انتقاد مصطفی معین از بی‌توجهی به خودکشی پزشکیان/ تبعیض و بردگی در ساختار سلامت/ «عملکرد وزرای بهداشت در یک دهه اخیر باید به استیضاح کشیده شود»
اخبار اخبار عمومی

انتقاد مصطفی معین از بی‌توجهی به خودکشی پزشکیان/ تبعیض و بردگی در ساختار سلامت/ «عملکرد وزرای بهداشت در یک دهه اخیر باید به استیضاح کشیده شود»

تبلیغات بنری


مستوره النصیری: دکتر.. پراستو بخشی، دکتر. سمیرا السعیدی، دکتر. دکتر نور فروغی نسب. زهرا ملکی قربانی، دکتر. میهران خسروانیان، دکتر. لطفا به من اعتماد کن.
اگر فکر می کنید اینها اسامی پزشکانی است که برای کار در بخش های بیمارستانی فراخوانده شده اند، در اشتباهید اینها اسامی پزشکیان جوانی است که از ابتدای سال خودکشی کردند و جان باختند. اکثر آنها دستیار بودند.
در همین راستا دکتر مصطفی معین، دکتر و وزیر علوم در دولت اصلاحات به رابو گفت: دستیاران تخصصی و فوق تخصص، پزشکیان جوان و مستعدی هستند که باید خود را وقف تحصیل در بالاترین سطح آموزشی و پژوهشی بالینی کنند. پزشکی و سپس عضویت برای تشکیل مهمترین سرمایه های علمی و تحقیقاتی تخصصی در کشورها در دانشکده های علمی در دانشگاه ها یا شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی نظام سلامت.

وی ادامه می دهد: به نظر من به عنوان یک معلم دانشگاه و پزشک با سابقه خدمت که در امور اداری و سیاسی نیز دستی داشته ام، می توان با یک فرآیند تشخیصی و آسیب شناختی، عوامل اصلی این فاجعه بزرگ انسانی را بررسی کرد.
دکتر معین ادامه می دهد: تحقیر و تحقیر همیشگی در سلسله مراتب آموزش و خدمات پزشکی که بدون رعایت اصول حرفه ای و امور بشردوستانه به صورت یک طرفه و از بالا به پایین اعمال می شود.
وی با اشاره به ترویج اسطوره و شبه علم در پزشکی و درمان، از تمسخر و اتهام پزشکیان و طب جدید و ایجاد حالت بی اعتمادی در رابطه بیمار و پزشک در برنامه ها و سریال های تلویزیونی انتقاد کرد.
وزیر علوم دولت اصلاحات در ادامه به عامل «احساس تبعیض، ظلم و بی بندوباری در ساختار سلامت و نظام اجتماعی» در این موارد خودکشی اشاره می کند: کار شبانه روزی، خستگی جسمی و روحی – بی توجهی به مددکاران. در بخش های بیمارستان و اورژانس

معین به فهرستی از عوامل از جمله بی خانمانی، فقر، کمبود معیشت، ناامنی شغلی، از دست دادن موقعیت اجتماعی، جدایی، طلاق، افسردگی و ناامیدی اشاره می کند و می گوید: تحمل خشونت و نبود امنیت برای زندگی در اورژانس ، درمانگاه یا بیمارستان از موضوعات مهمی است که در طرح خدماتی استثماری است و خدمات اجباری در خارج از مرکز بدون امکانات زندگی یا تحصیل مناسب برای کودکان و مقررات مربوط به خدمت اجباری خارج از مرکز پس از هر مقطع تحصیلی اعمال می شد. از اول. سالهای انقلاب به دلیل کمبود شدید پزشک که با وجود همه آسیب ها و اعتراضات همچنان ادامه دارد.
به گفته این کارشناس، فراهم نکردن فرصت و فرصت برای مطالعه، کسب مهارت و انجام تحقیقات پایه علمی و بالینی در داخل و خارج از کشور و به دور از مشاغل روزمره و خدمات بهداشتی و درمانی نیز مهم است.
وی می گوید: احساس محاصره و زندانی شدن با تعهد دانشنامه آموزشی برای فارغ التحصیلان و ایجاد مانع برای خروج از کشور و ادامه تحصیل در خارج از کشور یکی از دلایل اصلی جان باختن دلخراش پرسنل جوان پرستاری و پزشکی است.

انتقاد مصطفی معین از بی توجهی به خودکشی پزشکان / تبعیض و بی بندوباری در ساختار سلامت /

وزیر علوم در دولت اصلاحات ادامه می دهد: خروج علوم پزشکی از آموزش عالی در سال 65 و ادغام شبکه های بهداشت و درمان در دانشگاه های علوم پزشکی عامل اصلی افت کیفیت آموزشی و پژوهشی، فساد اداری و مالی، دارویی و اختلالات درمانی و مهاجرت مضر اساتید، محققین، پزشکیان ماهر و پرستاران ذیصلاح به خارج از کشور و از همه غم انگیزتر… اینها همه ناشی از خودکشی های زنجیره ای پرستاران و پزشکیان جوان به ویژه پیراپزشکان در سال های اخیر است. آن را همراهی کرد. سهل انگاری و عدم پاسخگویی مسئولانه مدیران وزارت بهداشت.
مطمئناً با طرح این سؤالات: “فلسفه اخلاق حرفه ای چیست؟” انصاف و انصاف مسئولان کجاست؟
وی ادامه می دهد: به نظر من عملکرد وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداقل در یک دهه اخیر باید به دقت مورد بررسی و استیضاح ملت و وجدان عمومی قرار گیرد که مسئولیت غفلت طولانی و مضر آنها در پایان نیافتن است. بهره برداری و عدم الغای آن مفاد استثماری طرح خارج از مرکز است. رژیم های سرکوبگر که منجر به خروج نیروها، هدر رفتن سرمایه های غیرقابل جایگزین متخصص و خودکشی پرستاران و امدادگران جوان شد.

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *