جزئیات نبرد که به شکست آمریکا انجامید
اخبار اخبار تکنولوژی

جزئیات نبرد که به شکست آمریکا انجامید

تبلیغات بنری

امیر مسعود عابدینگزارش جدیدی که در یک مجله دانشگاهی چینی منتشر شده جزئیات یک حادثه بزرگ را نشان می دهد که در دسامبر 2023 رخ داد، که در آن ویلیام کولتر، فرمانده اسکادران حمله سایبری USS در کشتی USS Carl Vinson، به طور غیرمنتظره ای از وظایف خود برکنار شد.

در حالی که نیروی دریایی ایالات متحده این تصمیم را به از دست دادن اعتماد به توانایی او برای رهبری نسبت می دهد، این گزارش نشان می دهد که اخراج کولتر ممکن است به تلاش نیروی دریایی ایالات متحده برای مقابله با جنگ الکترونیکی که چین (جنگل) به راه انداخته است، مرتبط باشد.

در ژانویه 2024 (D1402)، افسران PLA و ملوانان ناوشکن Type 055 Nanchang به دلیل اقدامات خود علیه ناوگان هواپیمابر ایالات متحده تجلیل شدند.

این گزارش ادعا می کند که چگونه نیروی دریایی چین از هوش مصنوعی پیشرفته (AI) برای توسعه یک قابلیت قدرتمند طراحی شده برای به چالش کشیدن قابلیت های هواپیمای EA-18G Growler نیروی دریایی ایالات متحده استفاده کرد.

بوئینگ EA-18G Growler یک نسخه تخصصی از F-18 Super Hornet است که به دلیل قابلیت پارازیت الکترونیکی برای سرکوب رادار و سیستم های ارتباطی دشمن شناخته شده است. با وجود فناوری پیشرفته و ارتقاءهای اخیر، Growler در برابر اقدامات متقابل نفوذ ناپذیر نیست.

دانشمندان چینی فاش کرده اند که ناوشکن های نوع 055 ارتش آزادیبخش خلق مانند نانچانگ به رادارها و حسگرهای پیشرفته مجهز هستند. ترکیب این سیستم‌ها باعث کاهش اثربخشی پارازیت الکترونیکی Growler می‌شود که آن را قادر می‌سازد تا حجم زیادی از داده را پردازش کند. نیروی دریایی PLA با ادغام این دو سیستم و ادامه فعالیت موثر حتی در مواجهه با حملات سایبری، پیشرفت قابل توجهی در قابلیت های تکنولوژیکی خود نشان داده است.

جزئیات نبرد پنهانی که منجر به شکست آمریکا مقابل چین در جنگل شد/ برکناری فرمانده آمریکایی منتشر شد.

رقابت شدید بین هواپیماهای نیروی دریایی چین و هواپیماهای آمریکایی گرولر حداقل به سال 2018 برمی گردد. در زمان دولت ترامپ، گزارش هایی مبنی بر استقرار تجهیزات رادار و پارازیت ارتباطی توسط چین در دریای چین جنوبی منتشر شد.

دانشمندان چینی ادعا می کنند که هوش مصنوعی (AI) به سیستم های راداری ارتش آزادیبخش خلق برتری قاطعی نسبت به EA-18G Growler داده است. علاوه بر هوش مصنوعی، ویژگی‌های دیگری به رادار اجازه می‌دهد تا به طور موثر با تاکتیک‌های پیچیده و متغیر پارازیت الکترومغناطیسی مورد استفاده توسط EA-18G مقابله کند.

دانشمندان چینی پیشرفت چشمگیری در تضمین ارتباطات مطمئن و سریع برای کل ناوگان، حتی در محیط های پیچیده الکترومغناطیسی داشته اند. با این پیشرفت های تکنولوژیکی، نیروی دریایی چین از موضع محتاطانه قبلی خود به یک استراتژی فعال تر تغییر کرده است. این رویکرد جدید شامل انجام اقدامات متعدد به طور همزمان، بهبود ترکیبات و کار با عناصر دیگر برای مقابله موثر با هواپیماهای جنگ الکترونیک است.

منبع: com.eurasiantimes

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *