر مشایی اختلاف داشتند، اما اگر تا به حال در مورد احمدی نژاد چیزی نگفته اند، به این دلیل است که می خواستند از صدای او استفاده کنند. جلیلی اگر رئیس جمهور شود، هرگز از احمدی نژاد و نیروهایش استفاده نمی کند و همان اقدام رئیس جمهور را تکرار می کند و از چند نفری مثل احمدی نژاد برای جلب آرای خود استفاده می کند.

احمدی نژاد می خواست جلیلی را برکنار کند

احمدی‌نژاد ابتدا با گروه‌های پایداری خوب بود، اما بعداً یک مشکل پیدا کردند، به این صورت که او ابتدا با مصباح خوب بود و بعد یک مشکل پیدا کردند و آن این بود که گروه پایداری که به مصباح متکی بود راه‌حلی برای آن پیدا کرد. . تنها کاری که احمدی نژاد در مورد جلیلی انجام داد این بود که او را دبیر شورای عالی امنیت ملی کرد و به همین دلیل توانایی برکناری جلیلی را نداشت، اما او توانایی نداشت. چون در دو سال آخر عمرش بود و نمی توانست اقتدار خود را اعمال کند، گالیله را برکنار می کرد.

هیچ نسبتی بین احمدی نژاد و جلیلی وجود ندارد

*در نتیجه نمی توان رابطه احمدی نژاد و جلیلی را در نظر گرفت؟

نه این دو به هم نسبتی ندارند و تا جایی که من می دانم احمدی نژاد و جلیلی با هم رابطه خوبی ندارند و هیچ رابطه ای بین آنها نیست، البته ممکن است همدیگر را تحویل بگیرند. به شورا. اما این حد است و از نظر تشکیلاتی و حزبی با هم ارتباطی ندارند.

پیوریتن ها از قالیبافان متنفرند

قالیباف می گوید عده ای از موفقیت این دولت ناراضی هستند آیا منظورش تندروهاست؟

بله همان مردمی که قالیچه خودشان را می بافند. قالیباف دستورات رهبری را اجرا می کرد، جلسات مراجع سه گانه را هماهنگ می کرد و از طرفی خیلی جوانمرد بود یعنی نمایندگان مجلس را طوری مدیریت می کرد که حتی یک وزیر هم نیفتاد و آنها گرفتند. کینه ای از قالیباف، چرا دو سه تا که وزرا سقوط نکنند، اگر نظر رهبری این بود که همه وزرا به عمل رأی دهند، یعنی 3 ماه بعد از فوت رئیس جمهور کشور، پس که جایز نیست بسته شده: «از وسایلی استفاده می‌کنند که می‌خواهند به رهبری فشار بیاورند که از این دولت حمایت نکند، بنابراین قالیباف این نکته را مطرح می‌کند که از رفتار تندروهایی مانند رسایی، ثابتی، غضنفری و دیگران ناراحت است. ” قالیباف را هم کنترل می کند و با مدیریتش آنها را کنترل می کند.

27211

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *