اخبار اخبار ورزشی

اولین گلزن‌های سال‌های اخیر لیگ برتر

تبلیغات بنری


ایمان گدرزی; هفته اول بیست و چهارمین دوره لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد. 14 گل در این هفته از خط دروازه گذشت. مجید علیاری در دقیقه 43 اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند و نام خود را به عنوان اولین گلزن لیگ 24 به ثبت رساند. به همین دلیل بد نیست نگاهی به لیست گلزنان سال های اخیر لیگ بیاندازیم. آجیل هایی که می توانستند طعم گلزنی را در یک فصل قبل از فصل های دیگر بچشند.

لیگ دهم سعید دخی مهاجم تیم شهرداری تبریز بهترین گلزن لیگ دهم شد. زهیحی در دقیقه سوم دیدار تیم های شهرداری تبریز و استقلال به زیبایی دروازه طالب لو را باز کرد و اولین گل تاریخ تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر را به ثمر رساند.

لیگ یازدهم؛ گل اول فصل یازدهم لیگ را به اشتباه حسین کاظمی بازیکن السیکا در دیدار مقابل ذوب آهن به ثمر رساند. علی دایی سرمربی راهان و منصور ابراهیم زاده سرمربی ذوب آهن بودند.

لیگ دوازدهم؛ میلاد نوری بازیکن صبا با گل اول دوازدهمین دوره لیگ برتر توانست در دقیقه سوم دروازه پکان را باز کند.

لیگ سیزدهم؛ استقلال خوزستان و ذوب آهن در اولین دیدار لیگ سیزدهم به مصاف یکدیگر رفتند. گل اول این دیدار را عادل کلاه کاج در دقیقه 83 برای استقلال خوزستان به ثمر رساند.

لیگ چهاردهم؛ چهاردهمین دوره لیگ برتر از پنجشنبه 18 مردادماه با دیدار تیم های فوتبال خوزستان و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد. در این دیدار که با حضور حدود 9 هزار تماشاگر و با مدیریت محمد فغانی برگزار شد، سامان نریمان جهان در دقیقه 31 با ضربه سر برای تراکتورسازی گلزنی کرد فصل قبل

لیگ پانزدهم اولین گل لیگ پانزدهم را استقلالی ها به ثمر رساندند. شاید یادتان نباشد اما زمانی بود که سجاد شهبازاده برای استقلال گلزنی کرد. او در هفته اول جدال لیگ مقابل سیاگمجان در مشهد پاس آرش برهانی را به گل تبدیل کرد تا اولین گلزن یک فصل فوتبال ایران شود. آبی ها دوره لیگ را با پرویز مظلومی خیلی خوب شروع کردند اما در ادامه فصل اوضاع خوب پیش نرفت و این تیم نتوانست در مسیر قهرمانی لیگ بماند.

لیگ شانزدهم؛ استقلال خوزستان که به عنوان برجسته ترین مدافع شروع کرد و با قهرمانی در لیگ شانزدهم غافلگیر شد، در هفته اول به مصاف تراکتور رفت. لوسیانو ادینهو که به تازگی به تیم تبریزی بازگشته است با استفاده از اشتباه مدافعان حریف دروازه را باز کرد تا این تیم شروعی قدرتمندانه داشته باشد. با این حال ادامه این فصل برای تراکتور یا ادینیو چندان درخشان به نظر نمی رسید.

لیگ هفدهم؛ لیگ هفدهم عجیب ترین لیگ فوتبال ایران از نظر گل اول بود. چون گل اول این لیگ را تیم خونه به خونه زد! او این بار مقابل سیجمجان ذوب آهن و نژاد مهدی که آن روزها در تیم سبز اصفهانی بازی می کرد، با یک گل به خودی باز شد. او نام خود را در بین برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار داد اما روی گل اشتباهی امتحان کرد! نژاد مهدی فصل گذشته در باز کردن دروازه تیمش مقابل سپاهان بزی فولاد اشتباه کرد و دوباره تجربه قدیمی تکرار شد.

اولین گلزنان سال های اخیر لیگ برتر انگلیس

لیگ هجدهم؛ 13 خرداد 97 بود که فولاد در آغاز فصل لیگ برتر انگلیس به مصاف پارس جنوبی رفت. دقایقی پس از شروع بازی، او با ارسال توپ به محوطه پارس جنوبی، از مدافعان تیم حریف دفاع کرد و حسن بیت سعید را در موقعیت گلزنی قرار داد. او توانست با فریب دروازه بان و پاس دادن به راحتی گلزنی خود را به نمایش بگذارد تا با خیالی آسوده اولین گل فصل فوتبال ایران را به ثمر برساند.

لیگ نوزدهم؛ گل گیهار در ابتدای لیگ نوزدهم در ورزشگاه خود میزبان تیم نساجی بود و این دیدار را با قدرت در حضور هواداران آغاز کرد. اما ضربه کرنر ارسالی به درون دروازه باعث شد تا تیم میهمان اولین گل این دیدار را به ثمر برساند. به نظر می رسد مهرداد عبدی که از ناساچی به گل گهر پیوسته بود فکر می کرد همچنان برای تیم سابقش بازی کند. او این ضربه کرنر را به اشتباه وارد دروازه خود کرد. در آن روز البته گل گهر با گل علیرضا ابراهیمی از شکست فرار کرد و بازی را به تساوی کشاند. مهرداد عبدی تنها یک سال در گلگهر حضور داشت و به نساجی بازگشت. او اکنون یکی از چهره های محبوب این تیم محسوب می شود و همچنین بهترین گلزن تاریخ مسابقات است.

لیگ بیستم؛ عجیب به نظر می رسد اما در بسیاری از فصل ها این تیم های میهمان بوده اند که موفق به زدن اولین گل فصل شده اند. در لیگ برتر بیست و بیست، ذوب آهن دیگر تیم میزبان بود که اولین گل فصل را به ثمر رساند. آنها در ورزشگاه خانگی خود میزبان فولاد خوزستان بودند که شاگردان ویسی با ضربه سر خیره کننده موسی کولیبالی گل اول را به ثمر رساندند. مدافعی که این فصل به اهواز بازگشت تا پس از مدتی دوری دوباره پیراهن باشگاه فولاد را بر تن کند.

اولین گلزنان سال های اخیر لیگ برتر انگلیس

لیگ بیست و یکم؛ یک بار دیگر بافت و دوباره گل اول فصل. اما این بار برای باز کردن دروازه حریف نیازی به گل به خودی نداشتند. مسعود شجاعی به دلیل حرکات فنی پشت محوطه جریمه نساجی مانع شد، ایوب کلانتری یک سیو فوق العاده انجام داد و کریم اسلامی توانست گل اول قائم شهر سرخ ها را روی ضد حریف به ثمر برساند. حریف آن روز تیم نساجی الفجر بود. تیمی که در پایان آن فصل سقوط کرد.

لیگ بیست و دوم؛ شاگردان مجتبی حسینی در بیست و دومین دوره لیگ برتر پکان گل اول را به ثمر رساندند. دانیال جهانبخش در یک ضد حمله درخشان در نبرد با میلاوان توپ را با پای راست شلیک کرد و با پای چپ موشکی را وارد دروازه حریف کرد. شاید در دهه اخیر این زیباترین گلی باشد که می توان فصل را با آن شروع کرد.

اولین گلزنان سال های اخیر لیگ برتر انگلیس

لیگ بیست و سوم؛ در لیگ بیست و سوم دو تیم فوتبال نساجی میزبان پکان تهران بودند که اولین گل این فصل به ثمر رسید. امیر طاهر بازیکن تیم فوتبال پکان در دیدار مقابل نساجی زننده در دقیقه 31 اولین گل فصل بیست و سوم لیگ برتر را به ثمر رساند.

بیست و چهار نشریه; کمتر کسی فکرش را می کرد که برای دیدن اولین گل فصل جدید فوتبال ایران تنها 43 ثانیه زمان لازم است. الزبهانی با استفاده از پرتاب بلند محمد قریشی و ضربه سر مجید علیاری توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و حریف خود را خیره کند.

257251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *