اخبار اخبار اقتصادی

این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شد

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه خبری الخبرآنلاین، تراز شاخص کل در هفته جاری 1.96 درصد و تراز شاخص هم وزن بورس اوراق بهادار تهران 93 درصد نسبت به سطح پایان هفته گذشته افزایش یافت.

اختصاص نیوز نوشت: بورس تهران در ابتدای هفته جاری شاهد ورود 161 میلیارد تومان پول واقعی به سهام و کاهش قابل توجه مالکیت واقعی در صندوق های با درآمد ثابت با محدودیت دو درصدی در محدوده نوسان بود. در پایان هفته گذشته ارزش معاملات خرد در سطح 1 به 2 همتی بود. در اولین روز هفته جاری به سطح 1.563 میلیارد تومان رسید و یکی از پایین ترین سطوح تاریخی طی چند سال گذشته را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد روز یکشنبه به سطح 1.813 میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه پس از 10 روز معاملاتی به سطح 3.321 میلیارد تومان رسید. در این هفته میانگین ارزش روزانه معاملات خرد با 29 درصد افزایش نسبت به هفته قبل به سطح 2172 میلیارد تومان رسید. در هفته اول مرداد شاهد کاهش 600 میلیارد تومانی مالکیت توکن های واقعی بودیم و هفته دوم مرداد ماه را با 2.63 میلیارد تومان برداشت پول واقعی از سهام پشت سر گذاشتیم. در هفته سوم مردادماه 2100 میلیارد تومان دیگر از بازار سهام خارج شد و در هفته چهارم مردادماه شاهد خروج 912 میلیارد تومانی ارز واقعی از بورس تهران بودیم اما در هفته جاری 16 هفته بعد، شاهد ورود پول به بازار سهام بودیم. تراز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان هفته گذشته روی رقم 2 میلیون و 998 هزار و 118 واحد بسته شد و در آخرین روز هفته جاری به سطح 2 میلیون و 37 هزار و 207 واحد صعود کرد و رکوردی را به ثبت رساند. . بازده مثبت 1.96 درصدی شاخص کل هم وزن بورس تهران نیز در این هفته با رشدی نزدیک به 93 درصدی به رقم 639 هزار و 30 واحد رسید.

پس از تشدید تنش های سیاسی و نظامی در خاورمیانه در 10 اوت، بازار سهام با تشدید روند نزولی شاخص های سهام و خروج پول واقعی مواجه شد. بورس اوراق بهادار با تاخیری دو روزه، محدوده نوسان قیمت سهام را به مثبت و منفی یک درصد تغییر داد تا از سرعت نزول شاخص های بورس کاسته شود، اما با دور جدید ثبت نام خودرو، سطح حمایت کاهش یافت و ۲. میلیون واحد شاخص کل در روز دوشنبه هفته قبل کاهش یافت بنابراین شورای عالی بورس تهران به دنبال راهکارهای دیگری برای حمایت از بورس است. ادامه محدودیت ها در نوسانات قیمتی در معاملات سهام در هفته جاری، مسیر بازار سهام را به آرامی تغییر داده است.

030531

این پیش بینی مهم بورس را از دست ندهید/ موج 4 ماهه بورس شکسته شداین پیش بینی مهم بورس را از دست ندهید/ موج 4 ماهه بورس شکسته شدشرایط بازار سهام. قبل از شروع هفته اول شهریور

بورس تهران هفته اول شهریورماه را با سطح حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 640 هزار واحدی شاخص هم وزن آغاز می کند. بورس تهران با اعلام خبرهای مثبت بانک مرکزی و بورس، روند معاملات را تغییر می دهد و در صورت حذف محدودیت نوسان قیمت، این امر می تواند با افزایش قدرت خریداران و رشد قیمت های نهایی همراه باشد. . اما ضعف قدرت خریداران واقعی در بورس که با جریان مستمر سرمایه واقعی شکل می گیرد; احتمالا پتانسیل رشد شاخص های سهام را کاهش می دهد.

با این حال، احتمال افزایش ارزش معاملات کوچک طی هفته آینده با رشد تراز شاخص های سهام وجود دارد. اگر تنش ها در خاورمیانه تشدید نشود، بورس تهران می تواند هفته آینده بازده خوبی داشته باشد و تا حدودی عقب ماندگی اخیر را جبران کند. در این هفته احتمال رشد بیشتر تراز شاخص هم وزن با توجه به وقفه اخیر این شاخص وجود دارد و احتمال ادامه ورود پول واقعی به بورس وجود دارد.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *