این خودروی محبوب به دستور هیتلر ساخته شد!/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

این خودروی محبوب به دستور هیتلر ساخته شد!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، بیتل توسط فردیناند پورشه طراحی شده بود و شکلی منحصر به فرد و منحنی های فراوان داشت و به دلیل مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن شهرت داشت. این طرح به نمادی از دهه 1960 تبدیل شد و ایده “کوچک زیباست” را در بر می گیرد.

تولید سوسک در اواخر دهه 1970 در آلمان متوقف شد. با این حال، در سال 1998، فولکس واگن نیو بیتل معرفی شد، با هدف تسخیر ماهیت طراحی اصلی با لمس مدرنیته، اگرچه در واقعیت بیشتر شبیه یک فولکس واگن گلف بود. نسخه دیگری از این خودرو در سال 2012 عرضه شد، اما فروش به طور پیوسته در حال کاهش بود.

ایده ساخت فولکس واگن بیتل

آدولف هیتلر

ایده ساخت خودروی کوچکی بود که بتواند یک خانواده 5 نفره را در امتداد اتوبان های جدید آلمان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حمل کند. قرار بود 990 مارک آلمانی، معادل 31 هفته دستمزد یک کارگر متوسط ​​آلمانی در سال 1936 هزینه داشته باشد.

این خودروی محبوب به سفارش آدولف هیتلر ساخته شده است!/تصویر

فولکس واگن بیتل

اما ساخت این خودرو با اختلافاتی با سایر شرکت های خودروسازی همراه بود. خودروساز چک تاترا مدعی شد که پورشه از طرح های آن، به ویژه از طرح های مهندس محبوب هیتلر، هانس لدوینکا، کپی کرده است. تاترا اقدام قانونی کرد، اما هیتلر اتریش را اشغال کرد، کارخانه تاترا را تصرف کرد و نمایش خودروهای مشابه فولکس واگن لدوینکا را ممنوع کرد. در سال 1961، فولکس واگن مبلغ هنگفتی را در یک توافق خارج از دادگاه به تاترا پرداخت کرد. در آن زمان فولکس واگن به موفقیت های جهانی دست یافت.

همچنین نام «بیتل» تا پس از پایان جنگ جهانی دوم برای این خودرو استفاده نشد. این برای تغییر تصویر ماشین از مرتبط بودن با تبلیغات نازی ها به یک ماشین شاد روزمره انتخاب شد.

منبع: تاریخ دیروز

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *