اخبار اخبار اقتصادی

اکستریم TXL تویوتا را در سرعت شکست داد/ عکس

تبلیغات بنری


شرکت مادریم خودرو همکاری گسترده ای با چری در ایران دارد و تصمیم دارد سری کاملا جدید از محصولات این شرکت یعنی محصولات برند لوکس Exceed را با برچسب Extreme در کشورمان عرضه کند. Extreme VX اولین محصول این برند بود که وارد بازار ایران شد و حالا نوبت به مدل TXL رسیده است. Extreme TXL به زودی به لیست خودروهای مونتاژ شده در ایران اضافه می شود.

این خودرو با نام جدید Xtreme وارد بازار ایران می شود و قصد دارد بخش بزرگی از جامعه مشتریان ایرانی را به عنوان یک SUV لوکس به محصولات چری بیاورد. Oxide TXL ابتدا در سال 2019 عرضه شد و سپس با نسخه بهبود یافته در سال 2021 به دست مشتریان رسید و در سال 2023 نسخه جدید این محصول در لیست محصولات چری قرار گرفت و همین مدل در ایران به فروش می رسد.

بررسی طراحی اکسید TXL

Xtreme TXL با به‌روزرسانی‌های بصری در سال 2023 وارد بازار می‌شود و طراحی کاملاً مدرن‌تری نسبت به مدل اصلی 2019 ارائه می‌کند. این خودرو از بدنه ای کشیده با پنل های خوش تراش ساخته شده است و سبک آن چیزی بین خودروی لوکس و خودروی عضلانی را در ذهن بیننده ترسیم می کند. طراحی نمای جلو نیز با جلوپنجره بزرگ، چراغ های مه شکن LED و چراغ های کشیده همراه است که شکلی نسبتاً زیبا و مجلل برای چهره این خودرو به شمار می رود.

Extreme TXL در سرعت/تصویر، تویوتا را شکست می دهد

پس از ورود به کابین این خودرو متوجه می شویم که طراحی داخلی Extreme TXL تقریبا مبتنی بر زبان طراحی جدید و آینده نگر بوده و طراحی نسبتاً لوکسی را به خصوص در داشبورد و کنسول وسط ارائه می دهد. این سبک طراحی داخلی بسیار زیبا به نظر می رسد، اصول ارگونومی رعایت شده و در ساخت داشبورد و لانه های آن از مواد مرغوب استفاده شده است.

Extreme TXL در سرعت/تصویر، تویوتا را شکست می دهد

فاصله بین توپی چرخ های Oxide TXL 2800 میلی متر است. بنابراین با کابینی نسبتاً بزرگ به خصوص از نظر فضای پا مواجه هستیم. طبیعتاً این کابین بزرگ ظرفیت بار را به 461 لیتر کاهش داد. این فضا در مقایسه با رقبا تقریباً کوچک به نظر می رسد، اما در هر صورت می تواند نیاز مسافرتی 4-5 نفر را به طور نسبتاً قابل قبولی برآورده کند و چمدان آنها را در داخل جای دهد.

ویژگی های TXL Extreme

Extreme TXL به عنوان یک کراس اوور لوکس، ویژگی های مختلفی دارد. در صورت بروز تصادف، 6 ایربگ برای محافظت از سرنشینان جلو تعبیه شده است. پایداری این خودرو توسط سیستم های کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سیستم های استارت در سربالایی (HSA) و کنترل شتاب در سراشیبی (DAC) تضمین می شود. Extreme TXL همچنین مجهز به ترمز دستی برقی، ترمز اضطراری، ABS با EBD و دستیار ترمز است.

Extreme TXL در سرعت/تصویر تویوتا را شکست می دهد

کراس اوور TXL Extreme از سیستم رانندگی خودکار سطح 2 استفاده می کند. این سیستم شامل ویژگی هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، حفظ خطوط و هشدار خروج از خط است. با فعال سازی گزینه های ذکر شده می توانید به سادگی با قرار دادن دست ها بر روی فرمان و بدون نیاز به شتاب یا کاهش سرعت در بزرگراه ها رانندگی کنید. این خودرو دارای امکانات رفاهی زیادی است که در یک لیست بلند بالا ذکر شده است. سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم کنترل باد لاستیک (TPMS)، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو برقی با گرمکن و کولر، جعبه خنک‌کننده، درب عقب برقی، سانروف، سونی The 8 -سیستم صوتی بلندگو و سایر ویژگی های Extreme TXL رانندگی را به تجربه ای لذت بخش تبدیل می کند.

Extreme TXL در سرعت/تصویر تویوتا را شکست می دهد

مشخصات فنی دستگاه Extreme TXL

Extreme TXL یک محصول جدید برای مدیران خودرو، یک کراس اوور سایز متوسط ​​است که از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ TGDi برای ارائه قدرت مورد نیاز خود استفاده می کند. موتور Extreme TXL می تواند 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل کند.

برای دریافت و انتقال نیرو، Oxide TXL از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک معمولی AT استفاده می کند که باعث می شود این خودرو تعمیر و نگهداری و کیفیت سواری کمتری نسبت به مدل های مجهز به گیربکس دوکلاچه داشته باشد.

البته این محصول در بازار چین با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه نیز عرضه می شود، اما به نظر می رسد مدیران خودرو و برند چری به فکر گیربکس 8 سرعته اتوماتیک معمولی برای مشتریان ایرانی افتاده اند که قطعا یک گزینه بهتری نسبت به مدل های دوکلاچه.

در همین حال، Oxide TXL مجهز به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک است و می تواند در جاده های لغزنده یا سفرهای سبک خارج از جاده و طبیعت، عملکرد بهتری داشته باشد. میانگین مصرف سوخت Extreme TXL نزدیک به 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حداکثر سرعت این خودرو حدود 200 کیلومتر در ساعت است.

اطلاعات دقیق و رسمی در مورد شتاب صفر تا 100 این خودرو در دسترس نیست، اما با توجه به نسبت مناسب قدرت موتور به وزن کل خودرو، می توان انتظار شتاب نسبتا چشمگیر در حدود 9 ثانیه را داشت که یک ثبت کنید. یک کاراکتر خوب برای یک کراس اوور خانوادگی در بازار ایران و بسیار مناسب محسوب می شود.

همچنین با وجود سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مولتی لینک مستقل در عقب، باید انتظار کیفیت سواری و هندلینگ خوبی از این خودروی خانوادگی داشته باشید. البته با توجه به گشتاور بالا و قدرت نسبتاً بالای موتور، این امکان وجود دارد که برخی از رانندگان TXL هنگام عبور سریع از پیچ، مواردی مانند کم فرمانی را تجربه کنند. طبیعتاً این حالت در بسیاری از خودروهای پرقدرت به احتمال زیاد رخ می دهد و در صورت رعایت سرعت و شتاب مطمئن در جاده های پر پیچ و خم، مشکلی پیش نخواهد آمد.

322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *