اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی افتتاح شد /رقابت ۳ روزۀ منتخبان برتر
اخبار اخبار فرهنگی

اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی افتتاح شد /رقابت ۳ روزۀ منتخبان برتر

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، به نقل از ستاد خبری اولین رویداد شروع فیلمنامه نویسی، در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی، دبیر اجرایی هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلمنامه نویسی عنوان کرد. شناسایی و معرفی استعدادهای خلاق در فیلمنامه نویسی در کشور. وی گفت: در زمستان سال گذشته یک رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی فراخوان داده شد و قالب های در نظر گرفته شده برای این رویداد در قالب ایده طرح و خلاصه در ژانرها بود. از فیلم های بلند، داستان کوتاه و سریال.
به گفته دبیر اجرایی، هیئت داوران این رویداد شامل خانم ها پوران درخشندی، مهدی سجاجی، دکتر مصطفی رستغری، علی مازنی و حجت الاسلام حسین رحیم زاده بودند و این هیئت داوران از بین 1000 اثر ارسالی، 98 اثر را انتخاب کردند. 332 نفر. این 98 نفر که در دو بخش کوتاه و بلند برای دبیرخانه انتخاب شده اند، طرح ها و ایده های خود را در فضای رقابتی در مدت 90 ثانیه ارائه می دهند.
بهزاد رشیدی همچنین گفت: مربیان اولین رویداد سناریو نویسی دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومن فاضل، استاد فریدون فرهود و استاد رضا حیدرنژاد هستند و در طول این رویداد بر کار گروه هایی که دارند نظارت خواهند کرد. بهترین. افکار و ایده های برگزیده دیگر شکل می گیرد و ایده آنها به یک طرح تبدیل می شود.

اولین رویداد/مسابقه راه اندازی فیلمنامه نویسی 3 روزه برای برگزیدگان افتتاح شد
اولین رویداد/مسابقه راه اندازی فیلمنامه نویسی 3 روزه برای برگزیدگان افتتاح شد

پس از سخنان دبیر اجرایی اولین رویدادی که فیلمنامه را آغاز کرد، رئیس هیئت ارزیابی کسب و کار تصمیم گرفت تا فرآیند 90 ثانیه ای را برای شرکت کنندگان در فهرست نهایی آغاز کند. مهدی سجاجی پیش از ارائه این آثار، این رویداد را راهی برای ورود به جریان حرفه ای عنوان کرد و گفت: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد. هدف از برگزاری این رویداد این است که راه را برای علاقه مندان به فیلمنامه نویسی باز کند تا ابتدا وارد جریان آماتور به معنای لازم شده و سپس وارد جریان حرفه ای سینما، تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.
با این توضیحات برگزیدگان در قالب گروه های 5 نفره به مدت 90 ثانیه در ارائه ایده های خود شرکت کردند و پس از پایان این ارائه ها 10 نفر به عنوان برترین انتخاب شدند. بر این اساس 10 تیم کاری تشکیل و کسانی که بهترین کار را داشتند به عنوان سرپرست گروه انتخاب شدند. سایر شرکت کنندگانی که عنوان اثر برتر را دریافت نکردند نیز به عنوان اعضای این ده گروه قرار گرفتند. بسته به برنامه در نظر گرفته شده برای رویداد، اعضای این گروه ها زیر نظر مربیان برای تدوین برنامه کار می کنند. طرح هایی که در روز پایانی رقابت خواهند کرد.

کارگاه های اولین پروژه استارتاپ فیلمنامه نویسی به مدت سه روز تا صبح 18 مرداد 1403 ادامه خواهد داشت و در آخرین روز نیز خروجی های این کارگاه ها در قالب طرح با EKIDGER به رقابت می پردازند. این مرحله در عصر روز سوم رویداد برگزار می‌شود که در آن طرح‌های نهایی ارائه می‌شود و طرح‌ها توسط داوران و سرمایه‌گذاران داوری می‌شود و در نهایت جوایز برندگان اهدا می‌شود.
شایان ذکر است اولین رویداد شروع فیلمنامه نویسی در راستای رشد اقتصاد خلاق و کمک به سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم نرم، فناوری و صنایع فرهنگی، خانه سینما، مرکز فیلمنامه نویسان سینمایی است. ، سازمان سینمایی، دانشگاه علم و فرهنگ و شرکت فروش بلیت سینما و صدا و کلیپی از سروش پخش شد. این کارگاه ها از 16 تا 9 مرداد برگزار و عصر روز سه شنبه 18 مرداد به پایان می رسد.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *