اخبار اخبار جهان

بازی دو سر باخت اسرائیل در غزه

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مذاکرات آتش بس در غزه در شرایطی است که از یک سو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مانع مذاکرات می شود و از سوی دیگر مقامات آمریکایی از جمله. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، آنها اقدامات متناقضی انجام می دهند. اظهاراتی در این زمینه مطرح می کند. بلینکن از یک سو مدعی است که نتانیاهو پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به توافق را پذیرفته است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر درخواست های خود پافشاری می کند.

بر اساس آنچه روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت می نویسد، منابع آگاه می گویند که اظهارات بلینکن به عنوان حمایت واشنگتن از ادامه اشغال محور فیلادلفیا در جنوب غزه و در مرز با مصر توسط رژیم صهیونیستی تعبیر می شود و این چیزی است که مورد توافق قرار گرفته است. مصر و حماس قبول نکنید.

علاوه بر این، مذاکرات دوحه در مورد آتش بس هفته گذشته بدون نتیجه پایان یافت. حماس در این دور از مذاکرات حضور نداشت اما طرف آمریکایی به ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که این پیشنهادات سازنده بوده و گام های خوبی برداشته شده است. اما حماس می گوید آنچه در نتیجه مذاکرات اعلام شد همان چیزی است که قبلاً بر آن توافق شده بود.

در حالی که مذاکرات جدید آتش‌بس در قاهره در حال انجام است، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، درخواست نتانیاهو برای ادامه استقرار ارتش رژیم صهیونیستی در کل محور فیلادلفیا یکی از اصلی‌ترین و نهایی‌ترین نقاط اختلاف در روند تبادل اسرا و بازداشت شدگان است. توافق آتش بس غزه در عین حال، رژیم صهیونیستی تاکید می کند که صلح زمانی حاصل می شود که حماس نابود شود و آنچه حماس در مورد آتش بس دائمی و نه موقتی پیشنهاد کرده است، محل اختلاف در مذاکرات آتش بس غزه است.

غزه جنوبی و محور فیلادلفیا

آمریکایی ها در مورد غزه نظرات متفاوتی دارند

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با ایسنا، در تحلیل خود از مذاکرات آتش بس غزه گفت: صرف نظر از مواضع کنونی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال آتش بس، باید شفاف سازی شود. که در خود آمریکا گاهاً کلماتی که بایدن به عنوان رئیس جمهور و بلینکن وزیر امور خارجه به کار می بردند، نشان دهنده اختلاف نظری است که بین آنها وجود دارد. شنیدن دو نظر متفاوت از یک کشور در مورد یک موضوع خاص ممکن نیست.

وی تصریح کرد: این موضوع می تواند دلایل خاصی داشته باشد. بلینکن در تلاش برای نزدیک شدن به مواضع نتانیاهو برای بهره مندی از کمک لابی صهیونیستی در حمایت از کاملا هریس، نامزد دموکرات است و یا اینکه قصد دارد از این موضوع برای رسیدن به اهداف آینده خود و نامزدی ریاست جمهوری در سال های آینده استفاده کند.

شکست مضاعف اسرائیل در غزه

سفر نتانیاهو به سرزمین های اشغالی

خواسته های فلسطینی ها باید برآورده شود

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت: بیش از 10 ماه از مقدمات جنگ ناعادلانه علیه مردم غزه می گذرد. فکر می کنم این عدد خیلی بیشتر از این باشد. شاید یکی از دلایل آن این باشد که از آنجایی که ساختمان ها در چند طبقه تخریب شده اند، نه فرصت آواربرداری وجود دارد و نه امکانات مورد نیاز برای آواربرداری. بنابراین ممکن است همین تعداد زیر آوار مانده باشد. در واقع طبق آمار رسمی از 40 هزار شهید 33 درصد کودک، 18.4 درصد زن و 10 درصد سالمند بوده اند.

عابدینی افزود: بنابراین این اتفاقات جنایتی عینی از سوی رژیم صهیونیستی است و شورای امنیت، سازمان ملل و دیگر قدرت های بزرگ نیز سکوت کرده اند، اما مهم ترین بحث در حال حاضر رسیدن به خواسته های همه فلسطینی ها برای یک آتش بس . اولاً خواسته همه فلسطینی ها این است که ارتش رژیم متجاوز صهیونیستی فوراً از غزه عقب نشینی کند و جنگنده های این رژیم بر فراز غزه پرواز نکنند.

وی ادامه داد: فلسطینی ها همچنین خواستار رفع محاصره زمینی، هوایی و دریایی هستند تا غذا و دارو نه تنها در این 11 ماه، بلکه از سال 2006 یعنی حدود 18 سال به دست ساکنان این منطقه برسد. مردم غزه و فلسطین تحت محاصره خطرناکی قرار گرفته اند و این محاصره ها باید برداشته شود و این خواسته منطقی مردم غزه است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: نکته بعدی این است که شهرک سازی باید متوقف شود و جامعه جهانی و شورای امنیت از شهرک سازی در سرزمین های اشغالی جلوگیری کنند اما رژیم صهیونیستی سابق به شهرک سازی ادامه می دهد.

شکست مضاعف اسرائیل در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به منازل مردم در بیت لاهیا

رژیم صهیونیستی اراده ای برای آتش بس ندارد

عابدینی با اشاره به موضوع اسرای فلسطینی گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی هنوز آمادگی فراخواندن اسرای فلسطینی را ندارد اما در مقابل به سربازان ارتش صهیونیستی که به منازل و منازل مردم فلسطین حمله کرده اند، می گویند. غزه و آنها را «گروگان» گرفت، در واقع، حتی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز آمادگی ندارند تا واقعیت‌ها را با کلمات صحیح بیان کنند منازل مردم و مقاومت اسلامی را که خود مردم هستند برای مردم فلسطین دستگیر و زندانی کردند، اما این مبادله باید منطقی باشد.

وی درباره مذاکرات اخیر آتش بس در دوحه گفت: نشست دوحه نتوانست خواسته های مردم فلسطین و جناح های مقاومت را برآورده کند. در این مدت ده ها تن از رهبران مقاومت اسلامی چه شهید هنیه و چه رهبران لبنان ترور شدند. این تحولات نشان می دهد که رژیم صهیونیستی اراده ای برای آتش بس ندارد. اگر چه او چاره ای ندارد، اما اگر بپذیرد، این بدان معناست که در مقابل مقاومت اسلامی شکست خورده و نتوانسته است به اهداف خود در نابودی حماس و اشغال کامل غزه دست یابد.

عابدینی یادآور شد: قیام های مردمی را در سراسر جهان از آمریکا گرفته تا خیابان های اروپا و نخبگان در چهار گوشه دنیا دیده ایم. در همه موارد رژیم صهیونیستی بازنده این نبرد است چرا که زیرساخت های غزه را ویران کرد و بنابراین رژیم صهیونیستی در هر دو حالت بازنده است و بهتر است تسلیم خواسته مقاومت شود و به جنگ ادامه ندهد. .

شکست مضاعف اسرائیل در غزه

سربازان رژیم صهیونیستی در غزه

مذاکرات قاهره جنبه امنیتی دارد

وی همچنین درباره مذاکرات آتش بس قاهره بیان کرد: مذاکرات قاهره موضوع جدیدی نیست و بیشتر یک وضعیت امنیتی است. رئیس سرویس امنیتی مصر، رئیس شین بت، موساد و رئیس مرکز استراتژیک ارتش در حال مذاکره هستند، اما حماس به عنوان بازیگر اصلی در این مذاکرات حضور ندارد. استدلال حماس این است که برای حاضران در گذرگاه‌های اصلی رژیم صهیونیستی نباید چنین باشد. اگر نتانیاهو تسلیم این خواسته نشود، بعید است این مذاکرات به توافقی دائمی منجر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: حتی اگر آتش‌بس هم می‌شد، نمی‌توان به رژیم صهیونیستی اعتماد کرد، زیرا این غده سرطانی هر زمان که در موضع قدرت قرار گرفت، عملیات نظامی انجام داد، مانند اشغال کرانه باختری. رود اردن یا جولان در سوریه یا صحرای سینا باعث گسترش مصر شده است، بنابراین نباید منتظر آتش بس دائمی باشیم. این رژیم حتی در روزهایی که جنگ نمی کند، دست به کشتار می زند و از تروریسم و ​​اشغالگری خود دست نمی کشد. در نتیجه حتی در صورت دستیابی به آتش بس، رژیم صهیونیستی به دلیل سابقه تروریسم، کشتار و پاکسازی قومی قابل اعتماد نیست.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *