اخبار اخبار اقتصادی

این خانه ها را با سرمایه کم بخرید / قیمت آپارتمان های نقلی در مناطق مختلف تهران را ببینید

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، با توجه به قیمت های روز، خرید یک آپارتمان قابل قبول در تهران و اکثر شهرهای بزرگ نیازمند چندین میلیارد تومان سرمایه است. اما اگر کسی فقط روی خانه‌دار شدن تمرکز کند و از ایده‌آل‌های خود دور بماند، می‌تواند گزینه‌های جذابی را در بازار پیدا کند.

الهمشهری در مقاله ای در روزنامه نوشت: با جهش های پی در پی قیمت مسکن در نیمه دوم دهه 90، خرید خانه ایده آل برای بسیاری از مصرف کنندگان پیشرفته غیرممکن شد. اما هنوز هم برای آن دسته از افرادی که می خواهند با خرید یک خانه مناسب شانس خود را در ساختن خانه ای بهتر در آینده امتحان کنند. اقلامی در بازار وجود دارند که می توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند و به عنوان یک خانه موقت در ابتدای زندگی مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی قیمت پیشنهادی آپارتمان با میانگین سنی و زیربنای حدود 45 مترمربع حاکی از آن است که منطقه 18 تهران مناسب ترین منطقه برای خرید آپارتمان با سرمایه کم است، پس از آن مناطق 19، 16، 15 و 17 شرایط خوبی دارند. . در صورتی که متقاضی بتواند تا سقف 3 میلیارد تومان سرمایه اعم از وام مسکن و رهن مورد نیاز آپارتمان را تامین کند، تقریبا در نیمی از مناطق تهران می تواند یک آپارتمان 45 متری خریداری کند.

الزامات اولیه برای خرید خانه با سرمایه کم

اولین اصل برای خرید آپارتمانی که نیاز به سرمایه قابل توجهی ندارد این است که متقاضی باید محدوده جغرافیایی را که می خواهد در آن مسکن تهیه کند با تکیه بر محله های جنوبی و شهرهای جدید حومه شهر توسعه دهد. نکته دیگر امکانات رفاهی مانند پارکینگ و آسانسور است که با حذف هر کدام از این موارد می توان هزینه را کاهش داد و اقلام بیشتری را به لیست خرید اضافه کرد.

اخذ وام همسر و وام مسکن در سال اول نیز یکی از راهکارهایی است که قدرت خرید متقاضی خرید این واحدهای مسکونی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. پس اگر قصد دارید به هر قیمتی خانه بگیرید، ابتدا به این شرایط فکر کنید و تا حد امکان با آن ها کنار بیایید.

تمرکز بر روی تخت قدر شام کلنگی

آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که در سال های اخیر با افزایش قیمت مسکن، روند متقاضیان خرید واحدهای بلندمدت افزایش یافته است. این واحدها نسبت به واحدهای نوساز و با عمر کوتاه بسیار ارزانتر هستند و در صورت مناسب بودن ارزش زمین می توانند گزینه سرمایه گذاری جذابی باشند.

البته این وضعیت بیشتر برای کسانی مناسب است که قدرت خریدشان از حداقل سرمایه موضوع این گزارش بیشتر است. اما این می تواند در مورد بسیاری از واحدهای حمل و نقل ارزان نیز صدق کند.

قیمت کف و سقف یک واحد مسکونی 45 متری – با میانگین سنی و امکانات – در مناطق مختلف تهران را در نقشه زیر مشاهده کنید. (قیمت به میلیارد تومان)

217

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *