اوکراین یکی از مهم‌ترین جنگنده‌های روسیه را نابود کرد /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

اوکراین یکی از مهم‌ترین جنگنده‌های روسیه را نابود کرد /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ اطلاعات نظامی اوکراین (HUR) در 5 آگوست با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که ارتش اوکراین یک جنگنده بمب افکن سوخو-34 روسیه و یک انبار مهمات را در فرودگاه موروزوفسک در استان روستوف روسیه منهدم کرده است. این دومین بار است که اوکراین ادعا می کند به موروزوفسک حمله کرده است. در 5 آوریل، منابع اوکراینی گفتند که حداقل 6 هواپیمای نظامی روسیه در حمله پهپادی گسترده اوکراینی به فرودگاه موروزوفسک، جایی که بمب افکن های Su-24، Su-24M و Su-34 در آن مستقر هستند، منهدم شدند.

پیشتر ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین حمله به فرودگاه روسیه را تایید کرده و گفته بود که یک انبار مهمات که در آن بمب های گلاید نگهداری می شد مورد اصابت قرار گرفته است. به گفته آژانس اطلاعات نظامی، دو هواپیمای دیگر سوخو سو-34 روسیه ممکن است بر اثر آوار آسیب دیده باشند.

اوکراین یکی از مهم ترین جنگنده های روسیه را منهدم کرد/عکس

سوخو سو-34 یک جنگنده بمب افکن دو سرنشینه و دو موتوره است که توسط شرکت سوخو اویشن روسیه تولید شده و بر اساس جنگنده سوخو-27 طراحی شده است. سوخو-34 برای جایگزینی بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 و بمب افکن دوربرد Tu-22m توپولف در نیروی هوایی روسیه طراحی شده است. اولین سوخو 34 در سال 1990 پرواز کرد و در اصل برای نیروی هوایی شوروی در نظر گرفته شده بود. تولید این هواپیمای تهاجمی از سال 2006 آغاز شد و در سال 2014 به طور رسمی وارد نیروی هوایی روسیه شد و قیمت هر یک از این جنگنده بمب افکن ها تقریباً 36 میلیون دلار است.

اوکراین یکی از مهم ترین جنگنده های روسیه را منهدم کرد/عکس

سوخو-34 دارای یک کابین زرهی برای نشستن دو خدمه در کنار یکدیگر است. این جنگنده عمدتاً برای استقرار تاکتیکی علیه اهداف زمینی و دریایی، در ماموریت های انفرادی و گروهی در شبانه روز، در شرایط جوی مساعد و نامساعد طراحی شده و دارای سیستم های جنگ الکترونیک و توانایی انجام عملیات شناسایی هوایی است. تاکنون 140 فروند از این جنگنده ساخته شده است.

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *