اخبار اخبار فرهنگی

 بازدید نمایندگان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند ساخت مسکن هنرمندان در شهرک هنر پرند/ پیشرفت خوب پروژه قابل قبول است

تبلیغات بنری


به گزارش – به نقل از روابط عمومی و رسانه صندوق امانات هنر، سید مجید پور احمدی در حاشیه این بازدید، روند ساخت پروژه مسکن هنرمندان به نام هنر شهرک را آغاز کرد. واقع در منطقه مسکونی پرند. وی با اشاره به برپایی این طرح 800 واحدی در آبان ماه سال گذشته با حضور محمدمهدی الاسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و تعدادی از هنرمندان خاطرنشان کرد. ارائه تسهیلات برای خانه دار شدن اهالی فرهنگ و هنر از موضوعاتی بود که از ابتدای دولت مردمی تاکنون مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. لذا بر اساس توافقات منعقده و پیگیری های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنر با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق در سامانه جامع صندوق فراهم شد. طرح های حمایتی مسکن
رئیس هیئت مدیره صندوق امانات هنر افزود: در گام اول پس از اعلام اسامی تمامی اعضای صندوق به وزارت راه و شهرسازی پیامک ارسال و برای تمامی اعضا دعوت نامه صادر شد. برای ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن.
پور احمدی گفت: 5 هزار نفر در سراسر کشور واجد شرایط شناسایی شده اند که 1700 هنرمند ساکن استان تهران هستند. از این رو قطعه زمینی در موقعیتی مناسب در فاز صفر شهر جدید پرند برای ساخت بخشی از اسکان هنرمندان اختصاص یافت و نام شهرک هنر در شورای عالی شهرسازی برای این پروژه تصویب شد.
مشاور وزیر فرهنگ به تکمیل پرونده 800 هنرمند متقاضی مسکن اشاره کرد و گفت: طی چند مرحله با فراخوان و ارسال پیامک کوتاه از هنرمندان متقاضی برای ارائه مدارک و تکمیل مدارک دعوت شد. پرونده ها و پرونده های متقاضیان صندوق برای انجام اقدامات لازم به وزارت راه ارسال شد و عمران برند نیز ارسال شد.
پور احمدی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص اختصاص تسهیلات به هنرمندان گفت: تاکنون بیش از 470 نفر قسط اول را پرداخت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مجری این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است، گفت: با شناسایی پیمانکار و مجری طرح، از زمان تحصن تاکنون شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی بوده ایم. که در.” تا جایی که خاکبرداری و پی انجام می شود، ستون هایی برای برخی واحدها نیز انجام می شود. مسئولان و مدیران شرکت عمران برند نیز بر روند کار نظارت دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر کل صندوق اعتبار فنی در ادامه سقف تسهیلات مسکونی را به 850 میلیون تومان رساند و تاکید کرد: این پروژه یکی از استانداردها و شاخص های مهم وزارت فرهنگ است. ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم.
پور احمدی همچنین به لزوم ارتباط فرهنگی در پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: قرار است به امکانات فرهنگی این شهرک برسیم. با تکمیل این پروژه در آینده نزدیک شاهد یک شهر فرهنگی و هنری خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره صندوق امانات هنر خاطرنشان کرد: با همکاری خوب ما با وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری پرند و از سوی دیگر با تلاش و تجربه مجری طرح و پیمانکار. ، امیدواریم کمتر از دو سال دیگر شهر هنر به بهره برداری برسد.
مدیرعامل صندوق امانات هنری با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق امانات هنری در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: این پروژه در حال ساخت است و توسط دولت سیزدهم تحویل می شود. به دولت سیزدهم دولت چهاردهم امیدواریم با توجه به رویکرد دولت چهاردهم ساخت آن بدون وقفه ادامه یابد و واحدهای ساخته شده در کمترین زمان ممکن به دست هنرمندان عزیز برسد.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *