اخبار اخبار اقتصادی

بازار سهام در یک قدمی سقف مقاومتی! / این پیش‌بینی مهم بورس را از دست ندهید

تبلیغات بنری


به گزارش -، ارزش معاملات خرده فروشی دیروز 17 درصد افزایش یافت و پول واقعی به خارج از کشور ادامه یافت.

بازار سهام طی معاملات روز گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم وزن و رشد تراز شاخص کل بورس تهران بود. معامله گران بازار سهام در ابتدای معاملات روز سه شنبه شاهد افزایش قیمت و رشد شاخص های سهام بودند که تا پایان معاملات ادامه داشت. بازار سهام روز گذشته نیز شاهد ادامه خروج سرمایه های واقعی و در عین حال افزایش ارزش معاملات خرد بود.

اختاز نیوز در گزارشی نوشت: روز سه شنبه تمامی شاخص های بورسی ایران سبز رنگ و روندی مشابه شاخص های بورس داشتند، اما شکاف بازدهی شاخص کل و هم وزن که نزدیک به 200 درصد بود و در بورس اوراق بهادار تهران ضعیف ترین عملکرد شاخص توتال را نشان داد. در بازار فرابورس ایران به 1.17 درصد رسید که نشان دهنده افزایش بیشتر تراز شاخص کل وزن برابر است. در بین شاخص های اصلی فرابورس، دومین شاخص فرابورسی با افزایش 46 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد، در حالی که بیشترین بازدهی مربوط به شاخص بازار هم وزن با افزایش 1.81 بود. درصد در تعادل.

در میان شاخص صنایع، صنعت استخراج سنگ معدنی با 13.1 میلیارد تومان بیشترین میزان جریان پول واقعی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فرآورده های نفتی با ارزش 3.4 میلیارد تومان و صنایع غذایی با ارزش 3 میلیارد تومان در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر، صنعت بانک و موسسات اعتباری با 24.2 میلیارد تومان، صنعت سرمایه گذاری با 19.7 میلیارد تومان و صنعت خودرو و قطعات یدکی با 14.6 میلیارد تومان بیشترین افت را در اموال غیرمنقول به ثبت رساندند که سایر صنایع زیان ده هستند. بیشتر در اموال واقعی خود.

روند معاملات سهام در 30 روز گذشته

در روزهای اخیر بازار سهام با خروج پول واقعی و نوسانات ارزش معاملات جزئی در سطح 3 سکه مواجه بوده است. ورود پول واقعی به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در این هفته نیز قابل توجه بود.

دیروز ارزش صف های خرید سهام با 20 درصد افزایش به سطح 192 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش با کاهش 31 درصدی به سطح 154 میلیارد تومان و ارزش صف های خرید سهام در سهام رسید. نیز کاهش یافت. معاملات از خطوط فروش فراتر رفت.

در آخرین روز معاملاتی، سرانه خرید هر توکن واقعی از 17.1 میلیون تومان در روز یکشنبه به 18.8 میلیون تومان و سهم سرانه فروش هر توکن واقعی از 34.1 میلیون تومان به 30.1 میلیون تومان کاهش یافت. با این حال، معاملات روز سه شنبه شاهد برتری فروشندگان بود، اما شدت شکاف سرانه کاهش یافت.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

با توجه به روند معاملات در روزهای اخیر، قیمت های جهانی و اخبار موثر بر روند معاملات؛ معاملات روز چهارشنبه روند معاملات روزهای قبل را ادامه خواهد داد. خروج سرمایه واقعی همراه با نوسانات ارزش معاملات خرد در سطح سه سهم، منجر به توقف نماگرهای اصلی بورس شد. بورس همچنان برای پرهیز از نوسانات شدید قیمتی، ایجاد صف های متراکم خرید و فروش و تشدید رفتار محتاطانه معامله گران و سهامداران، ادامه دارد.

به این ترتیب پیش بینی می شود بورس امروز ارزش معاملات خرد را در سطح 2 تا 4 همات داشته باشد. بورس تهران احتمالا امروز معاملات را با افزایش تعادل ضعیف شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال دستیابی به بازدهی منفی و اندک برای شاخص‌های اصلی بورس و عملکرد ضعیف شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل در پایان معاملات امروز بالاست. انتظار می رود که جریان پول واقعی به سهام برای معاملات امروز منفی باشد و جریان پول واقعی به صندوق های با درآمد ثابت احتمالا منفی باشد. رتبه خرید سهام کاهش می یابد و احتمال افزایش جزئی در رتبه های فروش سهام وجود دارد. به احتمال زیاد در پایان معاملات امروز، سهم سرانه خرید هر توکن واقعی در سطح 20 میلیون تومان و سهم سرانه فروش بیش از 25 میلیون تومان خواهد بود. بورس تهران احتمالاً نسبت به بازار سهام با از دست دادن تعادل بیشتر در شاخص‌های اصلی خود مواجه خواهد شد. اما شکاف بازدهی بین شاخص کل و وزن برابر بازار سهام و بورس فرابورس احتمالا کاهش خواهد یافت.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *