اخبار اخبار فرهنگی

امیر کربلایی‌زاده: می‌خواستم خودم را شبیه گلزار کنم/ تئاتر سلبریتی‌محور، خبرنگار نمی‌خواهد

تبلیغات بنری


به گزارش -، امیر کربلا زاده درباره نقش خبرنگاران در معرفی تئاتر و هنرهای نمایشی به مردم گفت: خبرنگاران و اخبار همیشه بازوی اولیه هر اثر هنری هستند، چرا که وقتی اثری تولید می شود، عموم باید مورد توجه مردم قرار گیرد. مطلع شد. خبرنگاران نقش مهمی در گزارش اخبار نمایشی دارند. به خصوص در کشور ما که تئاتر یکی از اولویت های مهم تلقی می شود و هیچ گاه جزو نیازهای اساسی روح تلقی نشده است.

کربلایی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رنگ جعبه جادویی بسیاری از خبرنگاران را به عرصه سینما یا تلویزیون می کشاند، گفت: کسانی که به تئاتر می روند بیشتر به هنر اهمیت می دهند و تمام تلاش خود را می کنند. به خصوص کسانی که احساس اضطراب می کنند. من فکر می کنم کسانی که در ادبیات نمایشی و نمایشی گذرانده اند، علاقه مندترین افراد هستند. چون متوجه شدند که با رسانه ای متفاوت از سینما سروکار دارند، نه افکتی وجود دارد، نه تکنیکی، نه تدوینی و بازیگر هم همین طور است.

این هنرمند توضیح داد: خبرنگار مورد نظر فردی است که در تئاترهای کوچک و دانشجویی حضور دارد. در غیر این صورت در تئاترهایی که افراد مشهور نقش آفرینی می کنند نیازی به خبرنگار نیست. بلکه خبرنگار به آنها نیاز دارد.

وی از شخصیت های تئاتری کم تجربه خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: آنها با قلمی که به کار می برند و ظاهری که دارند می توانند مخاطب را به سالن کوچکی در گوشه شهر جذب کنند.

کربلایی زاده در پاسخ به اینکه حضور چهره ها و مشاهیر سینمایی در تئاتر را چگونه ارزیابی می کند، توضیح داد: صحنه، مثل طناب زنی سخت است و اجازه نمی دهد افراد نالایق روی آن راه بروند. به همین دلیل، هر چهره ای پا به صحنه نمی گذارد; اصولاً افرادی که سابقه تئاتر دارند یا می خواهند خود را به چالش اجرا در صحنه تئاتر دعوت کنند، به تئاتر می آیند.

وی افزود: بسیاری از ستاره های سینما تنها یک بار به سالن آمدند و دیگر برنگشتند. چون متوجه شدند که با رسانه ای متفاوت از سینما سروکار دارند، نه افکتی وجود دارد، نه تکنیکی، نه تدوینی و بازیگر هم همین طور است. برخی از بازیگران مانند جواد عزتی، امیر جعفری، پانته آ پناهی ها و … با تجربه بودند و روی صحنه خوش درخشیدند.

بازیگر سریال همسایه ها با اشاره به یکی از خاطراتی که در نشست خبری و حضور خبرنگاران داشت، گفت: در سال 1387 نمایشی به نام عروسی در سایه را در آلمان ارائه کردیم، در نشست خبری که در تهران برگزار کردیم، فقط یک یا دو خبرنگار شرکت کردند. یکی از خبرنگاران وقتی پرسیدیم چرا خبرنگاران کم به جلسه آمدند، گفت: چون بازیگر معروفی در این تئاتر نبود. من همچنین پاسخ دادم که جراحان پلاستیک خوب زیادی در آلمان وجود دارند. کاش می گفتی من خودم را شبیه محمدرضا گلزار می کردم. چون در آن سال ها بسیار محبوب بودند، اولین برنامه کمدی مستقلم را در یک کافه اجرا کردم. خبرنگاران از این اجرا در ایران استقبال نکردند. اما وقتی یک شبکه خارجی از این ماجرا مطلع شد با خبرنگار و دوربین آمدند و با ما صحبت کردند

کربلایی زاده اقبال استقبال خبرنگاران از اولین استندآپ کمدی ایران را کم اهمیت دانست و افزود: اولین برنامه کمدی مستقل خود را در کافه ای در تهران اجرا کردم. با وجود اینکه زیاد در تئاتر کار کردم، هیچ وقت یک شخصیت تلویزیونی نبودم. اما خبرنگاران از نمایش استندآپ کمدی در ایران استقبال نکردند. جالب اینجاست که وقتی یکی از شبکه های خارجی از این ماجرا مطلع شد، با خبرنگار و دوربین آمد و با زنده یاد امین تارخ، مهران احمدی، خسرو شهرآذر، هدایت هاشمی و … صحبت کرد. در حالی که هیچ یک از خبرنگاران ایرانی از این کمدی بداهه استقبال نکردند.

وی در خصوص تاثیر این خبر در زندگی حرفه ای خود گفت: بعد از پخش این خبر از شبکه های خارجی از قطر برای اجرای استندآپ کمدی در جشنواره ای با من تماس گرفتند. من در قطر بودم که آقای سجاد افشاریان با من تماس گرفت و مرا به خندوانه دعوت کرد. تاثیر این اتفاق به قدری عجیب بود که روزنامه نگاری را که به دنبال هنر و اتفاقی نو می‌رفت، آن را به دیگران معرفی کرد.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *