اخبار اخبار تکنولوژی

انقلاب چین در صنعت باتری: عمر ۵۰ سال و برد یک‌میلیون کیلومتر! /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینباتری جدید جیلی، معروف به تیغه کوتاه، دارای غشای بهبود یافته برای افزایش تراکم انرژی و ایمنی است. این باتری با مواد جدید سرعت واکنش شیمیایی داخلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به همین دلیل جیلی ادعا می کند که این نوع باتری می تواند عمر طولانی داشته باشد.

به گزارش وبسایت رابو، این خودروساز چینی می گوید باتری جدیدش می تواند 3500 سیکل شارژ شود که معادل یک میلیون کیلومتر رانندگی است. به گفته جیلی، این باتری سالانه بیش از 80000 تن کربن را کاهش می دهد.

آزمایش با باتری های تیغه کوتاه و تیغه بلند با ظرفیت یکسان نشان داد که باتری های تیغه کوتاه سریعتر شارژ می شوند. در حالی که باتری تیغه بلند 26 دقیقه طول کشید تا از 10 تا 80 درصد شارژ شود، باتری تیغه کوتاه جدید تنها 17 دقیقه و 4 ثانیه طول کشید.

جیلی همچنین به ایمنی باتری جدید خود افتخار می کند. اگر سلول باتری سوراخ شود، لایه ای از فویل آلومینیومی به طور خودکار به غشای باتری متصل می شود و یک لایه عایق برای جلوگیری از اتصال کوتاه و رویدادهای گرمایی فرار ایجاد می کند. در طول آزمایش، باتری با 8 سوزن فولادی 5 میلی متری به طور همزمان سوراخ شد و به مدت 1 ساعت بدون عارضه در جای خود باقی ماند. جیلی نیز با یک گلوله 5.8 میلی متری به داخل باتری نفوذ کرد و هیچ گونه احتراق حرارتی را تجربه نکرد.

تجربه به همین جا ختم نشد. باتری تیغه کوتاه جدید نیز در دریا غوطه ور شده، در آتش پرتاب شده، در محیط های بسیار سرد قرار داده شده، از پهلو ضربه زده، زیر بار 26 تنی له شده و خراشیده شده است.

جیلی هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی تولید خودروهای الکتریکی را با این باتری‌های جدید آغاز خواهد کرد.

منبع: کام

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *