اخبار اخبار عمومی

این حیوان ۵۵۵ میلیون سال قبل از ما به زمین آمد/ عکس

تبلیغات بنری


فسیل های کشف شده در پارک ملی Nilpena Ediacara لحظه مهمی در تاریخ تکامل را نشان می دهد، دوره مهمی که طی آن موجودات تک سلولی شروع به تکامل به اولین حیوانات مرئی و پیچیده روی این سیاره کردند.

کشف جدید در این منطقه توسط اسکات ایوانز، استادیار زمین شناسی در دانشگاه ایالتی فلوریدا و چندین موسسه دیرینه شناسان، یک حیوان دریایی اولیه را شناسایی کرده است که قدمت آن حدود 555 میلیون سال است. این کشف به یافتن روند تکامل حیات روی زمین کمک می کند.

کیس سیمپسونوروم این اولین حیوانی است که عدم تقارن قطعی چپ-راست را نشان می دهد، که یکی از نشانه های مهم رشد تکاملی است.

ایوانز گفت: این حیوان کمی کوچکتر از اندازه کف دست شماست و علامت سوالی در وسط بدنش دارد که سمت چپ و راست بدنش را تقسیم می کند. این شکل بدن به ویژه زمانی شگفت‌آور است که متوجه می‌شویم این یکی از اولین حیواناتی است که می‌تواند به تنهایی حرکت کند.

به گفته محققان، Quaestio که “kways-tee-oh” تلفظ می‌شود، مواد مغذی جلبک‌های میکروسکوپی، باکتری‌ها و سایر موجودات موجود در کف دریا را مصرف می‌کند. جامعه‌ای از میکروب‌ها لایه‌ای ارگانیک و حصیر مانند از خاک رس غنی از مواد مغذی را در کف دریا تشکیل می‌دهند و بافت خاصی را تشکیل می‌دهند که در صخره‌هایی که لایه‌های فسیلی پارک را تشکیل می‌دهند، حفظ شده است.

ایوانز گفت: «یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات حین حفاری بستری که در آن مقدار زیادی از Quaestio را پیدا کردیم، زمانی بود که روی یک سنگ تمرکز کردیم، آن را تمیز کردیم و چیزی را دیدیم که به وضوح فسیلی در پشت نمونه وجود داشت، نشانه‌ای از حرکت. این موجود که یک موجود زنده است، می تواند حرکت کند!

مری درسر، دانشمند اصلی Nilpena، استاد برجسته زمین شناسی در UC Riverside و مشاور سابق دکترای ایوانز، این تیم را در حفاری دریایی برای بیش از 20 سال رهبری کرده است.

دروسر می‌گوید: «ما تنها سیاره‌ای هستیم که تا به حال حیات داشته‌ایم، بنابراین وقتی به دنبال حیات در سیارات دیگر می‌گردیم، می‌توانیم به گذشته برگردیم تا ببینیم حیات در آن سیاره چگونه تکامل یافته است. تاریخ حیات از طریق فسیل ها مطالعه می شود.

پارک ملی Nilpena Ediacara در اوایل سال 2023 به روی عموم باز شد و بخشی از تلاش برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان میراث جهانی یونسکو است. سایت‌های میراث جهانی یونسکو مکان‌های طبیعی یا فرهنگی با ارزش جهانی برجسته هستند که تحت توافقنامه بین‌المللی محافظت می‌شوند.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *