اخبار اخبار اقتصادی

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین: خیلی ها این را نمی دانند ماشین ساز فرانسوی رنو در اواخر دهه 1990، رقیبی برای لوتوس الیز محبوب تولید و به بازار عرضه شد. رنو اسپورت اسپایدر در واقع اولین خودروی اسپرت رنو است که در کارخانه قدیمی آلپاین در دیپ فرانسه به صورت دستی ساخته شده است.

این خودرو علاوه بر درهای پروانه ای شکل، طراحی عجیبی نیز دارد. به عبارت ساده، این یک ماشین اسپرت با اصالت چشمگیر است. زیر پوست رنو اسپورت اسپایدر یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرتی در حدود 150 اسب بخار قرار دارد. این قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. بدنه آلومینیومی در عین حفظ وزن کم، استحکام بسیار خوبی را ارائه می دهد.

تا به حال این رنو را ندیده اید! /تصویر

کابین بسیار ساده با صندلی های Recaro و کف فلزی است. نکته جالب اینجاست که این خودرو بدون سیستم تهویه مطبوع و سقف عرضه شده است، یعنی حتی سیستم گرمایشی هم ندارد!

تا به حال این رنو را ندیده اید! /تصویر

طراحی ساده آن صداهای کوچک زیادی مانند برخورد پدال به تخته کف یا برخورد شیفتر به کنسول مرکزی در هنگام تکان دادن ایجاد می کند. این خودرو فرمان برقی ندارد.

تا به حال این رنو را ندیده اید! /تصویر

این نمونه خاص مربوط به سال 1998 است، زرد رنگ است و تنها 20000 کیلومتر روی کیلومترشمار است. این خودرو در واقع به ایالات متحده وارد شده و اکنون در ویرجینیا قرار دارد. اعتقاد بر این است که رنو کمتر از 2000 دستگاه از این خودرو را تولید کرده است.

منبع: com. caranddriver

322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *