اخبار اخبار اقتصادی

این خودروی سواری چینی، پیکاپ می‌شود /عکس

تبلیغات بنری


به گزارش – و به نقل از گجت نیوز، چانگان یکی از خودروسازان قدیمی چینی است که کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد و اخیرا از یک کراس اوور الکتریکی به نام Nevo E07 رونمایی کرده است. قیمت پایه این خودرو در بازار پکن حدود 28 هزار دلار است و در دو نسخه برقی با برد بیشتر عرضه می شود که همگی برقی هستند. اما ویژگی اصلی این کراس اوور که مطمئناً علاقه مندان به آفرود را شگفت زده خواهد کرد، نصب دکمه ای است که SUV را به یک مینی ون تبدیل می کند!

چانگان نیو E07 با قابلیت تبدیل به پیکاپ رونمایی شده است

برند فرعی چانگان بر طراحی و تولید خودروهای انرژی نو تمرکز دارد و بیشتر محصولات این شرکت هیبریدی یا برقی هستند. با وجود اینکه نیوو زیرمجموعه چانگان است، اما در طراحی برخی از خودروهای خود سبکی متمایز و منحصر به فرد دارد.

به گفته مدیران این شرکت، Nevo E07 اولین SUV تولید انبوه است که با فشار دادن یک دکمه می توان آن را جمع کرد و به یک پیکاپ خصوصی تبدیل کرد. در واقع این وسیله نقلیه شباهت های زیادی به یک کوپه SUV کم سوار دارد و باید با قابلیت های فراوان خود مشتریان و فروشندگان را شوکه کند.

طراحی ظاهری

نسخه پیکاپ Nevo E07 ظرفیت حمل 300 کیلوگرم بار را در پشت دارد که ظرفیت زیادی نیست. اگرچه آئودی مدتی پیش مفهوم مشابهی را با این SUV نشان داد، چانگان تنها خودروسازی است که چنین محصولی را به تولید انبوه رساند.

به طور کلی چانگان نیوو E07 در رده کراس اوورهای متوسط ​​تا بزرگ قرار می گیرد و زبان طراحی آن منحصر به فرد است. در نمای جلو، چراغ های مستطیلی را می بینیم که به یک بلوک تعاملی متصل شده اند. سپر جلو مجهز به دو سنسور LiDAR، گلگیرهای عریض و تزئینات پلاستیکی براق است که در پایین قرار گرفته اند.

این خودروی سواری چینی یک خودروی پیکاپ/تصویری است

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور این مینی ون به ترتیب: 5045 میلی متر، 1996 میلی متر، 1640 میلی متر و 3120 میلی متر است. اعداد و ارقام نشان می دهد که باید انتظار فضای سرنشین چشمگیر را داشته باشیم، اما تنها دو ردیف صندلی در داخل آن قرار گرفته اند. دلیل وجود دو ردیف صندلی پایین بودن سقف و فضای بار است.

عرض کابین

با ورود به کابین چانگان نیو E07 شاهد طراحی های ساده و ساده ای هستیم که نمونه آن نبود صفحه نمایش های سنتی و کلاسیک است. در عوض، یک صفحه نمایش بزرگ 28.86 اینچی در بالای داشبورد نصب شده است که تاثیر خوبی دارد. دسته دنده در عقب فرمان سه نقطه ای است و از دیگر ویژگی های این SUV باید به صفحه نمایش بزرگ شناور با ابعاد 15.4 اینچ اشاره کرد. سرنشین جلو نیز دارای صفحه نمایشی است که می توان از آن به جای آفتابگیر استفاده کرد.

این خودروی سواری چینی یک خودروی پیکاپ/تصویری است

نیروهای فنی

همانطور که در ابتدا گفتیم چانگان نیو E07 در دو نسخه تمام برقی و برقی با برد بیشتر به فروش می رسد. مدل Extended Range یا EREV این پیکاپ کراس اوور مجهز به موتور 1.5 لیتری بنزینی با حداکثر قدرت 141 اسب بخار است و در کمال تعجب هیچ نیرویی را به چرخ ها ارسال نمی کند.

نسخه پایه این خودرو مجهز به موتور الکتریکی در محور عقب است که 310 اسب بخار قدرت تولید می کند. نسخه چهار چرخ متحرک Nevo E07 همچنین با یک موتور اضافی عرضه می شود که 176 اسب بخار قدرت تولید می کند. ظرفیت باتری در عرض سه ساعت مصرف می شود که معادل طی مسافتی بین 185 تا 200 کیلومتر است.

اما نسخه تمام برقی این کراس اوور زیر کاپوت خود به موتور الکتریکی با قدرت 252 کیلووات معادل 338 اسب بخار مجهز شده و نسخه چهار چرخ محرک آن می تواند در شرایط ایده آل 590 اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب 0 تا 100 این مدل به 3.96 ثانیه می رسد و بسته به نوع باتری 70 و 90 کیلووات ساعتی می تواند به ترتیب مسافت 551 و 701 کیلومتر را طی کند.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *