این جنگنده‌های آمریکایی روند جنگ را به نفع اوکراین تغییر می‌دهند؟ / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

این جنگنده‌های آمریکایی روند جنگ را به نفع اوکراین تغییر می‌دهند؟ / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ اوکراین به تازگی اولین دسته از جنگنده های F-16 خود را دریافت کرده است که می تواند نقش بسیار موثری در جنگ داشته باشد. با این حال، با توجه به تعداد محدود اعزام شده و قدرت دفاع هوایی روسیه، سؤالاتی در مورد اثربخشی آنها باقی مانده است. علاوه بر این، نگرانی هایی در مورد تشدید حملات روسیه در پاسخ به تحویل F-16 مطرح شده است.

F-16 ها وارد اوکراین شدند: آینده درگیری چگونه است؟

پس از ماه ها فشار و انتظار، اوکراین اولین دسته از جت های جنگنده F-16 خود را دریافت کرد. اوکراین امیدوار است که هواپیمای جدید جریان جنگ روسیه و اوکراین را به نفع اوکراین تغییر دهد.

یکی از دلایل قاطعیت ایالات متحده و متحدان ناتو در مورد ارسال F-16 به اوکراین، ترس از تشدید تنش با روسیه است. اما این تشدید به عنوان پاسخی مستقیم به ورود F-16 به اوکراین بعید به نظر می رسد.

به گفته مقامات اوکراینی، این کشور برای خنثی کردن نیروی هوایی روسیه به 130 جت F-16 نیاز دارد. تعداد دقیق F-16هایی که اخیراً به اوکراین تحویل داده شده اند، فاش نشده است، اما می توان حدس زد که به 130 هواپیما نخواهد رسید.

آیا این جنگنده های آمریکایی مسیر جنگ را به نفع اوکراین تغییر خواهند داد؟  / تصویر

جنرال داینامیکس اف-16 فایتینگ فالکون به معنی فایتینگ فالکون یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت تک موتوره با قابلیت عملیات در تمامی شرایط آب و هوایی است. این جنگنده قدرتمند توسط جنرال داینامیکس به دستور دولت آمریکا در دهه 1970 طراحی شد. اولین پرواز این هواپیما در سال 1974 انجام شد و چهار سال بعد با عنوان اسکادران 34 وارد خدمت رسمی در نیروی هوایی ایالات متحده شد. از سال 1993 پس از فروش بخش هوانوردی جنرال داینامیکس به لاکهید، این هواپیما در لاکهید مارتین تولید شده است.

F-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی شده بود که می توانست در تعداد زیاد مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه به برتری هوایی دست یابد. تا به امروز بیش از 4500 فروند از این هواپیما تولید شده است و آخرین خریدار آن عراق است که 18 فروند F-16 سفارش داده است. این هواپیما در مجموع توسط 25 کشور استفاده می شود و نمونه های آن در ژاپن و ترکیه نیز تولید می شود.

منبع: منافع ملی

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *