اخبار اخبار تکنولوژی

این نهنگ‌های باهوش ۷ برابر بیشتر شکار می‌کنند

تبلیغات بنری


بر اساس یک گزارش آنلاین، محققان موسسه زیست شناسی دریایی هاوایی (HIMB) و بنیاد نهنگ آلاسکا (AWF) کشف کرده اند که نهنگ های گوژپشت در جنوب شرقی آلاسکا شبکه پیچیده ای از حباب ها را برای شکار کریل، که موجودات کوچکی شبیه میگو هستند، می سازند. .

بر اساس گزارش دیجیاتو، این رفتار عجیب نهنگ های گوژپشت را به گروه نادری از حیوانات اضافه می کند که از اشکال مختلف ابزار برای شکار استفاده می کنند. شامپانزه ها، کلاغ ها، دلفین ها و فیل های آفریقایی نیز چنین رفتارهایی دارند.

نهنگ‌های گوژپشت برای گرفتن طعمه بیشتر تور می‌زند

پیش از این، محققان می‌دانستند که نهنگ‌های گوژپشت شبکه‌های حبابی می‌سازند. بر اساس مطالعه ای که در Royal Society Open Science منتشر شده است، این موجودات دریایی از این حباب ها برای به حداکثر رساندن طعمه خود در دریاهای آلاسکا استفاده می کنند. این نهنگ ها همچنین اندازه، شکل و عمق حباب ها را تغییر می دهند تا شکار خود را بهبود بخشند.

نهنگ‌های گوژپشت به طرز ماهرانه‌ای حباب‌هایی را در الگوهایی ایجاد می‌کنند که شبکه‌هایی را با حلقه‌های داخلی تشکیل می‌دهند. این نهنگ ها همچنین می توانند چیزهایی مانند تعداد حلقه ها و اندازه، عمق و فاصله حباب ها را تغییر دهند. این روش به آنها اجازه می دهد تا 7 برابر بیشتر طعمه را در یک شیرجه بدون صرف انرژی اضافی صید کنند.

مطالعه نهنگ ها به دلیل در دسترس نبودن آنها بسیار دشوار است، اما به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، محققان توانسته اند رفتار آنها را هم در بالای سطح و هم در زیر سطح آب ردیابی و درک کنند. در این تحقیق جدید، محققان از برچسب‌ها و پهپادهای ویژه برای بررسی روند شکار نهنگ حبابی استفاده کردند.

محققان فرض می کنند که صید طعمه های بیشتر با استفاده از حباب ها به نهنگ های گوژپشت انرژی لازم برای سفر در اقیانوس آرام را می دهد. تغذیه در ماه های تابستان و پاییز برای بقای این موجودات در طول سال مهم است.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *