اخبار اخبار ورزشی

بازگشت مجیدی بی‌احترامی به استقلال است!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، ردا رجبی بازیکن پیشکسوت استقلال در گفتگوی اختصاصی با خبروجی درباره آخرین مسائل و اتفاقاتی که تیم استقلال و فوتبال در کشورمان می گذرد، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

نظرت در مورد اتفاقات اخیر استقلال و مسائل مربوط به گواد نکونام چیست؟

برای صحبت در این مورد، باید به گذشته نگاه کنیم. در هفته دوم و سوم سال گذشته که به عنوان کارشناس حضور داشتم، گفتم نکونام باید خویشتن داری کند و عجولانه عمل نکند. الان هم می گویم باید خویشتن داری کند تا این اتفاقات رخ ندهد و باید این اتفاقات را مدیریت کند. در این مدت دستیاران جواد نکونام نه از نظر فنی و نه اداری کمکی به استقلال نکردند و به این تیم آرامش ندادند. ضمن اینکه این تیم حتی سرپرست هم نداشت و آقای خاجیگیری به عنوان سرپرست فعالیت می کرد. زمانی که دکتر خاطر و آقای مهدی هژبری در استقلال بودند این تیم در حال ساماندهی و تشکیل بود که اجازه ندادند این کار ادامه پیدا کند. آقای نکونام با این اقدامات باعث شد تیم وارد حاشیه شود و آرامش را از دست بدهد و وقتی وارد حاشیه می شوید نمی توانید تمرین کنید. جواد نکونام اگرچه در لالیگا بازی می کرد اما سبک بازی تیمش به لالیگا نمی خورد و به همین دلیل فصل گذشته به راحتی قهرمانی را از دست دادیم. بعد از آن بهانه ها شروع شد که ما پول نداریم و دوست نداریم. بدتر از آن اینکه فردی که باعث برکناری علی خاطر شد، اکنون سرپرست مدیرعاملی استقلال است. الحمدلله الان هلدینگ خلیج فارس مالک شرکت استقلال شده و این تیم مالک پیدا کرده و بهانه ها برداشته شده است. پس از آن اخباری مبنی بر بازیکن گرفتن پسر مدیر هلدینگ منتشر شد و این برای همه جای سوال دارد: چرا جواد نکونام در قبال این اتفاقات سکوت کرده است؟ فرشید سامی در حال حاضر نقش مثبتی برای استقلال ندارد و از او به عنوان ماشین امضا استفاده می کنند. چون نتوانست حواشی استقلال را مدیریت کند. مناظره آتیلا هگازی و مهدی الهاشمی به گونه ای مدیریت نشد که استقلال وارد حواشی بیشتری شود. حتی در چند ماه گذشته چیزهای احمقانه ای درباره استقلال، اجاره، دلال ها و جادو منتشر شده بود، اما سامی نتوانست هیچ کدام از این ها را مدیریت کند.

پس به نظر شما مشکل باشگاه استقلال در مدیریت است؟

از زمانی که فرشید سامی مدیرعامل شد تنش در تیم بیشتر شد و تیم به حاشیه رفت. سامی باید هر چه زودتر این یتیم را ترک کند چون مشکل از تیمش است و بقای او به نفع استقلال نیست. اوست که باعث شد خاطره از این تیم کنار گذاشته شود. جواد نکونام هم بهتر می داند که برود یا بماند. یه جورایی مزایاشو میدونه گاهی رفتن بهتر از ماندن است و گاهی ماندن بهتر از رفتن!

به نظر شما چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

ابتدا سامی باید از این باشگاه برود. با جو حاکم بر این باشگاه آینده خوبی در استقلال نمی بینم و فکر نمی کنم اتفاق خوبی بیفتد. با این اتفاقات، بهتر است آنها را نادیده بگیرید، کنار بگذارید یا تغییراتی در آنها ایجاد کنید. همه باشگاه های بزرگ کمیته فنی قوی دارند و باشگاه استقلال نیز برای کمک های فنی باید کمیته فنی قوی تشکیل دهد. در دوران امیرقلی نویی، میرشاد مجدی، ستار حمدانی، مجید صالح، حمید باب زاده، ایمان علمی و بندی برای استقلال همگروه شدند و استقلال موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. نمی دانم چرا می ترسند یک آدم بزرگ را کنارشان بگذارند. وقتی کمک بزرگی با خود نمی آورید، طبیعی است که نتیجه نمی گیرید و این باعث می شود ضعیف بازی کنید. استقلالی ها اصلا خوب بازی نمی کنند و مسابقاتشان اصلا جالب نیست. ما بازی استقلال خوزستان را باختیم اما در دیدار قزوین خوش شانس بودیم و دو ضربه پنالتی گرفتیم که من در مورد این پنالتی ها صحبت می کنم. اگر من مدیر فنی باشگاه استقلال بودم همه چیز را عوض می کردم. تا الان می گویند هاشمی نسب می خواهد برگردد. خانه قمر خانم است؟ هر کسی می تواند هر زمان که بخواهد برود و برگردد. من با آقای شهریاری صحبت می کنم که حالا شما پاسدار استقلال شدید چرا نظارت نمی کنید؟ شما کارمند باشگاه هستید. شما برای باشگاه و مردم کار می کنید. پولی که خرج می کنید پول مردم و بیت المال است. نمی دانم چرا نظارتی نبود. نمی دانم دلیل رفتن همه کسانی که پشت سر هم در استقلال کار کردند و کمک مثبتی کردند چیست. دلیل دوری هواداران باشگاه چیست؟ حجه کریمی که کمک زیادی به استقلال کرده بود و خود جواد نکونام را هم آورده بود، برکنار شد. فتح الله زاده که افتخارات زیادی برای استقلال کرده بود و جام را برده بود، رها شد. علی خاطر که مشکلات باشگاه را حل کرد و به تیم کمک کرد کنار گذاشته شد. یک بار منصور پورحیدری به خاطر مردم با چوب به ورزشگاه آمد. ناصر حجازی و امیر قلعه نویی برای استقلالی ها زحمت کشیدند. اما مردم را انکار می کنند. این چیزها فوتبال را از نظر روحی نابود کرده است. باید در برگزاری تغییری ایجاد شود. مدیریت مشخص خواهد شد. نکونام باید روی تیم تمرکز کند و از مسائل حاشیه ای دور باشد. اگر او به کمک نیاز دارد، یک دستیار بگیرید. تغییر نوع تمرینات در بخش تهاجمی برای تغییر شکل فوتبال تیم. سبک استقلال اصلا خوب نیست. یعنی جلالی پاس می دهد و بلانکو می پرد و سرش را هدایت می کند. رامین رضاییان را امسال هم خریدند. آنها باید سبک بازی خط مقدم تیم را تغییر دهند. در تیم ملی هم همین طور است، مثلاً اگر خط حمله ما به ترامی و آزمون وابسته باشد، اگر آنها را متوقف کنند، قطعاً کاری از دست ما برنمی آید. در استقلال با توجه به اینکه تاکتیک ها مشخص است می توانند با بستن بازیکنان تاثیرگذار این تیم را قفل کنند. جواد نکونام با تمرین می تواند خطوط دفاعی حریف را باز کند و با تمرینات مداوم و تغییر تاکتیک ها می تواند موفق شود. زمانی استقلال و پرسپولیس همیشه جزو 3 تیم برتر بودند و همیشه حداقل 3 گل از حریفانشان جلو بودند. و الان در استقلال این جمله صدق می کند: جنون یعنی تکرار یک اشتباه و انتظار برای نتیجه متفاوت…

این روزها شایعاتی مبنی بر بازگشت فرهاد مجیدی به گوش می رسد!

فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم اما چند بار از استقلال رفت. نمی فهمم خبر آمدن فرهاد از کجا می آید. به نظر من خود فرهاد نباید اجازه دهد این خبر درباره او منتشر شود. انتشار خبر بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال توهین به استقلال است. او 4 بار از تیم جدا شد و رفت. نباید مثل الهاشمی برود و برگردد. برای من عجیب است که همه این را می گویند، اما نعمت ما مردم است، اما کارشان چیز دیگری است و عملشان متفاوت است. فرهاد مجیدی جایگزین مربیان شد و بعد از هر مربی نامش به میان می آید. این مستقل نیست. مدیریت استقلال باید تغییر کند و مردم دلسوز بیایند. اگر من سرمربی استقلال بودم در این مرحله نمی ماندم. مدیریت استقلال باید تغییر کند. حجت کریمی تنها کسی بود که سامی را برکنار کرد و نمی‌دانم چطور برگشت و مدیر فنی شد. این افراد باعث شدند که حجت کریمی استعفا دهد. قبلا کمیته فنی قوی بود و از نظر فنی به تیم کمک می کرد. الان تیم به مشکل خورده است چون بزرگسالان فوتبال را کنار گذاشته اند و بزرگسالی در تیم نیست. در گذشته پرداخت می شد. جلساتی برگزار شد اما اکنون خبری از آنها نیست. باید با بزرگان جلسه بگذارند، با رهبران جلسه بگذارند. مشکل ما این است که پول نمی دهیم. 12 سال پیش در برنامه 90 به عادل فردوسی پور گفتم مشکل فوتبال ما مشکل فرهنگی است و حالا فردوسی پور حرف من را تایید می کند. اتفاقات بازی استقلال خوزستان بسیار ناگوار و عجیب بود. باید ببینیم چه شد که هواداران خوزستانی گفتند به خاطر نکونام اجازه نمی دهند استقلال به فولاد آرنا برود. در حالی که نکونام جام قهرمانی را برای آنها به ارمغان آورد. ما باید مشکلات فرهنگی را حل کنیم و اگر کنترل نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. باید دید سکوت ۶ ماهه الهامی با محرومیت ۶ ماهه از سوی لابی چگونه یک شبه حل می شود. من فکر می کنم که حتی نتیجه رویدادهای Miss Club هم مثبت نخواهد بود. اگر مثبت است، باید از فوتبال خود راضی باشید. فکر می کنم پرونده مس باشگاه با کدخدامنشی تمام شود. وقتی یک سیب بد در سبد باشد، بقیه سیب ها را خراب می کند. بنابراین باید از این سیب های گندیده جلوگیری کرد. در این صورت مردم از شما تشکر خواهند کرد.

نظر شما در مورد مسابقات لیگ برتر چیست؟ فکر می کنی استقلال موفق می شود؟

فوتبال ما در آسیا متوقف نمی شود. فوتبال ما مثل لاک پشت حرکت می کند و روند صعودی ندارد. شرایط خیلی سخته زمانی تیم ما در رده سوم آسیا قرار داشت اما الان در همین مکان بازی می کنیم. ما نه تنها مانع تراشی می کنیم، بلکه به عقب می رویم. فوتبال ما از نظر هزینه و هزینه جلوتر است اما از نظر ساختار خیلی عقب هستیم. در حال حاضر فوتبالیست های حرفه ای حقوق می گیرند، اما به صورت آماتور زندگی می کنند. این را به خود آقای درویش گفتم. بعد از آقای درویش گرم که به برنامه فوتبال اجلاس سران آمد و گفت فوتبالی که بار فنی ندارد چرا باید اینقدر گران شود. کی اینقدر گرونش میده ببین کی پرتقال میفروشه… دلیل اینکه فوتبال ما اینقدر گران شده و پیشرفت نمیکنه دلال هایی هست که قراردادها رو زیاد کرده و فوتبال کشورمون افت کرده.

251251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *