اخبار اخبار جهان

ایزدی: ترامپ در آمریکا تبدیل به شهید زنده شد/ هریس سیاستمدار وزینی برای جایگزینی نیست

تبلیغات بنری


ماهان نوروزپور: جو خواب آلود تا چهار سال دیگر نمی تواند روی صندلی ریاست جمهوری حساب کند. این نه تنها نظر جمهوری خواهان است، بلکه بسیاری از صداهای حزب دموکرات نیز نگران کسالت و سن بایدن هستند. مرکز تحقیقات NORC اعلام کرد که 65 درصد از دموکرات ها خواهان ادامه نامزدی بایدن هستند و به دنبال جایگزینی برای او هستند. در همین حال، آرای جو بایدن به دلیل سن او در حال کاهش است. محبوبیت ترامپ هر روز در حال افزایش است. مخصوصا گلوله ای که از زمین به سمتش شلیک شد اما مثل امدادهای آسمانی صندوق رای اش پر از قبل بود. حالا او تبدیل به یک قهرمان شد. قهرمانی که برای عقاید و عقایدش جان باخت. به نظر می رسد که دموکرات ها باید هر چه سریعتر برگ برنده ای پیدا کنند، در غیر این صورت مانند سال 2016 کمپین را به ترامپ خواهند باخت. اما چه کسی می تواند در مقابل ترامپ بایستد؟ اصلا کسی هست؟ به خصوص که ترامپ J.D. به عنوان معاون اول رئیس جمهور، ونس جایگاه خود را در میان جمهوریخواهان بهبود بخشید، اما چرا ونس انتخاب هوشمندانه ای بود؟ در این مورد با فواد الزادی کارشناس مسائل آمریکا گفت‌وگو کرده‌ایم:

از جانب آیا آنها جایگزین جو بایدن خواهند شد؟

از جمله گزینه هایی که می تواند جایگزین بایدن شود، کاملا هریس، معاون وی است. گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا نیز ممکن است جایگزین بایدن شود. طبیعتاً وقتی بایدن کناره گیری کند، دیگران احساس می کنند موظف هستند ظاهر شوند. این حس انجام تکلیف در ایران محدود نمی شود، در آمریکا افرادی که حتی نامشان برده نمی شود، به دلیل ماهیت انسانی خود وارد عرصه می شوند. این افراد معمولا فرماندار یا سناتور هستند.

بایدن از نظر سنه در حال حاضر خوب نیست. بسیاری از صداهای سنتی دموکرات به او رای نمی دهند، زیرا معتقدند اگر شخص دیگری جایگزین بایدن شود، او نمی تواند تا چهار سال دیگر رئیس جمهور شود. بخش قابل توجهی از آرای سنتی حزب دموکرات به پای صندوق های رای بازخواهد گشت، البته ترامپ 80 سال سن دارد و اختلاف سنی زیادی وجود ندارد، اما بایدن بسیار شکسته است. در حال حاضر خانم کاملا هریس از وضعیت بهتری نسبت به بایدن برخوردار است، اما باید تا برگزاری کنوانسیون چهار ساله دموکرات ها که تا چند روز دیگر برگزار می شود، صبر کنیم. در این صورت می توان فهمید که چه کسی برای جایگزینی بایدن پیشنهاد شود، زیرا شرکت های نظرسنجی او را در مقابل ترامپ قرار می دهند.

آیا تنها مزیت هریس سن کم اوست؟ رنگش در محبوبیتش تاثیری نداره؟

کوچک بودن یک مزیت است. رنگ پوست رنگی او برای دموکرات ها مزیت محسوب می شود، زیرا جمعیت رنگین پوست در آمریکا بیشتر به دموکرات ها رای می دهند. اما هریس در این چهار سال خود را نماینده موثری نشان نداده است. بایدن کارهای زیادی را به او سپرد که بتواند به سرمایه و رکورد خوبی برای او تبدیل شود. به همین دلیل نام افراد دیگری نیز برای نامزدی مطرح می شود. خانم هریس یک چهره قوی در محیط سیاسی دموکرات نیست.

بیشتر بخوانید:
وزارت خارجه: مصونیت قضایی رئیس جمهور آمریکا را امپراتور می کند. به خصوص اگر ترامپ باشد
شانس بایدن از بین رفته است/ حداقل او می تواند از آخرین گزینه سیاسی خود علیه ترامپ استفاده کند

چرا ترور ترامپ محبوبیت او را در نظرسنجی ها افزایش داد؟

ترامپ به یک شهید زنده تبدیل شده است. یک سیاستمدار تا مرز مرگ پیش رفت و اگر گلوله نیم اینچ فرق داشت الان مرده بود. واکنش او پس از گلوله خوردن بسیار چشمگیر بود. بلند شد، مشتش را گره کرد و فریاد زد: «بجنگ، بجنگ». ترامپ پس از این ترور، جایگاه یک نامزد معمولی را ترک کرد و به چهره ای تبدیل شد که تاوان حرف هایش را می دهد.

چرا ترامپ با توجه به دیدگاه های متفاوت آنها در مورد مسائل سیاست خارجی مانند اوکراین و مسائل سیاست داخلی، جی.

ضمناً آنها در مورد اوکراین اختلاف نظر زیادی ندارند. یکی از موضوعات بحث برانگیز سقط جنین است. ترامپ موضع عاقلانه ای اتخاذ می کند زیرا نمی خواهد آرای خود را از دست بدهد. البته ترامپ در اکثر موارد نظری ندارد و فقط به نظرسنجی ها نگاه می کند و بر اساس آن موضع گیری می کند، اما ونس دیدگاه بسیار سخت گیرانه ای در مورد سقط جنین دارد.

یکی از دلایلی که ونس جنیش مگا (مجدداً آمریکا را عالی بسازید) را انتخاب کرد. این شعاری است که ترامپ در سال 2016 از آن استفاده کرد و بدنه حزب جمهوری خواه نیز به آن توجه کرد. در آن زمان نخبگان حزب جمهوری خواه با ترامپ موافق نبودند و ونس می گفت ترامپ هیتلر آمریکاست. اما وقتی دیدند ترامپ آرای زیادی دارد و اگر رای آوردند، صندلی های خالی دادگاه عالی آمریکا را با قضات جمهوری خواه پر می کنند و قدرت اجرایی هم به جمهوری خواهان می دهند، به او پیوستند. از سوی دیگر ترامپ فردی خشن است و اگر کسی با او مخالفت کند با او برخورد سختی خواهد شد. همین چند شب پیش، ترامپ در کنوانسیون جمهوری خواه هر چهار سال یک بار همین حرف را درباره خودش می‌گفت. بیلی گراهام، کشیش محبوب، نامه‌ای به ترامپ نوشت و از ترامپ خواست در سخنرانی‌هایش کمتر از توهین‌آمیز استفاده کند. در پاسخ، ترامپ به طعنه گفت که تمام تلاش خود را می کند تا ادای سوگند خود را به حداقل برساند، حتی اگر انجام این کار برای او بسیار دشوار بود.

در نتیجه بدنه حزب جمهوری خواه به تدریج با شخصیت ترامپ همسو شد. نوابغ حزب جمهوری خواه نیز دریافتند که جنگیدن بیهوده است. ونس از نظر فکری بیش از هر کس دیگری به جنبش مگا نزدیک بود. یکی از دلایل معروف شدن ونس، خاطرات اوست. او چنان زندگی خانوادگی پرتلاطمی داشت که سه بار نام خانوادگی خود را تغییر داد. این صدای افراد سفیدپوست آسیب پذیر و کم درآمد در آمریکا است. او در سخنرانی خود برخلاف سنت جمهوری خواهان، از وال استریت و نخبگان اقتصادی در آمریکا انتقاد کرد و گفت که آنها به دلیل منافع اقتصادی خود از مراقبت از ضعیفان غفلت می کنند. این ادبیات معمولاً ادبیات دموکرات هاست، نه ادبیات دموکرات های جمهوری خواه. در مقابل، ونس به اوهایو متعهد است و می تواند آرای زیادی را از آن ایالتی که در سال 2016 به ترامپ رای داد، برای جمهوری خواهان حفظ کند.

در نهایت می توان گفت که یک حرکت بزرگ به متولی هم نیاز دارد. ونس خوش قیافه و خوش تیپ است، از نظر فکری بسیار همسو با جنبش مگا است، و از آنجایی که ترامپ می تواند تنها در چهار سال رئیس جمهور شود، او گزینه خوبی برای به دست گرفتن رهبری جنبش مگا است. او اکنون بیش از هر کس دیگری به ترامپ نزدیک است.

311313

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *