اخبار اخبار اقتصادی

اولین شاسی‌بلند ایران‌خودرو روی خط تولید /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین: همزمان با آغاز تولید و عرضه اولین SUV تولیدی ایران خودرو، جدیدترین عکس از خط تولید این خودرو منتشر شد.

پس از کش و قوس های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، اولین خودروی چهار چرخ متحرک ظاهر شد ایران خودرو با نام ریرا آماده ورود رسمی به بازار است. قیمت نهایی «ایران خودرو رایا» با احتساب هزینه های مختلف «یک میلیارد و 130 میلیون تومان» اعلام شد.

پروژه ریرا یا K125 بر اساس پلت فرم نسل دوم پژو 2008 ساخته و طراحی شده است. ایران و طراحی خودرو بر اساس آن یک سوال است.

برخی از قطعات Rayra به گونه ای طراحی شده اند که برای خودروهای دیگر مناسب باشند. در نمای جلوی ری را از سبک طراحی دو چراغ جلو استفاده شده که به وضوح یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. چراغ روشنایی روز خودرو با 3 گرافیک بالای چراغ اصلی با لامپ هالوژن قرار گرفته است. این واقعیت که در گران ترین خودروی خانگی از سبک چراغ جلوی بسیار قدیمی با لامپ های هالوژن استفاده شده است، جای انتقاد دارد. عجیب تر این است که شرکت ایران خودرو لنز جدیدتر و کاسه نوری بزرگتر از چند سالی که ری در آن داشته به ما پیشنهاد می دهد!

اولین کراس اوور ررا/ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

چراغ های اصلی با جلوپنجره ادغام شده و نمای جلوی خودرو را به طور کلی تشکیل می دهند. گرافیک جلوپنجره نسبتا خوب است. امیدواریم زمانی که ایران خودرو این خودرو را روانه بازار می کند، مشکلات عجیبی که در تارا وجود داشت از جمله وجود سوراخ ها و فضای زیاد بین کاپوت و سپر پیش نیاید.

برای اولین بار در کشور یک خودروی ملی مجهز به چراغ پیچ تولید شد. این سیستم طوری عمل می کند که با چرخاندن فرمان به مقدار مشخص، بخشی از چراغ های جلو روشن می شود تا مسیر داخل پیچ روشن شود و راننده بتواند با دید بهتری بپیچد. لامپ مورد استفاده در قسمت گوشه ها LED است اما متاسفانه بقیه لامپ ها هالوژن خواهند بود.

نمای جانبی طراحی ساده ای دارد. ایران خودرو قصد دارد تریم دو رنگ قرمز و مشکی را برای ری در نظر بگیرد.

اولین کراس اوور ررا/ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

دید عقب ری که انتظار می رفت از چراغ جلو متصلی مانند تارا استفاده کند، با یک چراغ جلو کاملا مجزا و تا حدودی اسپرت جایگزین شد. این چراغ ها در یک قاب مشکی قرار گرفته اند و خطوط اطراف آن می تواند کمی آزاردهنده باشد. دیفیوزر این خودرو ساده و اسپرت طراحی شده است.

اما وارد قسمت کابین می شویم. استفاده از دو صفحه نمایش کنار هم، دنده خلبانی، فرمان دو پره با تزئینات D شکل و نورپردازی داخلی بسیاری از ما را شگفت زده کرد، زیرا چنین امکاناتی در خودروهای بومی و ملی یافت می شود. البته صرف «وجود» بودن این امکانات مزیتی ندارد، زیرا باید دانست که آیا در نسخه های نهایی کیفیت اجرای خوبی دارند یا خیر.

قیمت نهایی رایرا/ گرانترین خودروی ساخت ایران ۲۲ هزار دلار اعلام شد/ عکس

سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا (ایربگ)، سانروف، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، گرمایش و تنظیم برقی صندلی های جلو، فرمان برقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و … از جمله امکانات این خودرو است.

قیمت نهایی رایرا/ گرانترین خودروی ساخت ایران ۲۲ هزار دلار اعلام شد/ عکس

موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EFP قلب تپنده ررا در نسخه فول مشخصات است که قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت و گشتاور نهایی 240 نیوتن متر است. برای انتقال نیرو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE استفاده می شود. شتاب 0 تا 100 دور در دقیقه در حدود 10.4 ثانیه اعلام می شود.

227322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *