اخبار اخبار تکنولوژی

اولین کامپیوتر ۲ هزار سال پیش ساخته شد / عکس

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، مکانیسم آنتی کیترا برای اولین بار در سال 1901 در داخل یک کشتی شکسته یونانی کشف شد. این دستگاه که اولین رایانه جهان نامیده می شود، نوعی ابطال بود که هنوز هم دانشمندان نسل های بعد را گیج می کند.

این دستگاه یک ابزار قابل حمل زمان است که با استفاده از دستگاه مخصوص زمان خورشید، ماه و سیارات را ردیابی می کند. از این دستگاه به عنوان تقویم نیز استفاده می شد و مراحل ماه و زمان خسوف ها را پیگیری می کرد.

اگرچه مکانیسم آن ساده به نظر می رسد، اما از زمان خود جلوتر و از نظر فنی پیشرفته تر از هر وسیله ای بود که هزار سال بعد اختراع شد. مکانیزم این دستگاه اکنون از 82 قسمت مجزا تشکیل شده است و تنها یک سوم از ساختار اصلی آن شامل 30 چرخ دنده برنزی باقی مانده است.

کارشناسان تحقیقات خود را با استفاده از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی انجام دادند و این مدل سازی به آنها کمک کرد تا معمای عجیب نحوه عملکرد این دستگاه را حل کنند. آنها معتقدند این بازسازی با تمام شواهدی که دانشمندان از بقایای بقایای آن تاکنون به دست آورده اند مطابقت دارد.

آنها تصور می کردند که این دستگاه حرکت خورشید، ماه و سیارات را بر روی حلقه های متحدالمرکز ردیابی می کند، زیرا یونانیان باستان معتقد بودند که خورشید و سیارات همان چیزی هستند که به دور زمین می چرخند.

راه‌حل این معمای پیچیده سه‌بعدی اختراعی را نشان می‌دهد که دوره‌های نجوم بابلی، ریاضیات آکادمی افلاطون و نظریه‌های نجوم یونان باستان را ترکیب می‌کند.

منبع: Indy 100

58323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *