اخبار اخبار عمومی

اهریمن‌سازی از افغانستانی‌ها در ایران/ «به سکونت‌گاه آن‌ها حمله می‌شود»

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، سید حسن موسوی شالک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران می گوید: گاهی قتل، دزدی یا تجاوز به عنف اتفاق می افتد و موجی در رسانه ها به راه می افتد، اما قبول ندارم که ما ایرانی ها مخالف باشیم. الافغانی، “آیا آنها را بکشیم یا زندانی کنیم؟”

سیمین کاظمی، جامعه شناس، درباره افغانستان هراسی در ایران می گوید: «رسانه ها یا بخشی از آن برای یک گروه اجتماعی به نام افغان چهره شیطانی ایجاد می کند و آنها را شیطانی می کند، مثلاً وقتی یک تجاوز یا قتل بدون دخالت دولت اتفاق می افتد. پلیس یا «اگر دادگاه تشکیل شود و مقصر پیدا شود، رسانه ها خودشان قضاوت می کنند و بعد مردم عادی می گویند که این همان کاری است که جنایتکاران توسط یک افغان انجام داده اند».

وی ادامه می دهد: در واقع این گروه به عنوان شیطان در جامعه شناخته می شوند که آسیب های اجتماعی به آن ها نسبت داده می شود و همه می خواهند آنها را تنبیه کرده و به شدت با آنها برخورد کنند.

کاظمی می‌گوید: «در دو سه سال گذشته، زمانی که شهرک‌های افغانستان مورد حمله قرار می‌گیرند، این حادثه به اوج خود رسیده است و آنها را مسئول جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌دانند و می‌خواهند با آنها برخورد کنند.» تحریف وجهه افغانها در جریان است، هیچ مدرکی دال بر مسئولیت آنها در قبال این رویدادها وجود ندارد.»

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *