امیر مسعود عابدین_ نیکو روزبرگ، قهرمان فرمول 1، خودروی پروژه یک خود را در سال 2018 سفارش داد، اما باید شش سال منتظر ماند تا تحویل شود. یک ویدیوی جدید به ما نشان می دهد که این ماشین فرمول 1 چقدر در جاده ها سخت است.
موتور 1.6 لیتری توربوشارژ V6 مرسدس بنز پروژه یک باید هر 50000 کیلومتر یک بار بازسازی شود. برای حفظ این موتور چیزهای بیشتری وجود دارد، زیرا رویه راه اندازی Project One باید طبق دستورالعمل دنبال شود.
نیکو روزبرگ اشتباه کرد که قبل از اینکه موتور به دمای لازم برسد، ماشین را خاموش کرد. اگر او این کار را شش بار متوالی انجام دهد، مرسدس او را از استفاده مجدد منع می کند. این در حالی است که صاحب اولین پروژه در این مورد باید با مرسدس تماس گرفته و درخواست اعزام نیرو برای یخ زدایی خودرو کند.
موتور احتراقی 5 تا 8 دقیقه طول می کشد تا به دمای مورد نظر برسد. شایان ذکر است که این ابرخودرو همیشه در حالت تمام الکتریکی کار می کند. موتور بنزینی تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به دمای 932 درجه فارنهایت برسد روشن نمی شود. این فرآیند بین 60 تا 90 ثانیه طول می کشد. در این مدت، Project One مانند یک ماشین الکتریکی رفتار می کند.
هنگامی که موتور احتراقی روشن می شود، سریع ترین خودروی تولیدی در پیست نوربرگ رینگ صدایی چشمگیر منتشر می کند. به قدری که مرسدس این هایپرکار را با هدفون های حذف نویز عرضه می کند، زیرا ممکن است برخی افراد ۱۲۰ دسی بل را گیج کننده بدانند.
مدیرعامل مرسدس AMG اعتراف کرده است که پروژه وان پیچیده ترین خودرویی است که مرسدس بنز ساخته است و معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این تولید مجدد خودروهای جاده ای با موتور فرمول 1 را به دلیل مقررات سختگیرانه آلایندگی رد کرده بود. تنها 275 واحد Project One ساخته خواهد شد.
منبع: موتور 1
227322
khabaronline به نقل از رابو